ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در آذربایجان

تحصیل داروسازی در آذربایجان

کشور آذربایجان با توجه به سیستم آموزشی پیشرفته و هدفمند در جایگاه توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بسیار مطلوبی قرار دارد. سالانه بر متقاضیان تحصیل در آذربایجان افزوده می شود و تحصیل داروسازی در آذربایجان یکی از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی این کشور می باشد. در جوامع امروزی سیستم آموزشی قوی پایه و اساس اکثر پیشرفت های اقتصادی و فرهنگی جامعه می باشد.

در نگاه ایده آل گرا افزایش سطح آموزش در کشور رابطه ای مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و جنایت و احیای اقتصاد منفی دارد. آذربایجان در کنار دریاچه خزر قرار گرفته است و آب و هوای فوق العاده این کشور و فاصله نزدیکی آن با ایران مزید بر علت انتخاب آذربایجان به عنوان یک مقصد تحصیلی می شود. این مقاله توسط کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور آذربایجان تهیه و تنظیم شده است.

کلیات تحصیل داروسازی در آذربایجان

تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی در بازه هزینه ای 600$ تا 2000$ (دلار آمریکا) می باشد و کالج “حاضر لیق” از همین بازه هزینه ای پیروی خواهد کرد. تحصیل در دانشگاه طب باکو برای تحصیل داروسازی در آذربایجان هر ترم 1200$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. طبق آمار هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی ماهانه 50$ تا 150$ (دلار آمریکا) خواهد بود؛ اما اجاره آپارتمان در باکو از 250$ تا 500$ (دلار آمریکا) ماهانه هزینه دارد. تحصیل داروسازی در آذربایجان 4 سال به طول می انجامد و هزینه دوره های آمادگی پیش از دانشگاه 600 الی 1000$ (دلار آمریکا) و تحصیل در دوره کارشناسی 1000 الی 2500$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی داروسازی 1000 تا 4000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت و مقطع دکتری 1500 الی 4000$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان هزینه دارد.

دوره های آمادگی تحصیلات دانشگاهی در آذربایجان یک سال به طول می انجامد. از دانشگاه های معتبر این کشور برای تحصیل داروسازی در آذربایجان می توان به دانشگاه طب باکو اشاره کرد که مدرک آن به صورت مشروط مورد قبول وزارت علوم ایران می باشد. تحصیل داروسازی در آذربایجان و در دانشگاه طب باکو باید به صورت یک سال در دانشگاه “حاضر لیق” و بعد از آن یک سال در رشته های پزشکی انجام شود. دانشگاه طب باکو رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را به زبان های انگلیسی، روسی و آذری ارائه می کند. تحصیل در آذربایجان از اواسط سپتامبر آغاز می شود و تا اوایل اکتبر به طول می انجامد اما برای اخذ پذیرش از اواسط آگوست تا اوایل سپتامبر باید مدارک خود را ارائه کنید.

هزینه تحصیل داروسازی در آذربایجان

تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی در بازه هزینه ای 600$ تا 2000$ (دلار آمریکا) می باشد و کالج “حاضر لیق” از همین بازه هزینه ای پیروی خواهد کرد. تحصیل در دانشگاه طب باکو برای تحصیل داروسازی در آذربایجان هر ترم 1200$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. طبق آمار هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی ماهانه 100$ تا 150$ (دلار آمریکا) خواهد بود؛ اما اجاره آپارتمان در باکو از 250$ تا 500$ (دلار آمریکا) ماهانه هزینه دارد. تحصیل داروسازی در آذربایجان 4 سال به طول می انجامد و هزینه دوره های آمادگی پیش از دانشگاه 2500$ (دلار آمریکا) و تحصیل در دوره کارشناسی 3500$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی داروسازی 4000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت و مقطع دکتری 4500$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان هزینه دارد.

لازم به ذکر است طبق قوانین جدید برای تحصیل داروسازی در آذربایجان باید پیش از شروع سال تحصیلی شهریه کامل پیش پرداخت شود و این مبلغ بازگشت داده نمی شود. تحصیل داروسازی در آذربایجان به گرایش های گوناگون تقسیم می شود که از جمله آن ها می توان به میکروب شناسی و ایمونولوژی، توسعه دارویی و تکنولوژی دارویی اشاره کرد. یکی از بهترین دانشگاه های آذربایجان برای تحصیل داروسازی “دانشگاه خزر” می باشد که مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

هزینه تحصیل داروسازی در آذربایجان

دریافت پذیرش از دانشگاه های داروسازی در آذربایجان

برای تحصیل داروسازی ابتدائا افراد باید در کالج های آذربایجان تحصیل کنند. سپس در آزمون ورودی شرکت کرده و با توجه به نمره ای که اخذ نموده اند از دانشگاه متناسب با خود پذیرش بگیرند.

مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از کالج های پیش پزشکی آذربایجان عبارت هستند از:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی.
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آذربایجان (پس از اخذ پذیرش و پیش از اقدام برای ویزا، پرداخت شهریه کالج برای یک سال جلوتر الزامی است)
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی application fee که در هر کالجی متفاوت است.

دریافت ویزا جهت اخذ پذیرش داروسازی در آذربایجان

برای اخذ ویزای تحصیلی در آذربایجان باید ابتدا در یکی از کالج ها یا دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید و اخذ پذیرش از دانشگاه ها نیازمند ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک است که در بالا گفته شد. برای اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان نیز ارائه مدارکی از جمله موارد ذیل الزامی است:

  • ارائه گذرنامه معتبر با اعتبار کافی
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 و بالاتر یا مدارک هم سطح
  • 8 قطعه عکس پاسپورتی جدید با زمینه سفید
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم اطلاع بیماری HIV و ایدز
  • گواهی تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آذربایجان (visa fee):
    • ویزای کوتاه مدت 100$ (دلار آمریکا) است.
    • ویزای بلند مدت 200$ (دلار آمریکا) است.

لازم به ذکر است افرادی که در کشور روسیه فارغ التحصیل شده اند نیاز نیست برای تحصیل داروسازی در آذربایجان به زبان روسی دوره های یک ساله پیش دانشگاهی را بگذرانند. آذربایجان به دلیل آینده شغلی خوب فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و فاصله نزدیک با ایران به دلیل سهولت در رفت و آمد، انتخابی ایده آل برای ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج از کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آذربایجان با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا همراه و راهنمای شما در مسیر دشوار مهاجرت خواهند بود.

سوالات تخصصی راجع به تحصیل داروسازی در آذربایجان

در بخش پایانی مقاله پیشرو مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • کلیات تحصیل داروسازی در آذربایجان شامل چه مواردی است؟ تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی در بازه هزینه ای 600$ تا 2000$ (دلار آمریکا) می باشد و کالج “حاضر لیق” از همین بازه هزینه ای پیروی خواهد کرد. تحصیل در دانشگاه طب باکو برای تحصیل داروسازی در آذربایجان هر ترم 1200$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. طبق آمار هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی ماهانه 50$ تا 150$ (دلار آمریکا) خواهد بود؛ اما اجاره آپارتمان در باکو از 250$ تا 500$ (دلار آمریکا) ماهانه هزینه دارد. تحصیل داروسازی در آذربایجان 4 سال به طول می انجامد و هزینه دوره های آمادگی پیش از دانشگاه 600 الی 1000$ (دلار آمریکا) و تحصیل در دوره کارشناسی 1000 الی 2500$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی داروسازی 1000 تا 4000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت و مقطع دکتری 1500 الی 4000$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان هزینه دارد.
  • هزینه تحصیل داروسازی در آذربایجان چگونه است؟ تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی در بازه هزینه ای 600$ تا 2000$ (دلار آمریکا) می باشد و کالج “حاضر لیق” از همین بازه هزینه ای پیروی خواهد کرد. تحصیل در دانشگاه طب باکو برای تحصیل داروسازی در آذربایجان هر ترم 1200$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. طبق آمار هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی ماهانه 100$ تا 150$ (دلار آمریکا) خواهد بود؛ اما اجاره آپارتمان در باکو از 250$ تا 500$ (دلار آمریکا) ماهانه هزینه دارد. تحصیل داروسازی در آذربایجان 4 سال به طول می انجامد و هزینه دوره های آمادگی پیش از دانشگاه 2500$ (دلار آمریکا) و تحصیل در دوره کارشناسی 3500$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی داروسازی 4000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت و مقطع دکتری 4500$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان هزینه دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *