ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک در کنار رشته های مهندسی و پزشکی مقایسه شده و قرار می گیرد و دارای درآمد سطح بالا و مورد توجه می باشد. این کشور که تنها 5 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد با تولید ناخالص 198 میلیارد دلار در کنار کشورهای فنلاند و نیوزلند به عنوان سالم ترین کشور از نظر شاخص فساد اقتصادی قرار گرفته است.

بحث اخذ ویزای کاری برای اقامت در دانمارک در سال های گذشته با توجه به رشد مثبت اقتصادی این کشور و درآمدهای بالا در کنار نرخ بشدت پایین فساد سیستمی، آزادی های فرهنگی اجتماعی بالای شهروندان، اقتصاد قوی و قدرتمند مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است. دانمارک با توجه به امنیت اقتصادی و آرامش و امکانات رفاهی که برای شهروندان خود فراهم کرده است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امروزه دانمارک یکی از پرقاضا ترین کشور های دنیا جهت مهاجرت شناخته میشود. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان محترم مهاجرت کاری به دانمارک تهیه و تنظیم شده است.

  • آیا تدریس زبان انگلیسی در لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک است؟
  • متخصصین زبان انگلیسی در چه رشته هایی توان کار دارند؟
  • تسلط به زبان انگلیسی می تواند برای کار در دانمارک کافی باشد؟
  • متوسط درآمد متخصصین زبان در دانمارک چقدر است؟
  • متخصصان زبان انگلیسی، چگونه می توانند در این کشور کار پیدا کنند؟

کاریابی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

کشور دانمارک از کشورهای عضو پیمان شنگن است و این موضوع باعث می شود که ویزای این کشور به معنی جواز کار و تحصیل در تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا باشد. برای یافتن یک شغل مطلوب در بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک باید به زبان دانمارکی تسلط کامل داشته باشید و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت های بین المللی بزرگی در دانمارک نمایندگی دارند و با آن که به زبان انگلیسی صحبت می کنند و جلسات به این زبان بین المللی برگزار می شود اما از اهمیت تسلط به زبان دانمارکی کاسته نمی شود.

شما می توانید به آگهی های کار در روزنامه ها مراجعه کنید یا به مراکز کاریابی خصوصی در کشور دانمارک یا شرکت ها و موسسات متقاضی نیروی کار مراجعه فرمایید. در سال های اخیر نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر موسسات کاریابی با راه اندازی وبسایت های کاریابی آنلاین کاهش یافته است؛ شما می توانید از طریق مراجعه به وبسایت های کاریابی معتبر و مشهور در کشور دانمارک جهت یافتن شغل در رشته زبان انگلیسی اقدام کنید. شرایط کار برای افراد مهاجرت به کشور دانمارک با افراد شهروند و محلی از نظر ساعت کار مزایا و حقوق و بازنشستگی کاملا برابر می باشد.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک در 2023

یکی از مسائل مهم در کشورهای توسعه یافته یا در حال پیشرفت تسلط نیروها به زبان بین المللی در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی می باشد؛ دانمارک در بحث داروسازی، تکنولوژی و فناوری، مهندسی و پزشکی کشور پیشرفته ای محسوب می شود. برخی از شرکت های بزرگ بین المللی در دانمارک نیاز واضح به مترجمین زبان انگلیسی دارند و همچنین کمبود معلم و استاد در مدارس و دانشگاه های این کشور در رشته های تدریس زبان انگلیسی قابل لمس است.

افراد با توجه به سطح تحصیلات خود و سطح توانایی و تسلط خود در زبان انگلیسی می توانند در شرکت های دولتی و خصوصی و دانشگاه های دانمارک به جستجوی کار بپردازند. در سال 2023 حداقل مدرک تحصیلی برای مهاجرت کاری در رشته زبان انگلیسی باید در دانمارک لیسانس باشد و سن شما بهتر است کمتر از 25 سال نباشد. افرادی که دارای رزومه کاری و سابقه بیش از 3 سال در زمینه تدریس یا مترجمی زبان می باشند شانس بیشتری برای یافتن کار ایده آل در دانمارک دارند.

کاریابی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار دانمارک

کشور دانمارک از یک سیستم امتیاز بندی برای ارائه ویزای کار به متقاضیان کار در این کشور استفاده می کند و امتیازات در این سیستم به شرح زیر ارائه می شوند:

فاکتورهای ارزیابیامتیاز
تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی30 امتیاز
تحصیلات دانشگاهی مقطع کارشناسی ارشد 60 امتیاز
تحصیلات دانشگاهی در مقطع دکترا80 امتیاز
تحصیل رشته های فهرست مورد نیاز دانمارک30 امتیاز
مهارت های زبانی آیلتس با نمره 5 تا 620 امتیاز
مهارت های زبانی آیلتس با نمره 6.5 تا 740 امتیاز
سابقه کار دو ساله در کشورهای اتحادیه اروپا10 امتیاز
سابقه کار یک ساله در کشورهای اتحادیه اروپا5 امتیاز

برای افرادی که تحصیلکرده زبان انگلیسی هستند کسب امتیازهای ویزا در بخش مهارت های زبانی به سادگی امکان پذیر است و این موضوع یک مزیت برای آن ها محسوب می شود. لازم به ذکر است که اقامت موقت دانمارک 2 ساله به افراد ارائه می شود و در صورتی که در این مدت باید در شغل خود به صورت منظم کار کند ویزای شما تمدید می شود. از شرایط تمدید مجدد ویزا می توان به کسب حداقل درآمد DKK319000 (کرون دانمارک) در سال اشاره کرد. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه Application Fee با مبلغ DKK6850 (کرون دانمارک) برای مهاجر الزامی می باشد.

اخذ اقامت دائم دانمارک با تخصص در رشته زبان انگلیسی

کسی که بخواهد در رشته زبان انگلیسی به عنوان معلم، مترجم و غیره مشغول به کار در دانمارک شود 2 راه دارد:

  • ابتدائا به تحصیل در دانمارک بپردازد و سپس با فارغ التحصیلی ویزای تحصیلی خود را پس از پیدا کردن کار به ویزای کاری دانمارک تبدیل نماید.
  • از همان ابتدا شغلی در دانمارک پیدا کند و ویزای کاری دانمارک را اخذ نماید.

البته تخصص در رشته زبان انگلیسی جزو مشاغل مورد نیاز دانمارک است و اگر کسی موفق به اخذ ویزای کاری یا ویزای خود اشتغالی دانمارک به این وسیله شود در نهایت تحت شرایطی امکان اخذ اقامت دائم دانمارک را نیز خواهد داشت. مهم ترین شرطی که برای اخذ اقامت دائم دانمارک وجود دارد شرط اقامت در این کشور است. به صورتی که متقاضی اخذ اقامت دائم دانمارک باید در 4 سال پیش از درخواست PR، به مدت حداقل 3 سال و 6 ماه در این کشور با ویزای کاری یا ویزای خود اشتغالی اقامت دانمارک را داشته باشد.

در لیست مشاغل مورد نیاز کشور دانمارک رشته معلم زبان انگلیسی وجود دارد و این موضوع باعث می شود که راحت تر بتوانید ویزای کار این کشور را اخذ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دانمارک یا ویزای تحصیلی دانمارک با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی همراه و راهنمای شما در این مسیر دشوار خواهند بود.

سوالات متداول درباب بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

افرادی که در رشته زبان انگلیسی به تحصیل پرداخته اند در خصوص بازار کار موارد زیر را مطرح می کنند:

  1. شرایط کار در دانمارک چیست؟ تسلط به زبان بومی این کشور و زبان انگلیسی و همچنین آشنایی با کسب و کار در این کشور از اصلی ترین موارد حائز اهمیت می باشد.
  2. بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک چطور است؟ با توجه به محیط اجتماعی، نرخ پایین بیکاری و شرکت های بین المللی فرصت کار در این رشته ایده آل محسوب می گردد.
  3. شرایط ویزای کاری دانمارک چیست؟ داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در این کشور از اصلی ترین شرایط کار برای شهروندان ایرانی می باشد.
  4. شرایط تمدید ویزای کاری دانمارک چیست؟ میزان درآمد 319000 کرون در هر سال از شرایط تمدید ویزای کاری دانمارک می باشد.
امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در دانمارک

  1. Sahar.s گفت:

    سلام من دانشجوی ارشد آموزش زبان انگلیسی هستم با ۱۰ سال سابقه تدریس در معتبرترین آموزشگاه ایران…۳۷ سال سن دارم و میخوام برا دکتری اپلای کنم چقدر شانس دریافت ویزای تحصیلی رو در دانمارک دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هم شرایط سنی شما خوب هست و هم سابقه کارتون مناسب هست.
      باید رزومه تحصیلی شما بیشتر بررسی بشه. با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. مهناز ایزدی گفت:

    سلام وقت بخیر.مهناز ایزدی هستم .داری لیسانس IT. مدرس زبان انگلیسی هستم.و مدارک بین المللی ایلتس و تسول دارم.جهت اخذ ویزای کاری دانمارک ایا میشه اقدام کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اخذ ویزای کار دو حالت وجود دارد یا خود شما کارفرما از اروپا داشته باشید یا ویزای جستجوی کار دریافت کنید که فقط شامل کشورهایی مانند آلمان اتریش در اروپا میشه و هلند از شما کارفرما میخواد حتما، ولی شما میتویند ویزای تحصیلی این کشور بگیرید و توی خود کشور تبدیل به ویزای کار کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

      1. حسین گفت:

        سلام من ارشد اموزش زبان انگلیسی دارم ور حال ساکن دانمارک هستم اقامت سه ساله از طریق همسرم دارم کمی هم زبان دانمارکی یاد گرفتم ایا امکان کار تدریس زبان و یا اجراییبرای من پر کپن هاگ هست

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بستگی داره که شما از چه طریق در دانمارک هستید. اگر اجازه کار دارید، می تونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *