مهاجرت

اقامت اروگوئه از طریق ازدواج

اقامت اروگوئه از طریق ازدواج

اگر شما به عنوان یک شهروند ایرانی تصمیم به انتخاب همسر آینده خود با ملیت اروگوئه ای را دارید، باید از قوانین اقامت اروگوئه از طریق ازدواج آگاهی داشته باشید. مقوله ازدواج یک امر حقوقی بوده و کشورهای آمریکای لاتین، شرایط خاصی جهت اهداء اقامت به متقاضیان بین المللی دارا می باشند. بسیاری از افراد جهت تسریع در پیشبرد این هدف، اقدام به برقراری ارتباط با یک وکیل نموده و از این طریق اطلاعات کسب می کنند؛ پیشنهاد ما به شما وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که با سابقه ای درخشان قادر به راهنمایی شما در جهت نیل به سمت اهداف شما هستند. در ادامه این مقاله سعی شده است به سوالات مکرر در این زمینه پاسخ داده شود.

  • مدارک لازم جهت اخذ اقامت اروگوئه به چه صورتی است؟
  • مزایا و معایب زندگی در اروگوئه کدامند؟
  • اروگوئه برای اهدای تابعیت پیرو کدام قوانین می باشد؟
  • حداقل زمان مجاز برای زندگی در اروگوئه بدون اخذ ویزا چه مدتی است؟

مراحل کلی اقامت اروگوئه از طریق ازدواج

علاقه مندان به زندگی در اروگوئه از طرق مختلفی چون سرمایه گذاری، اخذ ویزای کاری، اخذ ویزای تحصیلی و غیره اقدام به دریافت اقامت این کشور می نمایند. دولت پارلمانی اروگوئه در زمینه دریافت اقامت این کشور از طریق افراد خارجی، سختگیری های خاص خود را دارد. علی رغم پرتکرارتر بودن سایر ویزاها، پروسه اخذ اقامت از طریق ازدواج در اروگوئه کار سختی نمی باشد. تمکن مالی یکی از جنبه های دارای اهمیت در این فرآیند می باشد. دولت اروگوئه وضعیت مالی شخص متقاضی را می سنجد و درصورت برخورداری او از تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی، مجوز اقامت فرد را صادر می کند. لازم به ذکر است که حداقل سن ازدواج در اروگوئه 18 سال اعلام شده است.

به علت تعدد زوجینی که تظاهر به ازدواج کرده و تنها برای اخذ اقامت مدت زمانی را بدین صورت گذرانده اند، دولت اروگوئه در سال های اخیر صحت و سقم این موضوع را با جزئیات بررسی کرده و پس از احراز هویت هر دو فرد، ID card اروگوئه را به فرد اهداء می کند؛ ارائه مکالمات تلفنی و عکس های دونفره از مدارک رایج ارائه شده در این فرآیند می باشد. حداقل مدت زمان مورد نیاز برای اقامت در اروگوئه و دریافت ویزای این کشور سه سال می باشد؛ پس از ارائه آدرس منزل زوجین (فرد خارجی و همسر اروگوئه ای)، نحوه استقرار آن ها در این کشور سنجیده می شود. به گونه ای که اگر ثابت گردد اشخاص برای سه سال متوالی در اروگوئه مستقر بوده اند، مجاز به دریافت اقامت می گردند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت اروگوئه از طریق ازدواج

با وجود اینکه امکان دریافت اقامت اروگوئه برای اتباع خارجی که قصد ازدواج با یکی از اتباع این کشور را دارند فراهم می باشد، مدارک لازم جهت این کار تا اتدازه ای با مدارک لازم برای اخذ سایر انواع اقامت، متفاوت می باشد:

  • اصل پاسپورت به همراه کپی صفحات با مدت اعتبار 6 ماه
  • گواهی ازدواج
  • مدارک بانکی جهت اثبات توانایی مالی مطلوب متقاضی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرکی دال بر پرداخت هزینه های مربوط به اخذ اقامت

مسلط بودن شخص بر زبان اسپانیایی در زمان انجام مصاحبه، کمک شایانی به تسریع در مراحل اخذ اقامت خواهد کرد. همچنین اگر فرد پیش از این ازدواج کرده است، می بایست مدرکی دال بر جدایی و یا فوت همسر سابق خود ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت اروگوئه از طریق ازدواج

امتیازات اقامت در اروگوئه از طریق ازدواج

کشور اروگوئه با برخوردار بودن از سرمایه حاصل از صادرات برنج و همچنین کاهش وابستگی اقتصادی به برزیل و سایر همسایگان، شرایط مطلوبی را برای زندگی شهروندان فراهم آورده است. تمرکز جمعیت در شهر مونته ویدئو بیشتر بوده و درحال حاضر جمعیت اروگوئه بیش از 3 میلیارد نفر می باشد. از مزایای کسب اقامت و زندگی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر با هزینه ای ناچیز
  • سهل الوصول بودن امکان دستیابی به ویزای این کشور
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری جهت اخذ تابعیت
  • دریافت پاسپورت اروگوئه پس از گذشت سه الی پنج سال
  • وجود موسسات متعدد کاریابی
  • شرایط ایده آل زندگی در شهرهایی چون مونته ویدئو

همچنین باید خاطرنشان کرد در سال های اخیر به علت صلح و امنیت برقرار در این کشور، درصد قابل توجهی از گردشگران رضایت خود را مبنی بر شرایط مطلوب زندگی در اروگوئه اعلام داشته اند. نرخ مهاجرپذیری سال های اخیر در اروگوئه رو به رشد بوده و موسسه DNM (Direccion Nacional de Migracion) در این کشور، هر ساله با تعداد بیشتری از متقاضیان روبه رو است.

تولد فرزند در کشور اروگوئه

علی رغم بسیاری از کشورهای اروپایی، اروگوئه و برخی از سرزمین های آمریکای لاتین افراد دو تابعیتی را به رسمیت می شناسند. بدان معنا که فرد متقاضی می تواند موازی با حفظ تابعیت در زادگاه خود، از اتباع اروگوئه نیز به حساب بیاید. اروگوئه و همسایگان آن اعطای تابعیت را پیرو قانون خاک اجرا می کنند. بدین معنا که فرزندان متولد شده در خاک اروگوئه، تابعیت این کشور را دریافت کرده و جزء اتباع اروگوئه به شمار می آید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که حتی درصورتی که والدین فرزند دارای تابعیت اروگوئه نباشند، همچنان فرزند آن ها قادر به دریافت اقامت این سرزمین می باشد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با اخذ اقامت اروگوئه از طریق ازدواج به دست آورده باشید، برای کسب جزئیات بیشتر و اطلاعات تکمیلی در رابطه با کشور اروگوئه و چگونگی دریافت اقامت آن می توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *