ویزای تحصیلی

تخصص پزشکی در هلند

تخصص پزشکی در هلند

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در هلند از نظر اهداف این رشته و مراحل و مدت زمان اخذ مدرک در هلند با سایر کشورها و سایر دانشگاه ها متفاوت است. علاقه مندان تحصیل این رشته در کشور هلند نیازمند اطلاعات دقیق از شرایط ورود به این کشور و اخذ پذیرش هستند. لذا کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت تسهیل کار علاقه مندان تدارک دیدند.

کشور هلند از کشورهای اروپایی به شمار می رود که این کشور از نظر رفاه اجتماعی در جایگاه ایده آلی قرار گرفته است. همین امر سبب شده این کشور در مرکز توجه علاقه مندان به مهاجرت باشد. از سری علاقه مندان به مهاجرت این کشور پزشکان و دانشجویان این رشته هستند. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در این کشور می پردازیم.

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در هلند 2024

در سال 2022 تحصیل در رشته پزشکی در کشور هلند در حدود 5 الی 5.5 سال زمان می برد. دانشگاه های این کشور از قبیل دانشگاه آمستردام در ردیف 50 دانشگاه برتر در رشته پزشکی به شمار می آید. راه دستیابی به مدرک پزشکی و دکتری این رشته در کشور هلند 3 مرحله را در برمی گرد که شامل 3 سال دوره کارشناسی و 3 سال ارشد و یک دوره 1 ساله آموزش تخصصی است. 3 سال ابتدای تخصص پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی انجام می شود. نخستین گام در تحصیل پزشکی در هلند گذران دوره کارشناسی می باشد که در هلند 2 دانشگاه نسبت به پذیرش این دوره اقدام می کنند. دانشگاه گرونینگن و دانشگاه ماستریخت 2 دانشگاهی هستند که پذیرای دانشجویان این رشته می باشند.

با این که در این مقطع تحصیلی مباحث درسی به زبان انگلیسی ارائه می شود اما دانستن زبان هلندی برای دانشجویان اجباری می باشد. زبان هلندی بخش جدایی ناپذیر در تخصص پزشکی در هلند به شمار می آید به همین علت برای کسب موفقیت در در ادامه تحصیل پزشکی در هلند آموزش در مقطع کارشناسی ارشد تنها در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی انجام می شود. در ادامه فهرستی از دانشگاه هایی که در مقطع ارشد پذیرش به زبان انگلیسی دانشجویان را انجام می دهند آورده شده است.

  • لیدن
  • آمستردام
  • گرونینگن
  • مدرسه پزشکی سبا
  • اوترخت
  • رابوود نایمخن
  • اراسموس روتردام

اخذ ویزای تحصیلی برای تخصص پزشکی در هلند

در صورتی که تمایل به دریافت اخذ ویزای پزشکی در مقطع ارشد در هریک از این دانشگاه ها را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. در هریک از این دانشگاه ها با توجه به نوع دانشگاه میزان شهریه و زمان تحصیل متفاوت می باشد. از طرفی به این علت که در کشور هلند میزان تقاضا در این رشته به نسبت ظرفیت دانشگاه ها بالا می باشد اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی کمی دشوار به نظر می رسد. اما با این حال با ارائه مدارک کافی شرایط برای پذیرش در این دانشگاه ها غیرممکن نخواهد بود. بازهم توجه داشته باشید که تسلط به زبان هلندی در این کشور امتیاز بزرگی برای متقاضیان به شمار می آید.

اخذ ویزای تحصیلی برای تخصص پزشکی در هلند

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هلند

برای تخصص پزشکی در هلند ابتدائا افراد باید موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در این کشور شوند. سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. مهم ترین مدارکی که به این منظور وجود دارد عبارت است از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در هلند به همراه اطلاعات دقیق دانشجو و تاریخ شروع و پایان دوره تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی مبنی برای توانایی پرداخت هزینه های زندگی در هلند به میزان ماهانه 850€ (یورو)
  • رسید پرداخت شهریه حداقل سال اول دانشگاه مورد نظر در هلند
  • مدرک زبان معتبر
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در هلند
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • پرداخت هزینه سفارت
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی هلند

مراحل تحصیل تخصصی پزشکی در هلند

بعد از گذراندن دوره های آموزشی در هلند و کسب مدرک پزشکی عمومی دوره های کارآموزی پیش روی دانشحویان و فارغ التحصیلان این رشته می باشد. پس از گذراندن این دوره ها و کسب نمرات مورد قبول در صورت تمایل برای ادامه تحصیل می توانید اقدام کنید. در مرحله تخصص پزشکی نیز قوانین و مراحل متعددی پیش روی شما خواهد بود. جالب است بدانید برای هرنوع آموزشی به صورت تخصصی یک کمیته به نام کمیته تجدید نظر وجود دارد. این کمیته از اعضایی تشکیل شده که 3 عضو با مدرک لیسانس حقوق و 2 متخصص پزشکی از اعضای این کمیته می باشند.

این کمیته مسئول ثبت نام دانشجویان متقاضی ثبت نام در رشته های تخصصی پزشکی می باشد. با ارائه مدارک به این کمیته و بررسی شرایط شما می توانید نسبت به پذیرش در دانشگاه اقدام کنید. آموزش دوره های پزشکی در هلند برعهده انجمن پزشکی سلطنتی می باشد. اغلب دانشگاه های هلند دوره های تخصص را به صورت عملی در دانشگاه ها اجرا می کنند. اغلب این دوره های تخصص 6 سال به طول می انجامد. 4 سال ابتدای این دوره در حوزه دوره های تخصص داخلی می باشد. 2 سال آخر نیز دوره هایی از قبیل تخصص انکولوژی و خون شناسی و سایر تخصص ها را دربرمیگیرد.

تخصص پزشکی در هلند

تخصص پزشکی در هلند به دوره های تحصیلات تکمیلی گفته می شود که در آن دانشجویان در موضوع و رشته انتخابی خود جهت اخذ تخصص تحصیل و تحقیق می کنند. تخصص پزشکی در هلند یکی از فرصت های عالی برای اخذ تخصص است زیرا این کشور دانشگاه های برتری دارد که بورسیه های بسیار ویژه ای به دانشجویان اعطا می کنند. از تخصص های پرطرفدار در هلند می توان به قلب و عروق و گوارش و ارتوپد و مغز و اعصاب و اطفال و زنان و زایمان ذکر کرد.

اخذ تخصص پزشکی در هلند

تخصص پزشکی در هلند بسیار محبوب است و برای ورود به این حرفه، باید دارای مدرک پزشکی باشید که تحت نظارت سازمان حرفه ‌ای پزشکان هلند (BIG) صادر شده باشد. پس از دریافت مدرک، باید به عنوان پزشک کارآموز در یکی از بیمارستان ‌های هلند شروع به کار کنید تا تجربه کافی را کسب کنید و بعد از آن، می ‌توانید به عنوان پزشک فعالیت کنید. پزشکان در هلند می ‌توانند در بیمارستان ‌ها، مراکز بهداشتی، مطب ‌های خصوصی و دانشگاه ‌های پزشکی فعالیت کنند. میزان درآمد پزشکان در هلند بسیار بالا است و بستگی به سابقه کار، تخصص و محل کار دارد. به طور کلی، حقوق پزشکان در هلند بین 4000€ تا 8000€ (یورو) در ماه است.

در هلند، پزشکان از مزایایی مانند بیمه سلامت، مرخصی پرداخت شده و مزایای دیگر نیز بهره‌ مند هستند. همچنین، برای تخصص ‌های خاص مانند جراحی، قلب و عروق، دندانپزشکی و می ‌توانید درآمد بسیار بالایی داشته باشید. به طور کلی، شرایط شغلی پزشکان در هلند بسیار خوب است و این حرفه یکی از پر درآمدترین حرفه‌ های کشور است. با داشتن مدرک پزشکی و تجربه کافی، می ‌توانید به راحتی به عنوان پزشک در هلند کار کنید و درآمد بالایی داشته باشید.

اقدام برای تحصیل در هلند

با توجه به این که دانشگاه های کشور هلند در ردیف دانشگاه های مطرح جهان قرار دارند قوانین و شرایط پذیرش در این دانشگاه کمی دشوارتر از حد معمول سایر دانشگاه ها در رشته پزشکی است. از طرفی با توجه به عملی بودن اکثر واحدهای دروس تخصصی پزشکی بسیاری از فارغ التحصیلان رشته پزشکی عمومی تمایل به ادامه تحصیل و دریافت تخصص در این کشور می باشند. پیشنهاد می شود در خصوص پذیرش تحصیلی در هلند اطلاعات بیشتری کسب نمایید. اگر تمایل به بررسی شرایط خود برای مهاجرت به کشور هلند دارید می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این حوزه کمک بگیرید.

3/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تخصص پزشکی در هلند

  1. Ali ZhianiAsgharzadeh گفت:

    سلام. پزشک عمومی هستم. با سابقه کار ۳ سال. مدرکم آزاده. برای تخصص کجا میتونم اقدام کنم؟ هلند میتونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان به طور کامل برای شما وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *