ویزای کاری

بازار کار رشته الکترونیک در چک

بازار کار رشته الکترونیک در چک

شاید کسب اطلاع درباره بازار کار رشته الکترونیک در چک یکی از پرسش های مخاطبین باشد که با توجه به رشته مورد نظر خود قصد سفر به این کشور دارند. به منظور تجزیه و تحلیل جامع و فراگسترِ این پرسش، پیشنهاد می کنیم با مقاله ای که از سوی مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است، همراه شوید.

استقرار در مرکزی ترین بخش قاره اروپا باعث شده است که افراد خوش ذوق، لقب «قلب اروپا» را برای کشور جمهوری چک انتخاب کنند. پس از رویدادهای مربوط به سال 1993 که منجر به جدایی چک و اسلواکی شد و به اصطلاح میان این دو کشور «طلاق مخملی» رخ داد، کشور جمهوری چک با مکانیسم حکومتی جدید خود شکل گرفت. پس از طلاق مخملی، خون تازه ای در رگ های «قلب اروپا» تپیدن گرفت. اوضاع و احوال حاکی از این بود که برگ جدیدی در تاریخ این کشور رقم خورده است. همین فصلِ نوین، باعث شد که آغوش جمهوری چک برای نیروهای کاری متخصص و کارآزموده گشوده شده و آبادانی کشور به دست توانمند این نیروها سپرده شود.

  • شرایط کار در کشور چک چگونه است؟
  • آیا رشته مهندسی الکترونیک شرایط خوبی در بازار کار چک دارد؟
  • متوسط درآمد متخصصین رشته الکترونیک در چک چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در چک، شرایط کار در این کشور را پیدا کرد؟
  • زبان کار در بازار الکترونیک چک چیست؟

ویزا برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در چک

به منظور مهاجرت کاری به جمهوری چک، متقاضیان باید اقدام به اخذ ویزای کاری کنند. ویزای کاری چک در کنار ویزاهای تحصیلی و سرمایه گذاری از پرطرفدارترین روش های ورود به کشور جمهوری چک است. اتباع کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به راحتی می توانند با ورود به خاک این کشور، با شرکت ها و موسسه های مختلف وارد مذاکره شوند و از این طریق، در مصاحبه های کاری این موسسه ها شرکت کنند و امکان دریافت موقعیت شغلی در این کشور را پیدا کنند. در ضمن افرادی که دانش آموخته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جمهوری چک باشند، شانس موفقیت بالاتری در رابطه با پیدا کردن شغل مناسب با تخصص و مهارت خود خواهند داشت.

در مقابل، افرادی که مانند هموطنان ایرانی خودمان، تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، به منظور اشتغال در کشور جمهوری چک الزاماً باید از سوی کارفرمای مقیم این کشور دعوت نامه کاری کسب کنند. مهندسانی که در گرایش های مختلف رشته الکترونیک مایل به فعالیت حرفه ای در کشور جمهوری چک هستند دو راه در پیش دارند.

برای اخذ اقامت چک از طریق کار، راه اول، دریافت پیشنهاد و دعوت نامه کاری از سوی اشخاص حقوقی کشور چک است که به طور کامل اشاره کردیم. راه دوم برای یافتن کار در جمهوری چک این است که فرد متقاضی در گام اول به نحوی از انحای قانونی وارد یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن شود و در گام دوم به عنوان فردی که امکان تردد بدون محدودیت در کشورهای حوزه شنگن را دارد، خواهد توانست به طور حضوری ضمن مذاکره با کارفرمایان مورد نظر خود، فعالیت کاری خود را آغاز کند.

ویزا برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در چک

شرایط بازار کار رشته الکترونیک در چک

جمهوری چک روند بسیار سریعی را در مسیر رشد و توسعه می پیماید و طی برنامه ریزی های خود سرمایه های خارجی فراوانی را جذب کرده است. در پی جذب سرمایه های خارجی، پروژه های عمرانی بسیاری در این کشور انجام پذیرفت و برای انجام این پروژه ها نیاز مبرمی به نیروی کار متخصص خارجی احساس شد. انتقال دانش و فناوری از کشورهای خارجی، فرصتی را برای تعاملات حرفه ای میان جمهوری چک و سایر کشورها فراهم کرد. با این تفاسیر می توان دریافت که وضعیت کار برای مهندسان و به ویژه دانش آموختگان گرایش های مختلف الکترونیک، وضعیت بسیار مساعدی است. مهندسان الکترونیک می توانند حضور پر رنگی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی جمهوری چک ایفا کنند.

درآمد رشته الکترونیک در جمهوری چک در 2022

تفاوت میزان درآمدها به تفاوت در گرایش مختلف این رشته بر می گردد. با این که در میان 10 شغل پردرآمد در چک اثری از رشته مهندسی الکترونیک و زیر شاخه های آن به چشم نمی خورد، اما میانگین درآمد ماهانه رشته های مهندسی الکترونیک از حد متوسط درآمدهای این کشور بالاتر است. پردرآمدترین مشاغل جمهوری چک رشته های پزشکی، کنترل پرواز و مدیریت اجرایی است و از میان مهندسان، مهندسان کامپیوتر (متخصصان سئو) جزء پردرآمدترین مشاغل این کشور محسوب می شوند. در مورد حقوق ماهیانه کار در چک نیز می توان به اطلاعات کاملی در این مورد دست پیدا کرد. سطح درآمد رشته الکترونیک در جمهوری چک و بر مبنای آمارهای 2022 به طور نموداری آمده است:

سطح درآمد رشته الکترونیک در جمهوری چک

افرادی که با نگاه جامع و زاویه دید وسیع به پدیده مهاجرت فکر می کنند، خواهند توانست گام های مطمئنی را در این مسیر بردارند. پیمودن مسیر مهاجرت مستلزم داشتن اطلاعات کامل در این زمینه است. کم نیستند افرادی که پس از صرف هزینه های هنگفت و زمان نسبتاً طولانی، زمانی که با بن بست رو به رو می شوند، به یاد مشاوره کردن با افراد متخصص می افتند. اما منطق حکم می کند که پس از هر اقدامی، تمامی جوانب آن موضوع بررسی شود. لذا پیشنهاد می کنیم با مشاوران و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته الکترونیک در چک

  1. A.s گفت:

    سلام،من مهندس الکترونیک هستم با سابقه کار 20سال در زمینه طراحی و مونتاژ بردهای الکترونیک شاخه اسانسور پله برقی و بالابر وصنعتی کار کرده ام.در صورت امکان در شاخه تخصصی خودم که اسانسور می باشد می خواهم فعالیت کنم.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگه برای چک میخواین اقدام کنید باید کارفرما از چک از شما دعوت به همکاری کرده باشه و اینکه میتونید برای آلمان اتریش ویزای جستجوی کار بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *