ویترین

اقامت نیجریه از طریق ازدواج

اقامت نیجریه از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند نیجریه براساس قانون اساسی نیجریه می توان موجب اخذ اقامت نیجریه از طریق ازدواج شود. با توجه به این که اخذ اقامت نیجریه از طریق ازدواج می تواند شرایط متفاوتی نسبت به سایر روش های اخذ اقامت این کشور داشته باشد، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار کاملی درباره شرایط اخذ اقامت نیجریه از طریق ازدواج با یک شهروند نیجریه جمع آوری کرده اند. از بدو پیدایش انسان، مردم از محل زادگاه خود به سکونتگاه های مختلف مهاجرت کرده و در آنجا ساکن شده و بخشی از جامعه شده اند. در دنیای جهانی شده ای که ما امروز در آن زندگی می کنیم، بسیاری از مردم به حوزه های قضایی مختلف نقل مکان می کنند و تابعیت کشورهایی را که در آن ساکن شده اند به دست می آورند.

بسته به هدف سفر متقاضیان به نیجریه، انواع و کلاس های مختلفی از ویزا وجود دارد که مطابق با نیاز افراد در دسترس است. به طور کلی، شخصی که شهروند نیجریه نیست و قصد دارد به نیجریه سفر کند، چه به منظور بازدید، گردشگری، تحصیل، کار یا اقامت دائم، ابتدا باید ویزای نیجریه را دریافت کند. در حالی که برخی از اتباع خارجی ممکن است برای بازدید کوتاه مدت از نیجریه از ویزای ورود معاف شوند، دارندگان پاسپورت کشورهای اتحادیه آفریقا می توانند ویزای بازدید کوتاه مدت برای اهداف تجاری و گردشگری در نقطه ورود بدون تأیید قبلی صادر شوند. سایرین می توانند ویزای الکترونیکی را برای اهداف بازدید کوتاه با نامه تایید قبلی که به عنوان نامه الکترونیکی مجوز سفر (eTal) شناخته می شود، دریافت کنند. در ادامه این نوشتار، شرایط مهاجرت و اخذ اقامت نیجریه از طریق ازدواج به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

شرایط اخذ اقامت نیجریه از طریق ازدواج

قانون اساسی نیجریه افراد را طبق قانون اساسی مقرر می دارد که با ازدواج با یک شهروند نیجریه، اقامت و سپس تابعیت این کشور را دریافت کنند. اما برای دریافت اقامت نیجریه از طریق ازدواج، قوانین خاصی وجود دارد که باید با دقت توسط متقاضیان رعایت شوند. پیش از این، خارجی ها با ویزای توریستی اجازه ورود به نیجریه را داشتند تا با یک شهروند نیجریه ازدواج کنند. مقامات دریافته اند که بیشتر این ازدواج ها با هدف تضعیف قوانین مهاجرت صورت می گیرد و پیگرد قانونی اتباع نیجریه و خارجی را آغاز کرده اند. مقامات اداره مهاجرت نیجریه اعلام کرده اند که محدودیت هایی را با هدف جلوگیری از ازدواج با اتباع نیجریه به منظور اخذ مجوز اقامت نیجریه اعمال خواهند کرد.

اقدامات جدید شامل موارد زیر است:

  • نظارت بر ازدواج بین نیجریه ای ها و اتباع خارجی در نیجریه
  • اتباع خارجی که با ویزای توریستی وارد نیجریه می شوند، دیگر مجاز به ازدواج با اتباع نیجریه نخواهند بود، اما در عوض باید قبل از ورود به نیجریه مجوز موجه جداگانه دریافت کنند.
  • اتباع خارجی که با یک شهروند نیجریه ای ازدواج می کنند، قبل از واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت، باید 6 ماه پس از ازدواج در نیجریه بمانند.
  • مقامات مهاجرت نیجریه انواع مشاغلی را که یک تبعه خارجی ازدواج کرده با یک شهروند نیجریه ای می تواند برای آنها اعمال کند، محدود می کند، به ویژه در مواردی که کارگران محلی در دسترس هستند.

همچنین اتباع خارجی که به دنبال ازدواج با یک تبعه نیجریه هستند ممکن است پیامدهای مهاجرتی زیر را تجربه کنند:

  • بررسی دقیق بیشتر در مورد برنامه های کاربردی آنها، که ممکن است زمان پردازش درخواست را افزایش دهد یا موجب تاخیر شود.
  • تأخیر یا مشکل در دسترسی به بازارهای کار مختلف، به ویژه جایی که کارگران محلی به راحتی در دسترس هستند.

از هزینه های زندگی در نیجریه غافل نشید

الزامات درخواست اقامت نیجریه از طریق ازدواج

ازدواج بین یک شهروند نیجریه ای و غیر نیجریه ای یا بین 2 فرد خارجی مقیم نیجریه در این کشور، ازدواج ویژه به محسوب می شود. طبق قوانین نیجریه، برای ازدواج های ویژه که در نیجریه بین یک شهروند نیجریه ای و یک خارجی یا بین دو خارجی مقیم نیجریه انجام می شود، باید درخواستی به دفتر ثبت ازدواج ارسال شود. این برنامه را می توان به صورت دستی در دفتر ثبت و یا از طریق پورتال آنلاین رجیستری انجام داد.

الزامات درخواست اقامت نیجریه از طریق ازدواج

فهرست الزامات ازدواج ویژه در نیجریه به صورت زیر است:

  • شناسنامه یا اعلامیه سن
  • عکس پاسپورت
  • نامه بومی یا نامه شناسایی از کشور مبدا (برای شهروندان نیجریه)
  • سوگندنامه یا گواهی دریافت شده از دادگاه حقوقی
  • سوگندنامه ازدواج (اگر افراد قبلاً ازدواج کرده باشند).
  • گواهی طلاق (در صورت طلاق).
  • گواهی فوت همسر یا شوهر قبلی (در صورت وجود).
  • مدارک ابطال از دادگاه (در صورت فسخ ازدواج قبلی).
  • گواهی مجرد بودن فرد با داشتن فرزند (در صورت وجود)
  • صفحه اطلاعات پاسپورت بین المللی (اگر فرد در خارج از کشور زندگی می کند)
  • صفحه مهر ورود پاسپورت (اگر فرد در خارج از کشور زندگی می کنند)
  • اجازه اقامت (در صورت اقامت در خارج از کشور)

پس از ارسال مدارک فوق در اداره ثبت یا بارگذاری آنلاین، پرداخت درخواست انجام می شود و مهلت اخطار 7 روزه شروع به شمارش می کند. پس از مهلت اطلاع رسانی 7 روز کاری، متقاضیان می توانند در تاریخ انتخاب شده مصاحبه به اداره ثبت مراجعه کنند. زن و شوهر ملزم به ارائه یک شاهد از هر دو در روز عروسی هستند. همچنین زوجین ملزم به ارائه 2 حلقه یا یک انجیل یا قرآن هستند.

شرایط مهاجرت به نیجریه

ثبت ازدواج در نیجریه

ثبت ازدواج در نیجریه توسط تمامی افرادی که قصد دارند در این کشور ازدواج کنند باید انجام شود. در این بخش، قصد داریم به بررسی دقیق مراحل ثبت ازدواج در نیجریه بپردازیم.

مراحل ثبت ازدواج در نیجریه به شرح زیر است:

مراحلامور
1جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج
2مراجعه به دفتر ثبت ازدواج فدرال
3دریافت و تکمیل فرم اطلاع رسانی ازدواج
4ارائه مدارک به مرجع مربوطه در دفتر
5پرداخت هزینه های لازم طبق دستور مسئولین

در تاریخ ادای سوگند، زوجین ذیربط باید با حضور شاهد از طرفین برای ادای سوگند به دفتر ازدواج منتخب مراجعه کنند. پس از انجام مراسم سوگند، سردفتر ازدواج، ازدواج را در دفتر رسمی ثبت می کند.

در نمودار زیر به هزینه های ثبت ازدواج در نیجریه اشاره شده است:

هزینه های ثبت ازدواج در نیجریه

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز هستند تا خدمات عالی در زمینه های گوناگون مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا ارائه دهند و انجام تمامی امور حقوقی را به عهده بگیرند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “اقامت نیجریه از طریق ازدواج

  1. محمدی گفت:

    میخاهم بادوختری نیجریه ازدواج کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      با سلام
      شما می تونید از طریق فضای مجازی با این افراد آشنا بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *