ویترین

ویزای تحصیلی نیجریه

ویزای تحصیلی نیجریه

ویزای تحصیلی نیجریه برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مدارس تابستانی، برنامه های تحصیل در دانشگاه های نیجریه یا کسانی که به دنبال مدرک کامل کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در نیجریه هستند، الزامی است. راهنمای تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هموطنان عزیز اطلاعات کاملی نه تنها در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیجریه بلکه شرایط ادامه تحصیل در این کشور می دهد. فرصت های مختلف برای تحصیل در دانشگاه ها، موسسات آموزشی و مدارس از انواع مختلف در نیجریه وجود دارد و تمامی این مراکز آموزشی آماده جذب دانشجویان و متقاضیان بین المللی واجد شرایط از نقاط مختلف دنیا هستند. البته قبل از مهاجرت تحصیلی به نیجریه، متقاضیان باید با توجه به شرایط خاص خود، اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی در یک دانشگاه معتبر در نیجریه کنند. داشتن اطلاعات تمامی دانشجویانی که مایل به دریافت ویزای تحصیلی نیجریه هستند، بسیار ضروری می باشد.

نام نیجریه به دلیل جمعیت و اقتصاد رو به رشد آن، غول آفریقا است. همچنین به همین دلیل است که بانک جهانی آن را یک بازار در حال ظهور نامیده است. اما چیزهای خیلی بیشتری در نیجریه وجود دارد که ممکن است در ظاهر خیلی آشکار نباشد. وقتی نوبت به مطالعه هر موضوع یا دوره ای می رسد، دانشگاه ها موسسات آموزش عالی نیجریه دانش نظری و عملی بی نظیر را به دانشجویان آموزش می دهند. اخذ پذیرش در دانشگاه های نیجریه به خودی خود آسان نیست، اما در مقایسه با سایر کالج های خارج از کشور، اخذ پذیرش در نیجریه نسبتا ساده تر است. تحصیل در دانشگاه ها موسسات آموزش عالی نیجریه دانشجویان را با وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت در حال ظهور آشنا می کند و ابزارهای لازم برای ایفای نقش خود در تغییر وضعیت موجود را در اختیار تمامی دانشجویان بین المللی قرار می دهد.

آشنایی با شرایط تحصیل در نیجریه

تمامی دانشجویان خارجی که مایل به دریافت ویزای تحصیلی نیجریه هستند حتما باید در مورد موارد مهمی که باید در هنگام درخواست برای یک دوره در موسسات عالی نیجریه به آنها فکر کنند، اطلاعات کافی کسب کنند. مهمترین موضوع برای ثبت نام در هر دوره تحصیلی، بستگی به علایق دانشجویان دارد. در زندگی، اگر افراد علاقه ای به رشته تحصیلی خود نداشته باشند، هیچ کاری را برای انجام آسان نخواهند یافت. به همین دلیل، هنگام انتخاب رشته برای تحصیل ، علاقه دانشجویان باید در اولویت باشد. آنچه دانشجویان در دانشگاه های نیجریه یاد می گیرند همه چیزهایی را که برای ایجاد یک تغییر مثبت برای خود و افراد اطرافتان نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد. علاوه بر این، دانشجویان خارجی باید در نظر داشته باشند که در نیجریه فقط تعداد کمی از رشته ها هستند که فارغ التحصیلان آنها تقاضای زیادی دارند.

رشته پزشکی در نیجریه

آنها شامل فارغ التحصیلان رشته های زیر هستند:

  • پزشکی
  • حقوق
  • آموزش
  • علوم سیاسی
  • کشاورزی
  • پرستاری

این بدان معنا نیست که فارغ التحصیلان رشته های دیگر مورد تقاضا نیستند، اما در مقایسه با موارد ذکر شده در بالا تقاضای نسبتا کمی دارند. اگر دانشجویان از آن دسته ای هستند که نمی خواهند زمان زیادی را در دانشگاه یا موسسه تحصیلی خود بگذرانند، پس هیچ کسب و کاری برای تحصیل در دوره های تحصیلی با سال های طولانی تحصیل نخواهند داشت. این دوره ها شامل رشته های پزشکی و جراحی، حقوق، داروسازی و غیره می شود. برخلاف دوره های معمولی 4 ساله، این دوره ها چند سال افزایش می یابند و آنها را دوره های 5 ساله، 6 ساله می کند. با این حال، اگر متقاضی از گذراندن زمان طولانی در دانشگاه مشکلی ندارد، می تواند در این دوره ها شرکت کند.

میانگین شهریه سالانه در برخی دانشگاه های نیجریه به صورت زیر است:

میانگین شهریه سالانه در دانشگاه های نیجریه

شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی نیجریه

دانشجویان علاوه بر این که باید شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ورود به دانشگاه مورد نظر خود در نیجریه را داشته باشند، حتما باید از شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیجریه نیز اطلاعات کافی داشته باشند. ویزای تحصیلی نیجریه برای دانشجویان و متقاضیان خارجی که مایل به ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیجریه هستند صادر می شود و با توجه به ملیت، دانشجویان بین المللی باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نیجریه کنند.

در جدول زیر به شرایط دریافت ویزای تحصیلی نیجریه اشاره شده است:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نیجریهتوضیحات
پاسپورتدارای اعتبار کافی تا زمان اتمام دوره تحصیلی و 2 صفحه خالی
نامه پذیرشدریافت شده از یک موسسه یا دانشگاه معتبر در نیجریه
درخواست رسمی برای ویزایدرخواست R7A توسط موسسه پذیرنده مسئولیت مهاجرت
رسید پرداختگواهی پرداخت حداقل شهریه مورد نیاز

شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی نیجریه

متقاضیان و دانشجویان بین المللی جهت دریافت ویزای تحصیلی نیجریه در نخستین گام باید مدارک و اسناد مورد نیاز را برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در این کشور جمع آوری کنند. این مدارک و اسناد به طور معمولا شامل مواردی مانند پرونده سوابق تحصیلی، پرونده سوابق کاری، مدارک شناسایی و همچنین مدرک زبان (در صورتی که زبان مادری متقاضی یا دانشجو انگلیسی نباشد) می شود. بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه معتبر در نیجریه، دانشجویان می توانند با مراجعه به سفارت یا کنسولگری نیجریه در کشور خود (کشور مبدا) اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نیجریه با ارائه مدارکی که در جدول بالا ذکر شده است کنند. شایان ذکر است که با توجه به نیازهای دانشگاه و شرایط دانشجویان، ممکن است برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیجریه، متقاضیان نیاز به ارائه مدارک بیشتری باشند.

شرایط مجوز اقامت دانشجویان در نیجریه

یکی دیگر از موضوعاتی که دانشجویان و متقاضیان خارجی برای مهاجرت تحصیلی به نیجریه باید در نظر داشته باشند، اخذ مجوز اقامت در نیجریه می باشد که به آنها اجازه می دهد در زمان تحصیل در این کشور، اجازه اقامت در نیجریه را داشته باشند. ارائه نامه درخواست برای تنظیم اقامت و پذیرش مسئولیت های مهاجرت توسط دانشگاه یا موسسه مربوطه در نیجریه، نسخه کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت، کپی صفحه ویزا و صفحه تایید ورود و رسید هزینه های درخواست مجوز برای دانشجویانی که قصد دارند مجوز اقامت خود را جهت ادامه تحصیل در نیجریه دریافت کنند، الزامی می باشد. ثبت درخواست جهت دریافت این مجوز در اداره مهاجرت نیجریه انجام می شود و دانشجویان باید مدارک کامل خود را برای دریافت آن ارائه دهند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری و ارائه اطلاعات و خدمات بی نظیر در تمامی زمینه های حقوقی و مهاجرتی به هموطنان محترم می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *