ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در کره جنوبی

تحصیل داروسازی در کره جنوبی

یکی از رشته های تحصیلی که متقاضی زیادی دارد داروسازی می باشد. تحصیل داروسازی در کره جنوبی قوانینی دارد که متقاضیان باید از آن آگاه باشند. رشته هایی مثل داروسازی در تمامی دانشگاه ها دارای اعتباری ویژه ای می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارد تحصیل داروسازی در کره جنوبی را بررسی کند. اگر متقاضی تحصیل در این رشته می باشید، پیشنهاد می شود این مقاله را با دقت مطالعه نمایید. کشور کره جنوبی در شرق قاره آسیا قرار دارد، این کشور قدمت دیرینه ای دارد. این کشور جزء کشورهای مدرن و پیشرفته می باشد و حکومت جمهوری در آن برقرار می باشد. در 4 دهه گذشته کشور کره جنوبی در رابطه با رشد اقتصادی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

پذیرش تحصیلی داروسازی در کره جنوبی 2022

در سطح آموزشی این کشور توسعه و پیشرفت هایی رخ داده است. در کره جنوبی تعدادی دانشگاه وجود دارد که در سطح جهان معتبر می باشند. هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور ارسال می کنند. دانشجویانی که می خواهند تحصیل داروسازی در کره جنوبی تجربه کنند باید سطح علمی بالایی داشته باشند، تا بتوانند پذیرش دانشگاه را به دست بیاورند. متقاضیان باید بدانند که تحصیل داروسازی در کره جنوبی در تمامی دانشگاه های این کشور امکان پذیر نمی باشد و فرد باید پیش از ارائه درخواست اطلاعاتی در رابطه با این دانشگاه ها به دست بیاورد. در سال 2022 در شهرهای سئول، گوانگجو، اینچئون و دائگو دانشگاه هایی وجود دارد که رشته های پزشکی را ارائه می دهند.

زبان تحصیل داروسازی در کره جنوبی

در دانشگاه های این کشور شرایط یکسانی برای پذیرش دانشجویان وجود دارد. ولی توجه داشته باشید که ممکن است برخی از دانشگاه ها شرایط بیشتری را درخواست کنند. اکثر دروس رشته های پزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان باید برای تحصیل به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد. یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی، ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد. افراد باید به این نکته توجه کنند که قصد دارند در کشور زندگی کنند که زبان رسمی آن کره ای می باشد، پس بهتر است متقاضیان زبان کره ای خود را نیز تقویت کنند. اگر به زبان انگلیسی و یا کره ای تسلط ندارید می توانید در دوره های در نظر گرفته شده در دانشگاه ها شرکت کنید و زبان خود را تقویت کنید.

زبان تحصیل داروسازی در کره جنوبی

آزمون های ورودی در دانشگاه های کره جنوبی

برخی از دانشگاه ها در این کشور برای پذیرش دانشجویان آزمون های ورودی و یا مصاحبه در نظر می گیرند. فرد باید متناسب با دانشگاه انتخابی شرایط را بررسی کرده و اقدامات لازم را متناسب با آن انجام دهد. آزمون های ورودی برگزار شده در بیشتر دانشگاه ها نقش اساسی دارد. دانشجویان با قبولی در آزمون های برگزار شده می توانند در دوره های عمومی و پس از آن در دوره های تخصصی شرکت نمایند. یکی دیگر از شرایط مهم گذراندن دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال می باشد. این دوره برای تمامی دوره های پزشکی و همین طور دوره داروسازی برگزار می شود. در این دوره ها درس های اولیه برای تحصیل به متقاضیان ارائه شده و تمامی متقاضیان باید این مدرک را اخذ کرده و ارائه نمایند.

هزینه های تحصیل داروسازی در کره جنوبی

برای تحصیل داروسازی در کره جنوبی متقاضیان باید شهریه بپردازند، شهریه های در نظر گرفته شده برای هر دانشگاه متفاوت می باشد. ولی به طور تقریبی دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی باید سالانه مبلغی بین 5000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. میزان شهریه در دانشگاه های خصوصی بیشتر و در دانشگاه های دولتی کمتر می باشد.

در برخی از دانشگاه های کره دانشجویان می توانند بورسیه های تحصیلی دریافت کنند. برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشجو باید شرایط ویژه ای داشته باشد و رزومه قوی ارائه نماید. برخی از دانشگاه ها دانشجویان را در مقطع کارشناسی ارشد می پذیرند و در برخی دیگر دانشجویان از مقطع کارشناسی پذیرفته شده و سپس در مقاطع مختلف تحصیلات خود را ادامه می دهند. در رشته داروسازی دو دوره تئوری و عملی وجود دارد، دانشجویان باید در تمامی واحد ها نمره قبولی را کسب کرده و سپس در آزمون نهایی شرکت نمایند. دانشگاه های پزشکی در تمامی رشته های تحصیلی آزمون نهایی برگزار می کنند. قبولی در آن آزمون موجب می شود که فرد وارد بازار کار شود.

زندگی دانشجویی در کره جنوبی در 2022

همانطور که به بررسی تحصیل داروسازی در کره جنوبی پرداخته شد باید به زندگی دانشجویی در این کشور نیز اشاره کنیم. هزینه های زندگی در این کشور بالا می باشد، دانشجویان برای تحصیل در کره باید توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل داشته باشند. همانطور که می دانید هزینه های زندگی با توجه به زندگی های افراد متفاوت می باشد. از میان رشته های تحصیلی ارائه شده، رشته داروسازی یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. دانشجو با تحصیل در این رشته درآمد مناسبی در آینده و جایگاه اجتماعی بسیار خوبی به دست می آورد. متقاضیانی که قصد دارند در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند باید بدانند که با توجه به نوع اتاق باید هزینه های متفاوتی بپردازد.

برای اجاره اتاق های یک نفره متقاضیان برای هر ترم باید مبلغ 1200$ تا 2000$ (دلار آمریکا) بپردازند. برای اجاره اتاق های دو نفره دانشجو باید در هر ترم مبلغی بین 600$ تا 1000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. در سال 2022 برای اجاره اتاق های سه نفره متقاضیان باید در هر ترم 300$ تا 800$ (دلار آمریکا) بپردازند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، دانشجویان باید بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه ویزای تحصیلی دریافت نمایند. برای اطلاع بیشتر در این رابطه یشنهاد می شود مقاله ویزای کره جنوبی را مطالعه نمایید. بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان با رعایت قوانینی می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. اگر پس از مطالعه مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با مشاوران و وکلاء با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

51 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در کره جنوبی

  1. نازلی گفت:

    سلام.
    من امسال کنکور خواهم داد
    بعد اعلام نتایج و تعیین رشته من بخوام مهاجرت کنم شرایط چجوریه؟
    اینکه برم از همون اول کره بورسیه بگیرم بهتره یا بعد لیسانس؟
    و اینکه اگر با بورسیه تحصیلی به کره بتونیم بریم مجوز داروخانه و اینا چجوری هستن؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این بستگی به خودتون داره. در رشته داروسازی که جز گروه پزشکی حساب میشه، بهتر هست که از همون ابتدا برای مهاجرت اقدام کنید که نیازی به معادلسازی و چالش های اون نداشته باشید.
      اگر قصد تحصیل در رشته دیگه ای مثل گروه مهندسی رو دارید، می تونید راحت تر اقدام کنید

  2. مبینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر اگر کسی کل داروسازی شو اینجا خونده باشه و بخواد برای کار بره کره شرایط اون چجوریع و اینکه راحت تر از وارد دانشگاه اونجا شدنه؟
    و اگر بخوایم از وسط 6 سال داروسازی مثلا سال 4 اقدام کنیم تا بقیه تحصیلو اونجا ادامه بدیم شرایط اون چجوریع؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر از وسط تحصیل اقدام کنید، احتمال خیلی خیلی زیادی وجود داره که قبول نکنن درخواست شما رو.
      برای کار هم باید مدرک خودتون رو معادلسازی کنید

  3. Heli گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من داروساز هستم میخواستم ببینم چه شرایطی داره کره جنوبی برای کار داروسازی اگه تو کشور دیگه داروسازی خونده باشیم میشه تطبیق داد و تو شرکت های داروسازی یا داروخونه کار کرد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید معادلسازی مدرک رو انجام بدید و بعد وارد بازار کار بشید

  4. Farima گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای شرکت توی رشته داروسازی در کره اگه با هزینه شخصی بریم و بورسیه نگیرم چه شرایطی داره در اون صورت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی دانشگاه های کره راحت بورسیه نمی دن به کسی و بهتر هست که شما هم تلاشی در این زمینه از ایران نداشته باشید.
      باید سایت دانشگاه ها رو چک کنید. بعضی از دانشگاه ها آزمون ورودی برگزار می کنند و بعضی با نمرات شما می سنجند

  5. Dr.ph گفت:

    سلام وقت بخیر …من دانشجوی داروسازی هستم سال آخر..اگر رزومه خوبی داشته باشم ..میتونم برای بورسیه در مقطع تخصص درخواست بدم یا نه ؟! اوضاع داروسازی در این کشور مناسب هست …..من زیاد علاقه ای به فرهنگ غرب ندارم .‌…بخاطر همین ترجیحم بر این هست که کشور های آسیایی رو برای مهاجرت انتخاب کنم ….نظر شما چیه …من بدلیل اینکه کره بسار در صنعت داره پیشرفت میکنم میخوام این کار رو انجام بدم ..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی برای شما پیش نمیاد، می تونید چین رو هم بررسی کنید به عنوان یک مقصد مناسب

      1. Dr.ph گفت:

        کشور های دیگه هست که بنظرتون اوضاع داروسازی داخلش خوبه …به جز آمریکا و کانادا ….؟!درباره چین فکر کردم …بزرگترین صنایع دارو در اینده به احتمال زیاد برای آمریکا چین خواهد بود …ولی علاوه موارد کاری محیط زندگی هم برام مهمه ….چین خیلی شلوغ و غذاهای خیلی خاصی هم داره …. به نظر شما زندگی تو ایران بهتره یا کشورهایی مثل استرالیا و کره و سنگاپور برای یک داروساز

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          این که کدوم کشور رو برای آینده خودتون انتخاب می کنید، قطعا به خودتون بستگی داره.
          از بین کشورهایی که نام برید، بهترین شرایط رو استرالیا داره.هم آرامش زندگی رو می تونید به دست بیارید و هم از نظر درآمدی بهتر هست.
          سنگاپور هم مثل چین کشور متراکمی هست. جمعیت زیادی داره نسبت به مساحتش

          1. . گفت:

            سلام من ۱۴ سالمه و از بچگی هدفم مهاجرت برای تحصیل بوده فعلا نمراتم عالی بوده اگ تمام سعی و تلاش خودمو بکنم چطوری میتونم با بورسیه ب کره برای تحصیل رشته داروسازی مهاجرت کنم و چند سال باید اینجا درس بخونم تا بتونم درخواست بدم؟

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شما برای اینکه بتونید به سن مهاجرت برسید، باید حداقل 4 سال دیگه ایران درس بخونید
            باید 12 سال دوره تحصیلی شما تمام بشه در ایران و بعد برای رشته داروسازی اقدام کنید.
            در نظر داشته باشید که در حال حاضر، کره جنوبی بورسیه ای برای دانشجویان مقطع کارشناسی نداره. ولی تا 4 سال دیگه ممکن هست تفاوت هایی ایجاد بشه.

  6. مینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من رشته ارشد فراوری ابزیان خوندم ولی پایان نامه ارشدم و تحقیقات و مقالات متعددی در زمینه داروسازی بوده میتونم برای فول فاند داروسازی در کره اقدام کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر ارتباطی نداره باید از ابتدا شروع کنید به تحصیل کردن و بورسیه هم چیزی نیست که قطعی باشه در کره جنوبی

  7. G_H گفت:

    سلام
    ممکن هست که درمورد داروسازی با معادلسازی مدرک دکتری داروسازی ایران ( چون احتمالا مستر معادلسازی میشه تو کره ) ، دو سال تو یکی از دانشگاه های کره تحصیل کنیم و بتونیم تو داروخونه ها کار کنیم به عنوان مسئول فنی؟

  8. fateme گفت:

    سلام
    ببخشید شما تو مقالتون گفتین ک ب هر دو زبان کره ای و انگلیسی باید مسلط باشیم در حالی ک من از کسانی پرس و جو کردم ب من گفتن ک برای کارشناسی داروسازی باید ب زبون همون کشور میلط باشم!!!!! الان شما میگین ک زبان کره ای کلاس برم یا انگلیسی؟؟؟؟؟???

    1. داوری گفت:

      سلام
      من بهتون پیشنهاد میکنم برای رشته هایی مثل دارو دندان پزشکی و پرستاری به کره فکر نکنید
      اما قطعا مدرک زبان کره ای رو نیاز دارن

      1. fateme گفت:

        بله خیلی ممنون اما میشه بگید چرا کره برا داروسازی خوب نییس

        1. داوری گفت:

          سلام
          به این علت که رشته های علوم پزشکی و دارویی مثل دندان دارو و پزشکی رو خود کره ای ها بهشون علاقه خاصی دارن
          و به اتباع خارجی در این خصوص اجازه نمیدن که بخوان در این زمینه تحصیل کنن یا سخت پذیرش
          میدن و نمره بالای زبان کره ای هم نیاز دارن

  9. aref گفت:

    ببخشید یه سوال هم اینکه درخواست برای بورس دولتی و غیردولتی چه فرقی دارن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کره برای مدارس نمیشه اقدام کرد به همین خاطر باید در مقطع دانشگاه به فکر باشید

  10. aref گفت:

    سلام ببخشید وقتی درخواست برای بورس بدن و پذیرش بگیرن هزینه های اقامت و تحصیل و … با خود کشور پذیرنده است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در صورتی که موافقت صورت بگیره همینطوره

  11. aref گفت:

    سلام ببخشید چه جور یباید برای بورس درخواست داد؟
    کدوم یکی از دانشگاه های کره برای رشته ی داروسازی مناسبه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  12. Media گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم که الان کره جنوبی رشته داروسازیو بورسیه میکنه یا نه؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      بورسیه در این مقطع احتمال کمی داره اما برای ارشد و دکتری امکانپذیره

  13. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید من در دانشگاه ciu قبرس رشته ی داروسازی میخونم
    میخواستم بدونم آیا امکان ترنسفر گرفتن به دانشگاه های کره ی جنوبی وجود داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید ببینید دانشگاه شما برنامه ای برای تبادل دانشجو با دانشگاه های کره جنوبی داره یا خیر

  14. کیمیا گفت:

    سلام
    ببخشید من شنیدم که کره با هزینه ی شخصی قبول نمیکنه که اونجا داروسازی بخونیم درستع؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینطور نیست که میفرمائید

  15. ??????ℎ گفت:

    سلام ممنون از سایت بسیار خوبتون و اطلاعات دقیقتون من رشتم انسانیه اما امسال که دیپلم بگیرم میخوام برای داروسازی برم کره جنوبی امکانش هست؟
    ازمون ورودی داره؟ اگه داره شامل چیا میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در رابطه با داروسازی و رشته های این چنینی اکثر دانشگاه ها به زبان کره ای هستن و بهتره که برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  16. زینب گفت:

    سلام خسته نباشید.من دانشجوی داروسازی هستم.تو کشور خودمون.بعد از تموم کردن داروسازی چجوری میشه به کره رفت و اونجا به عنوان داروساز یا ادامه ی تحصیل داد و یا کارکرد؟؟و اینکه همونطور که میدونید مدرک ما در ایران دکتری حرفه ایی.در کره چطور میشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کشورهای دیگه معادل مستر یا کارشناسی ارشد محسوب میشه و باید برای phd اقدام کنید

  17. N گفت:

    خسته نباشید،هزینه هایی که به طور سالانه برای رشته دارو سازی نرخ بندی شده،در مقاله بالا.در مجموع شامل خوابگاه و هزینه های تحصیل میباشع؟یا اینکه هزینه خوابگاه و تحصیل و…به طور جدا گانه حساب میشوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هزینه ها صرفا مربوط به تحصیله

  18. N گفت:

    خسته نباشید،هزینه هایی که به طور یالانه برای رشته دارو سازی نرخ بندی شده،در مجموع شامل خوابگاه و هزینه تحصیل میباشد؟یا اینکه خوابگاه و هزینه تحصیل و …. به طور جدا گانه حساب میشوند؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      این هزینه ها صرفا برای تحصیله

  19. نازنین گفت:

    سلام،برای تحصیل داروسازی در کره نیاز به مدرک زبان هست؟و اینکه نرخ قیمت ها ثابت هست؟برای امسال یا حتی دوسال دیگه؟ازمون وورودی هم نداره درستع؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد هزینه ها مقاله هزینه تحصیل در کره جنوبی رو مطالعه کنید سوالی بود در خدمتتون هستم

  20. امیر گفت:

    سلام. میخواستم که داروسازی بخونم توی کره. هزینه دانشگاه اینا اصلا مهم نیست برام و میخواستم که توی سئول باشه و به صورت انگلیسی باشه ن کره ای. همچین دانشگاهی وجود داره؟
    و اینکه دو تا هم سوال داشتم اینکه داروسازی به صورت دکتری پیوسته هستش یا لیسانی و فوق لیسانس ایناس؟
    و آیا با آزمون هستش یا بدون آزمون؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  21. T.A گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم که بورسیه شدن در دانشگاه ملی سئول برای دانشجوی پزشکی و دندان راحتتره یا برای داروسازی ؟ و سوال دوم : ایا دانشگاهی که در ایران در حال تحصیل هستیم در دریافت بورس تاثیر گذار هست ؟مثلا ایا تفاوتی بین شخصی که در دانشگاه تهران داروسازی میخونه با کسی که در دانشگاه زنجان دندون میخونه وجود داره ؟ از لحاظ گرفتن بورسیه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      لطفا مقاله بورسیه تحصیلی در کره جنوبی رو مطالعه بفرمائید

  22. kosar گفت:

    میشه اصن به جای کنکور ایران،تو سن ۱۸ سالگی کنکور کره رو بدیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کره کنکور نداره برای ورود به دانشگاه روزمه تحصیلی شما مهمه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. Dr.Mardani گفت:

        سلام وقتتون بخیر …من سال آخر پزشکی عمومی هستم و همسرم سال آخر دارو ….هر دومون ۲ سال طرح بعد از تحصیل خواهیم داشت ولی قصد مهاجرت داریم و یکی از گزینه هامون و در واقع اولین گزینه مون کره جنوبی هستش ….می‌خواستیم بدونیم میتونیم برای بورسیه فاند تخصص برای کره درخواست بدیم …من در تخصص قلب و همسرم قصد خواندن داروسازی بالینی یا صنعتی رو دارن ….میخواستم بدونم به ما این بورسیه داده میشه؟!زبان انگلیسی آیلتس داریم من ۷.۵ و همسرم ۸ و یادگیری زبان کره ای اگر شرایط بورسیه مقدور باشه در مدت این ۲ سال اقدام میکنیم ….همسرم دارای ۱ مقاله هستن و بجز پایان نامه شون که به احتمال زیاد بشه به عنوان یک مقاله خوب ثبتش کرد ولی من متاسفانه تا حالا مقاله ارائه ندادم ولی دارم روش کار میکنم ممنون میشم توضیحاتی اکه هست که بهمون ارائه بدید ….که باید چکار کنیم و آیا تصمیم درستی هست یا خیر …ما بیشتر بدلیل شرایط شغلی بهتر برای همسرم قصد اقدام داریم ..و برایداقدام به چه چیزهایی نیاز داریم ….برای رزومه ۱ مقاله کافیه یا خیر ؟! شرایط دارو و پزشکی در کره چطور هستش و از این قبیل اطلاعات

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          برای شما در هر کشوری یک دوره پیش آمادگی برای تطبیق مدارکتون در نظر گرفته میشه.
          رزومه تحصیلی شما خوب به نظر می رسه.
          میشه به گرفتن پذیرش امید داشت ولی برای گرفتن بورسیه نمیشه چندان با قاطعیت صحبت کرد. مطالبی که خدمتون عرض کردم کلیات هست. برای جزئیات اما حتما باید به سایت دانشگاه مورد نظر خودتون مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *