ویترین

تحصیل در مالدیو

تحصیل در مالدیو

قبل از تصمیم گیری جهت تحصیل در مالدیو تمامی دانشجویان باید از وضعیت ورود به دانشگاه ها و مسیرهای شغلی بعد از تحصیل در این جزیره مطلع باشند. با بررسی اطلاعاتی که در این نوشتار توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است، دانشجویان می توانند پاسخ سوالات خود را در خصوص شرایط تحصیل در مالدیو و مهاجرت تحصیلی در این کشور دریافت کنند. ممکن است افراد زیادی آرزوی سفر به مالدیو و لذت بردن از زیبایی های طبیعی این کشور را داشته باشند، اما این کشور جزیره ای ممکن است برای برخی از دانشجویان بین المللی مقصد ایده آل جهت ادامه تحصیل در رشته های مختلف به شمار آید.

مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به مالدیو

مهاجرت تحصیلی به مالدیو می‌ تواند مزایا و معایب زیادی داشته باشد که شامل موارد زیر می‌ شود:

مزایامعایب
محیط زیست زیباهزینه‌ های زندگی در مالدیو
فرهنگ متنوعمحدودیت‌ های زبانی
آموزش با کیفیتاقلیم استوایی
فرصت‌ های تحقیقاتیتنوع محدود اجتماعی و فرهنگی
اهمیت موقعیت جغرافیاییفرصت‌ های شغلی محدود
مشارکت در فعالیت‌ های اجتماعیمشکلات مربوط به توسعه

مقاطع مختلف تحصیلی در مالدیو

آموزش ابتدایی دارای دو سیستم آموزشی به طور موازی در میان جزایر معروف به مالدیو وجود دارند. مدارس قدیمی‌ تر، مدارس سنتی اسلامی هستند که رسانه‌ آموزش آن Dhivehi است. در طول سال‌ ها، دولت زبان‌ های مدرن‌ تر به زبان انگلیسی را معرفی کرده است و سطح سواد در حال حاضر بالاست. دبستان از 5 سالگی شروع می شود و تکمیل آن 5 سال طول می کشد.

  • آموزش متوسطه اول: این دوره آموزشی 5 سال دیگر طول می کشد و برنامه مدرسه اجباری را تکمیل می کند.
  • آموزش متوسطه دوم: تحصیلات متوسطه برای تکمیل دوره های 11 و 12 است.
  • آموزش عالی: دانش‌ آموزان پس از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان می‌ توانند وارد دوره‌ های آموزش عالی در دانشگاه‌ ها یا موسسات حرفه‌ ای شوند، که شامل دوره‌ های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می‌ شود.

منبع: wikipedia

مقاطع مختلف تحصیلی در مالدیو

بهترین دانشگاه های مالدیو برای تحصیل

دانشجویان بین المللی ممکن است با توجه به دلایل مختلف مالدیو را برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف انتخاب کنند. مالدیو فرصت هایی را برای مطالعه زیست شناسی دریایی، حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار در میان سایر زمینه ها ارائه می دهد. در اینجا 2 دلیل اصلی وجود دارد که چرا انتخاب تحصیل در مالدیو ممکن است انتخاب مناسبی باشد:

  • زیبایی های طبیعی
  • غوطه ور شدن فرهنگی

در باب ویزای تحصیلی مالدیو لینک فوق را مطالعه کنید.

مالدیو به خاطر زیبایی طبیعی خیره کننده خود با آب های شفاف، صخره های مرجانی رنگارنگ و سواحل شنی سفید معروف است. مطالعه در این محیط می تواند الهام بخش خلاقیت باشد، تمرکز را افزایش دهد و تجربه یادگیری را لذت بخش تر کند. علاوه بر این، مالدیو دارای فرهنگ و تاریخ غنی است که تأثیراتی از هند، سریلانکا و شرق آفریقا دارد. تحصیل در این کشور جزیره ای می تواند فرصتی برای غوطه ور شدن در فرهنگ بسیار خاص، جدید و متنوع، یادگیری یک زبان جدید و دستیابی به دیدگاه گسترده تری در مورد جهان فراهم کند.

شرایط پذیرش رشته پزشکی در مالدیو را در لینک فوق بخوانید.

جدول برخی از دانشگاه ها و برنامه های موجود برای تحصیل در مالدیو را نشان می دهد:

نام موسساتبرنامه های ارائه شده
Maldives National Universityعلوم دریایی، علوم محیطی، مدیریت گردشگری و مدیریت بازرگانی
Villa Collegeفناوری اطلاعات، تجارت و بازاریابی، آموزش و مدیریت هتلداری
Maldives Institute of Technologyمدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی، هتلداری و گردشگری
Maldives College of Higher Educationتدریس و آموزش، علوم اجتماعی، حقوق، تجارت و مدیریت

انتخاب مالدیو جهت ادامه تحصیل

توجه به این نکته ضروری است که تحصیل در مالدیو ممکن است برای همه مناسب نباشد و هزینه زندگی در مالدیو می تواند بالا باشد و در دسترس بودن برنامه ها و منابع ممکن است در مقایسه با سایر کشورها محدود باشد.

مسیرهای شغلی همراه با تحصیل در مالدیو

تحصیل در مالدیو می تواند مسیرهای شغلی مختلفی را برای فارغ التحصیلان باز کند. این جزیره زیبا یک مقصد گردشگری محبوب است و به همین دلیل، فرصت های شغلی متعددی در صنعت مهمانداری و گردشگری وجود دارد. فارغ التحصیلان دارای مدرک مدیریت مهمانداری و گردشگری می توانند در استراحتگاه ها، هتل ها و سایر مشاغل مرتبط با گردشگری کار کنند. آنها همچنین ممکن است فرصت هایی برای کار در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار داشته باشند. کسانی که زیست شناسی دریایی یا علوم محیطی می خوانند می توانند در زمینه حفاظت از دریا کار کنند و به حفاظت و حفظ صخره های مرجانی ظریف و حیات دریایی که مالدیو به آن مشهور است کمک کند. همچنین فرصت هایی برای کار در تحقیق و توسعه در این زمینه ها، چه با سازمان های دولتی و چه با شرکت های خصوصی وجود دارد.

فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در صنایع مختلف کار کنند، مانند:

حوزه های کار با مدرک مدیریت

فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی مالدیو همچنین ممکن است فرصتی برای کار با مشاغل محلی داشته باشند و به حمایت و رشد اقتصاد این کشور کمک کنند. آن ها آموزش و پرورش مالدیو می توانند در مدارس و دانشگاه های سراسر مالدیو کار کنند و به آموزش نسل بعدی دانش آموزان این جزیره کمک کنند. آنها همچنین ممکن است فرصتی برای همکاری با سازمان های غیر دولتی یا سایر سازمان های متمرکز بر آموزش و توسعه جامعه داشته باشند. علاوه بر این مسیرهای شغلی، فارغ التحصیلان دارای مدرک در رشته های دیگر نیز ممکن است فرصت هایی در مالدیو پیدا کنند. به عنوان مثال، کسانی که دارای مدرک مهندسی یا فناوری اطلاعات هستند ممکن است در توسعه زیرساخت ها و فناوری در این کشور کار کنند.

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی از مالدیو

برای درخواست ثبت نام در موسسات آموزش عالی مالدیو، بهتر است دانشجیوان با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و در مورد برنامه ای که به آن علاقه دارند و مشخصات فرآیند درخواست سوال کنند.

با این حال، جهت اخذ پذیرش جهت تحصیل در مالدیو، معمولاً باید مدارک زیر ارائه شوند:

  1. فرم درخواست دانشگاه پر شده
  2. کپی یا اصل آخرین مدرک تحصیلی
  3. کارنامه تحصیلی
  4. عکس به اندازه پاسپورت
  5. گواهی مهارت زبان انگلیسی
  6. معرفی نامه و رزومه (در صورت وجود)

فرایند تحصیل در مجارستان

برای در نظر گرفتن پذیرش، دانش آموزانی از سیستم آموزشی مالدیو که سطح A خود را به پایان رسانده اند باید دو موضوع سطح A و پنج موضوع گواهی عمومی آموزش متوسطه (GCSE) از جمله انگلیسی و ریاضیات را گذرانده باشند. متقاضیانی که فقط GCSE ها را تکمیل کرده اند باید زبان انگلیسی، ریاضی و 3 موضوع آکادمیک اضافی را با حداقل میانگین ترکیبی B گذرانده باشند. هدف از دریافت هزینه درخواست، عکس ‌ها و کپی‌ های شناسه کاملاً واضح است، زیرا دانشگاه مورد نظر در این جزیره باید بتواند دانشجو را بشناسد و درخواست او را بپذیرد. با این حال، سایر شرایط متداول ممکن است تعیین کند که آیا دانشجو به درجه ای که برای آن درخواست می دهند پذیرفته می شوند یا خیر. به این دلیل که عناصر زیادی وجود دارد که می تواند بر تصمیم دانشگاه ها تأثیر بگذارد که در لیست شرایط پذیرش وجود ندارد.

تمامی دانشجویانی که مایل به مهاجرت تحصیلی به مقاصد محبوب در سال 2024 مانند آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند، کانادا و غیره هستند می توانند جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کشور مورد نظر خود از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *