ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی یکی از راه های مهاجرت به این کشور است و برای کارآفرینی در این کشور شرایط و مقرراتی وضع شده است که رعایت آن ها برای تمامی متقاضیان الزامی می باشد. برنامه کارآفرینی در کشور شیلی برای افرادی که در زمینه شغلی خود دارای تجربه و مهارت می باشند و قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارند مناسب است. در رابطه با مسائل حقوقی، لجستیکی و مالیاتی برای کارآفرینی شیلی از یک رویه بسیار ساده سود می برد این در حالی است که در بسیاری از کشورها کارآفرینی بروکراسی پیچیده ای محسوب می شود. با توجه به سوالات مطرح شده توسط متقاضیان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی موضوع اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی می پردازند.

  • شرایط کارآفرینی در کشور شیلی چیست؟
  • آیا شیلی از نظر اقتصادی شرایط مناسبی دارد؟
  • هزینه افتتاح شرکت در این کشور چقدر است؟
  • آیا دولت شیلی از کارآفرینان خارجی حمایت می کند؟
  • شرایط ورود به شیلی از طریق کارآفرینی چیست؟
  • بهترین حوزه های کار در کشور شیلی کدامند؟

درباره اقتصاد کشور شیلی

پیش از بررسی اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی به بررسی شرایط اقتصادی در این کشور می پردازیم. این کشور برای حدودا 3 دهه متوالی سیاست های منطقی و مناسب اقتصادی را دنبال کرده است جمهوری شیلی به شدت به بازار آزاد وفادار است و از سرمایه گذاران خارجی و بین المللی با بیزینس پلن قوی و سود آور استقبال می کند. کشور شیلی توافق نامه های تجارت آزاد FTAS را با تعدادی از کشورهای مهم در دنیا مانند: آمریکا، کشورهای اروپایی، سنگاپور، زلاند نو، چین، کره جنوبی و برونئی به امضاء رسانده است. نرخ بیکاری در کشور شیلی 7.2% است با توجه به این نرخ بازار کار برای متقاضیان با مهارت و تخصص در شرایط ایده آلی قرار دارد. اقتصاد کشور شیلی به تجارت بین المللی وابسته می باشد، به طور کلی تجارت این کشور به صادرات مس وابسته می باشد.

از دیگر محصولات مهمی که از کشور شیلی به سایر کشورها در دنیا صادر می شود می توان به چوب، محصولات جنگلداری، میوه های تازه، غذا دریایی و محصولات غذایی فرآوری شده اشاره کرد. یکی از بهترین نرخ های اعتباری در بین کشورهای آمریکا لاتین به کشور شیلی تعلق دارد 3 راه اصلی برای افزایش وجوه خارجی در کشور شیلی در نظر گرفته شده است که عبارتند از: صدور اوراق بهادار، فروش سهام در بازارهای آمریکا از طریق قبض های سپرده آمریکایی و وام های بانکی.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

کشور شیلی از نظر داشتن محیط کلان اقتصادی پایدار، عدم وجود ریسک سیاسی و دسترسی روشن و شفاف به اطلاعات بهترین کشور در منطقه LA محسوب می شود که باعث اطمینان به سرمایه گذاری می شود و محیطی سالم را برای کارآفرینی فراهم می کند. در جمهوری شیلی مجموعه ای از خصوصیات مثبت وجود دارد که باعث می شود این کشور بهترین منطقه برای شروع و اداره یک تجارت محسوب شود.

محبوبیت کارآفرینی در شیلی با تلاش و مساعدت دولت این کشور و انجمن های کارآفرینی صورت گرفته است. متقاضیانی که قصد اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی را دارند باید ابتدا درخواست خود را با ارسال برنامه کاری خود برای ایجاد کارآفرینی، انگیزه نامه، آخرین مدرک تحصیلی، مدرک معتبر زبان و رزومه و سوابق کاری به مرکز مربوطه ارسال نمایند.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

نحوه اخذ ویزای کارآفرینی شیلی

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد کارآفرینی در کشور شیلی را دارند باید ویزای کارآفرینی شیلی را دریافت کنند. بدین منظور پس از موافقت با طرح ارائه شده متقاضی باید با ارائه مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود درخواست خود را جهت اخذ ویزای کارآفرینی به سفارتخانه یا کنسولگری کشور شیلی ارائه نماید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کارآفرینی و ارائه رسید آن
  • ارائه رزومه کاری دقیق و کامل
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه موافقت نامه با بیزینس پلن
  • ارائه اصل و فتوکپی از مدارک شناسایی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی

ویزای کشور شیلی در انواع مختلفی و با توجه به روش مهاجرت صادر می شود، برای اطلاع از روش های مهاجرت به این کشور مقاله انواع راه های مهاجرت به شیلی را مطالعه کنید.

چالش های اساسی اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان دارای چالش های متعددی در کنار مزیت های بی شمار در این زمینه می باشد. به عبارت دیگر، افرادی که به دنبال اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی هستند، باید با چالش های موجود در این حوزه به خوبی آشنا شوند، در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت خود در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی راه اندازی کسب و کار در شیلی برای اخذ اقامت در این کشور می تواند برای برخی از کارآفرینان بسیار چالش برانگیز باشد. برای درک بهتر از چالش های اساسی اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی به موارد زیر توجه فرمایید:

چالش های اساسی اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی در 2024

افرادی که در سال 2024 قصد دارند کارآفرینی در این کشور را تجربه کنند باید بدانند که از این طریق می توانند اقامت دائم کشور شیلی را به دست آورند. جهت اخذ اقامت دائم فرد باید به مدت 5 سال در این کشور اقامت مستمر داشته باشد و مالیات پرداخت کند. اعتبار ویزای کارآفرینی 24 ماهه می باشد و متقاضی باید پس از پایان این مدت اقدامات لازم را جهت تمدید ویزا انجام دهد.

با دریافت ویزای کارآفرینی متقاضی می تواند برای اعضاء خانواده خود نیز مجوز اقامت در این کشور را دریافت کند به این منظور فرد باید مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء خانواده و سند ازدواج را به سفارتخانه ارائه نماید. پس از گذشت مدتی از دریافت اقامت دائم این کشور متقاضی می تواند تابعیت و پاسپورت شیلی را به دست آورد. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور به دست آوردید، اگر قصد کارآفرینی در کشورهای آمریکایی یا سایر کشورها در دنیا دارید می توانید برای کسب اطلاعات کامل و دقیق با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مکرر در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور پاسخ دقیق و جامعی ارائه دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی کار دشواری می باشد؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • هزینه اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی چقدر است؟ اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در شیلی شامل برخی هزینه های اداری و هزینه های کنسولگری این کشور می شود که حدود 890CLP (پزو شیلی) برای هر متقاضی خواهد بود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *