ویزای تحصیلی

تحصیل در رشته حقوق هلند

تحصیل در رشته حقوق هلند

برای علاقه مندان رشته حقوق همواره تحصیل در رشته حقوق هلند در برترین دانشگاه های این کشور از انتخاب های چالش برانگیز به شمار می آید. رشته حقوق از سری رشته های به شمار می آید. به جز گرایش های بین المللی در غالب کشورها مباحث درسی براساس قوانین قضات کشور تدریس می شود. این یکی از اولین چالش هایی است که دانشجویانی که متقاضی تحصیل رشته حقوق در کشورهای اروپایی هستند با آن مواجه اند.

دانشجویی که در مقطع تحصیلی کارشناسی در کشور هلند به تحصیل می پردازد مباحث درسی و حقوقی قوانین هلند را مطالعه می کند. لذا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز باید در همین کشور به مطالعه بپردازد. در غیر این صورت شرایط ادامه تحصیل کمی دشوار می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، تلاش بر این شده به روش ها و همین طور چالش های تحصیل حقوق پرداخته شود.

کلیات رشته حقوق در کشور هلند

کشور هلند برای دانشجویان رشته حقوق در بین تمامی کشورها جزو رده کشورهایی است که از محبوبیت و اهمیت بالایی برخوردار است. علت این محبوبیت نیز سطح بالای دانشگاه های هلند در رشته هایی همچون حقوق می باشد. از سازمان های بین المللی حقوقی مانند دادگاه لاهه و سایر دیوان های بین المللی در این کشور قرار دارد. از سایر نکاتی که نیاز دارید در مورد تحصیل در حوزه حقوق بدانید انتخاب درست گرایش تحصیلی در مقطع ارشد است که امری مهم و اثر گذار به شمار می آید.

بهترین دانشگاه های حقوق در هلند

در حال حاضر 39 دانشگاه هلندی رشته حقوق را با کیفیت عالی ارائه می کنند. در چنین شرایطی است که می توان انتظار داشت که افراد در این کشور از نظر علمی شرایط خوبی در هلند داشته باشند. دانشگاه های هلندی می توانند در سراسر جهان نیز برای فرد مدرکی معتبر را به همراه داشته باشند. برخی از بهترین دانشگاه های هلند در رشته حقوق عبارتند از:

  • دانشگاه آمستردام در رتبه 37 (uva.nl)
  • دانشگاه اوترخت در رتبه 72
  • دانشگاه اراسموس روتردام در رتبه 85
  • دانشگاه خرونینخن در رتبه 98
  • دانشگاه رادبود در رتبه 126
  • دانشگاه لایدن در رتبه 133
  • دانشگاه ماستریخت در رتبه 150 (maastrichtuniversity.nl)
  • دانشگاه تیلبورگ در رتبه 151
  • دانشگاه تکنولوژی دلفت در رتبه 152 (tudelft.nl)
  • دانشگاه آزاد آمستردام در رتبه 162

وجود 10 دانشگاه هلندی در بین 170 دانشگاه برتر جهان در رشته حقوق، نشان از کیفیت بسیار بالای این رشته در هلند دارد. انتخاب هر یک از این دانشگاه اه می تواند امتیازهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

منبع: edurank

مزایای تحصیل رشته حقوق در هلند

بدون تردید، تحصیل در هلند در رشته حقوق می تواند امتیازهای زیادی را به همراه داشته باشد. اولین امتیاز آن است که فرد می تواند بلافاصله پس از مدرک تحصیلی، برای 6 ماه در این کشور به دنبال کار باشند. داده های آماری نشان می دهند که بیش از 80% از فارغ التحصیلان در این کشور، موفق به کاریابی پس از تحصیل می شوند.

همانطور که گفته شد، بسیاری از دانشگاه های هلندی از نظر علمی در بهترین شرایط ممکن قرار دارند. این مسئله می تواند به فرد کمک کند که یکی از بهترین مدارک ممکن را دریافت کند. مدرکی که فرد نه تنها در هلند، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، اعتبار بالایی خواهد داشت.

دیگر مزیتی که تحصیل در این رشته به همراه دارد، آن است که فرد پس از تحصیل به درآمد بسیار زیادی خواهد رسید. در چنین شرایطی فرد از نظر اقتصادی نیز شرایط بسیار خوبی خواهد داشت. در باب حقوق ماهیانه کار در هلند به لینک فوق مراجعه کنید. فرایند رسیدن به کار در هلند به عنوان فارغ التحصیل رشته حقوق نیز بسیار مناسب است و فرد می تواند به سرعت به شغل مورد نظر خود دست پیدا کند. از جمله مشاغل در دسترس عبارتند از:

  • کارشناس حقوق
  • مشاور مالیات
  • وکیل
  • دادستان
  • مشاور حقوقی شرکت ها
  • حقوق دان
  • محقق

کار پس از تحصیل در رشته حقوق در هلند

کشور هلند به عنوان عضوی از کشورهای حوزه شنگن از طرفداران بالایی در امر مهاجرت برخوردار است. در این کشور بالغ بر 160 دانشگاه و موسسات پژوهشی وجود دارد. غالب دانشگاه ها و مراکز تحقیقات این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشند. از دیگر امتیازاتی که هلند برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور قائل می شود ایجاد فرصت جستجوی کار به مدت یک سال پس از تحصیل است. این فرصت به این صورت است که دانشجویان رشته کارشناسی پس از اتمام تحصیل این امکان را خواهند داشت. به مدت یک سال در کشور هلند بدون داشتن ویزای تحصیلی به جستجوی کار بپردازند. برای ورود به این کشور و اخذ پذیرش تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم با نمره حداقل 12 دارید. این میزان نمره با توجه به نوع پذیرش دانشگاه مد نظر شما می تواند متفاوت باشد. در باب اقامت پس از تحصیل در هلند لینک فوق را مطالعه کنید.

کار پس از تحصیل در رشته حقوق در هلند

در آمد رشته حقوق در هلند

افرادی که می خواهند در این رشته به کار مشغول شوند، می توانند در هلند از نظر مالی بسیار شرایط خوبی داشته باشند. در حال حاضر، وکلا یکی از پردرآمدترین اقشار جامعه در هلند هستند. داده ها نشان می دهد که نیمی از وکلا در هلند، ماهانه بیش تر از 8640€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند. در چنین شرایطی است که فرد می تواند از نظر مالی شرایط بسیار خوبی در هلند داشته باشد.

در آمد رشته حقوق در هلند

داده های آماری نشان می دهد که حدود 25% از افراد کمتر از 7130€ (یورو) درآمد کسب می کنند. کمترین درآمد در این حوزه نیز برای یک فرد در حدود 4800€ (یورو) در ماه است که برای وکلای تازه کار می توان آن را انتظار داشت. بسیاری از افراد در بهترین شرایط خود نیز به سختی به درآمدی مانند این خواهند رسید.

منبع: salaryexplorer

از شروط اخذ پذیرش در رشته حقوق در هلند

از دیگر شروط ورود و پذیرش در دانشگاه های این کشور نمره آیلتس حداقل 6 می باشد. بدون مدرک آیلتس اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. البته دانشگاه های مطرح هلند مثل دانشگاه آمستردام برای اعطای پذیرش در گرایش های حقوق در مقطع کارشناسی ارشد مثل حقوق جزای بین المللی، جرم شناسی و غیره حداقل مدرک آیلتس 7.5 را ضروری می دانند. البته اگر کسی بخواهد حقوق داخلی هلند را بخواند و در نهایت در این کشور وکالت کند باید کارشناسی حقوق هلند را داشته باشد.

تحصیل در این مقطع در کشور هلند 4 سال زمان می برد و برای دانشجویان فرصت 16 ساعت کار در هفته نیز فراهم شده است. میزان حقوق دریافتی به ازای 10 ساعت کار دانشجویی در هفته در حدود 80$ تا 100$ (دلار آمریکا) است. با توجه به این امر که هزینه های زندگی در این کشور چندان بالا نیست. البته این میزان برای تامین بخش زیادی از هزینه زندگی مبلغ مورد قبولی است.

اخذ بورسیه برای رشته حقوق در هلند

تحصیل رشته حقوق در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد. زبان تحصیلی در این مقطع نیز در دانشگاه های معتبر این کشور به زبان انگلیسی می باشد. به همین علت مدرک زبان خارجی از الزامات به شمار می آید. در مقطع دکتری مدت زمان تحصیل حداقل 4 سال می باشد. مقطع دکتری در کشور هلند از اعتبار خاصی برخوردار است. در صورتی که دانشجویان این رشته موفق به کسب بورسیه های تحصیلی رشته حقوق در مقطع دکتری شوند در برخی از انواع بورسیه به دانشجویان حقوق نیز تعلق می گیرد که فرصت استثنایی در این رشته و برای علاقه مندان فراهم می شود. در باب اخذ بورس تحصیلی هلند به لینک فوق مراجعه کنید.

این امکان را خواهند داشت که ضمن دریافت حقوق به صورت حرفه ای به پژوهش و تحقیق بپردازند. کسب اطلاع از تحصیل رایگان دکتری در هلند نیز می تواند حائز اهمیت باشد. به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه برای تحصیل در هلند و جوامع بین الملل انتخاب کنید.

سوالات تخصصی در باب تحصیل در رشته حقوق هلند

در قسمت پایانی مقاله فوق به پرسش های پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • از شروط اخذ پذیرش در رشته حقوق در هلند چه مواردی است؟ از دیگر شروط ورود و پذیرش در دانشگاه های این کشور نمره آیلتس حداقل 6 می باشد. بدون مدرک آیلتس اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. البته دانشگاه های مطرح هلند مثل دانشگاه آمستردام برای اعطای پذیرش در گرایش های حقوق در مقطع کارشناسی ارشد مثل حقوق جزای بین المللی، جرم شناسی و غیره حداقل مدرک آیلتس 7.5 را ضروری می دانند. البته اگر کسی بخواهد حقوق داخلی هلند را بخواند و در نهایت در این کشور وکالت کند باید کارشناسی حقوق هلند را داشته باشد.
  • اخذ بورسیه برای رشته حقوق در هلند چگونه است؟ تحصیل رشته حقوق در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد. زبان تحصیلی در این مقطع نیز در دانشگاه های معتبر این کشور به زبان انگلیسی می باشد. به همین علت مدرک زبان خارجی از الزامات به شمار می آید. در مقطع دکتری مدت زمان تحصیل حداقل 4 سال می باشد. مقطع دکتری در کشور هلند از اعتبار خاصی برخوردار است. در صورتی که دانشجویان این رشته موفق به کسب بورسیه های تحصیلی رشته حقوق در مقطع دکتری شوند در برخی از انواع بورسیه به دانشجویان حقوق نیز تعلق می گیرد که فرصت استثنایی در این رشته و برای علاقه مندان فراهم می شود.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *