مهاجرت

بهترین شهرهای فرانسه

بهترین شهرهای فرانسه

در این نگارش به بهترین شهرهای فرانسه می پردازیم البته احتمالا خیلی از متقاضیان مهاجرت، با چشم انداز زیبای اکثر شهرهای فرانسه آشنا هستند. ما در این مقاله شهرهای دانشجویی پرطرفدار را نیز مورد تحلیل قرار میدهیم. که در سال 2021 با تقاضای بیشتری برای رفتن به فرانسه همراه بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • بهترین شهرهای فرانسه جهت زندگی کدام شهر است؟
  • بهترین سیستم حمل و نقل شهری در کدام شهر است؟
  • هزینه زندگی در هر کدام از این شهرها چقدر است؟
  • بهترین شهر جهت زندگی دانشجویی کدام شهرهای فرانسه هستند؟

زندگی در فرانسه در 2021 چگونه است؟

فرانسه یک کشور پرطراوت در غرب اروپاست. کشور فرانسه دارای پتانسیل های فراوانی برای جذب مهاجرین از اقصی نقاط جهان در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی است. به مدت مدیدی، فرانسه به لحاظ جهانی مرکز آموزش عالی بوده است و در طول تاریخ، این مرکزیت با پیشروی شهر پاریس به اوج خود می رسد. ما در این مقاله بهترین شهرهای فرانسه را از لحاظ زندگی، کار و تحصیل، تحلیل می کنیم و فهرستی از امتیازات و جاذبه های آنها را به علاقه مندان ارائه می دهیم و دست آخر رتبه بندی آنها را به شما عرضه می کنیم.

بهترین شهرهای فرانسه در سال 2021 عبارتند از:

  • پاریس
  • مارسی
  • مونت پلیه
  • رن
  • بوردو
  • تولوس
  • لیون
  • نیس
  • لیل
  • استراسبورگ

هزینه های زندگی در بهترین شهرهای فرانسه

پاریس گران ترین و بهترین شهر فرانسه است چرا که علاوه بر وجود دانشگاه های مطرح، امکانات آموزشی و بهداشتی زیادی و فرصت های شغلی متنوع و پردرآمد، جاذبه های توریستی فراوانی نیز دارد. همچنین 10% تا 14% از جمعیت کل فرانسه در شهر پاریس ساکن هستند و غالبا مهاجران نیز همین شهر را برای اقامت و زندگی خود انتخاب می کنند. در حالی که زندگی در پاریس ماهانه بالای 1900$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد، در شهرهای دیگر می توان این هزینه را به 1200$ (دلار آمریکا) نیز کاهش داد. البته در عوض سطح درآمد در پاریس هم بالاتر است. این موضوع در نمودار ذیل نشان داده شده است:

میانگین درآمد سالیانه در بهترین شهرهای فرانسه

پاریس (Paris) از بهترین شهرهای فرانسه

هنگامی که صحبت از پاریس هست سخت است پاریس را با زرق و برق هایش تصور نکنیم. در واقع این فرهنگ و مد است که پاریس را پاریس کرده است. پایتخت فرانسه (پاریس) خانه دانشگاه های مرتبه بالاست، بی شک، پاریس شهر دانشجو پسند شماره یک جهانی می باشد. با دانشگاه ها و دانشکده های کلاس جهانی، پاریس همه ساله از کل جهان تعداد عظیمی از درخواست های تحصیلی را دریافت می کند. بر طبق رتبه بندی های دانشگاهی QS یکی برترین دانشگاه های پاریس در جهان Ecole Normale Superieure (ENS) Paris می باشد. هزینه زندگی در پاریس از همه شهرهای فرانسه بیشتر است. ماهانه 1200€ (یورو) هزینه یک فرد برآورد شده است.

شهر مارسی (Marseille) فرانسه

مارسی، شهر تلاقی سبک و تاریخ همواره مورد توجه گردشگران و علاقه مندان بوده است. مارسی به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه، شهر بندری در جنوب فرانسه است. کریدور مهاجرت و تجارت از زمان کشفش توسط Greeks circa در 600 قبل از میلاد می باشد. صنعت ماهیگیری در این شهر بندری حرف اول را می زند. جاهای دیدنی مدرن شامل مجموعه ها و برج های بلند مرتبه آن می باشد. جمعیت این شهر 1.059 میلیون نفر است اما همانند بسیاری از شهرهای بندری، مارسی سابقه طولانی در آمار جرم و جنایت دارد. این تا حدودی بر عرصه گردشگری شهر سایه انداخته است. هزینه زندگی در مارسی به مراتب پایین تر از پاریس بوده است. به طوری که هزینه 30 روز 700€ (یورو) است.

شهر تولوس (Toulouse) فرانسه

تولوس موسوم به la ville rose به خاطر معماری سفالینه رنگش و ویژگی های هتل رنسانس اش معروف است به تولوس چهارمین شهر بزرگ فرانسه است. تولوس دارای آب و هوای معتدل بوده که از تابستانهای گرم مدیترانه ای و زمستان های ملایم بهره می برد. مکانی عالی برای خانواده های اکتیو جوان که دنبال شور و شوق با امکانات آموزشی دسته اول در دسترس برای کودکان می باشند. این شهر دارای برخی از بهترین مدارس در فرانسه همانند مدرسه بین المللی تولوس است که برای کودکان متخصصان خارجی شرکت ایرباس می باشد. هزینه زندکی در تولوس ماهیانه 680€ (یورو) برآورد شده است.

بوردو (Bordeaux) فرانسه

بوردو شهر بندری زیبا با جمعیت 239000 نفر که در امتداد رودخانه گیروند قرار دارد. راه های دسترسی و سیستم حمل و نقل عمومی این شهر به خوبی تعریف و طراحی شده است. این شهر با شهرهای دیگر مثل پاریس که کمتر از 3 ساعت طول می کشد، عالی است. بوردو از پیاده روها و باغ های زیبا، کافه ها و رستوران ها بهره مند است. به لحاظ آموزشی، بوردو دارای مدرسه بین المللی بوردو است که در منطقه تنها مدرسه 2 زبانه است. به دلیل بندری بودن این شهر هزینه زندگی معقول تری دارد، یعنی حدودا 650€ (یورو) در ماه.

لیون (Lyon) یکی از بهترین شهرهای فرانسه

واحد هوش اقتصادی شهر لیون را به عنوان شانزدهمین شهر زندگی در اروپا و سی امین شهر جهانی رتبه بندی کرده است. خود فرانسوی ها شهر لیون را به عنوان اولین شهر فرانسه دسته بندی می کنند. لیون شهر واقع شده در خشکی است و بین 2 رودخانه زیبای saone و rhone قرار گرفته است. با زندگی در لیون انتظار می رود که شما بتوانید از تابستان های طولانی گرم از می تا اکتبر با زمستان های بسیار ملایم تر بهره مند شوید.

لیون ممکن است که پس از پاریس و مارسی سومین شهر بزرگ فرانسه گفته شود. این شهر برای خارجیان به عنوان بهترین محیط برای راه اندازی کسب و کار شناخته می شود، لیون هم بواسطه جاذبه های گردشگری زیادش مرکز جذب گردشگران از دنیاست. شهر لیون همچنین غنی از زندگی فرهنگ با تئاترهای مختلف و مراکز اجرا و موزه ها می باشد. شهر زیبا و ورزشی لیون فرانسه به دلیل توریستی بودنش ماهیانه 850€ (یورو) هزینه زندگی دربردارد.

لیون (Lyon) یکی از بهترین شهرهای فرانسه

لیل (Lille) از بهترین شهرهای فرانسه

لیل از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای فرانسه بشمار می رود. تاریخ منحصر به فرد و تاثیرات فرهنگی دوگانه اسپانیایی و فرانسوی را می توان در معماری شهر لیل مشاهده کرد. لیل بعد از پاریس و لیون بیشترین تعداد دانشجویان را با 100000 دانشجو داراست. برخی از دانشگاه های این شهر عبارتند از PoyTech LIll و دانشگاه های دیگر است. هزینه زندگی در این شهر دانشجویی پایین تر از دیگر شهرهاست. 550€ (یورو) در ماه هزینه زندگی در این شهر است، البته برای زندگی دانشجویی.

رن (Rennes) یکی از بهترین شهرهای دانشجویی فرانسه

با داشتن فرهنگ سلتیک خوش بینانه اش، منطقه بریتانی نامیده می شود با اینکه برا مهاجرین بریتانیایی در فرانسه خیلی دور از وطن می باشد. رن در واقع مرکز منطقه ای بشمار می رود. با دارا بودن جمعیت دانشحویی بیش از 60000 نفر از مراکز علمی معروف در فرانسه است. شهر رن بدلیل وجود صنایع مختلف به عنوان مرکز کارگری شناخته می شود. مجموع 20 بازار در رن، شامل Ls Lice ،دومین بازار بزرگ در فرانسه وجود دارد. رن شهری با ترکیب صنایع و جاذبه های گردشگری می باشد. اگر شما دوست دارید که در شهر رن ناهار بخورید به یکی از فضاهای سبز شهر مثل Par du Thabor قرن 18 می روید. مسلما امکانات فرهنگی، فروشگاه ها، ادارات و شرکت ها رونق تجاری دیگری را برای شهر نخست بریتانیایی فرانسه به ارمغان خواهد آورد. در رن طی سال 2021 هزینه زندگی 600€ (یورو) برآورد شده است.

مونت پلیه (Montpellier) فرانسه

یکی از بهترین شهرهای فرانسه شهر مونت پلیه واقع در جنوب فرانسه شهری با محیط فرهنگی در فرانسه است. هفتمین شهر پر جمعیت فرانسه می باشد. بهترین روش برای توصیف این شهر، آفتاب و دانشجویان است. این شهر همه چیز دارد که بتوان به دانشجو ربط داد. در این شهر بهترین دانشگاه های سطح بین المللی همانند Paul- Valery Montpelliar III وجود دارند. مونت پلیه با سبک معماری گوتیکش شناخته می شود. صنعت گردشگری در شهر مونت پلیه از رونق خوبی برخوردار است.

در رابطه با موضوع بهترین شهرهای فرانسه و شرایط مهاجرت و اقامت از طرقی مانند: مهاجرت به فرانسه از طریق کار، مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل، گذراندن دوره زبان در فرانسه و همچنین سرمایه گذاری در فرانسه شما را به مشاوره تلفنی یا حضوری با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دعوت می کنیم. امید است که با انجام مشاوره دقیق و کامل با مشاورین بتوانید اطلاعات جامعی در این باره کسب کنید.

سوالات متداوم در خصوص بهترین شهرهای فرانسه

اگرچه آوازه پاریس بلند بالاتر از فرانسه است اما شهرهای مناسب دیگری در این کشور وجود دارد که می تواند به عنوان مقصدی برای مهاجرت یا سفر شناخته شوند. پرسش های متداول در این خصوص عبارتند از:

  • بهترین شهرهای فرانسه برای سفر توریستی کدامند؟ شهرهای پاریس، مارسی، نیس و نورماندی.
  • اصلی ترین شهرهای موثر در اقتصاد فرانسه کدامند؟ پاریس، بوردو، لیل و مارسی.
  • امن ترین شهرهای فرانسه کدامند؟ مارسی، مونتپلیه، نانت، پاریس.
  • پرجمعیت ترین شهرهای فرانسه کدامند؟ پارسی، لیون و مارسی.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *