ویترین

تحصیل در گوام

تحصیل در گوام

تحصیل در گوام یکی از گزینه هایی است که به ندرت مورد توجه علاقمندان به دانشگاه های خارجی قرار می گیرد اما می تواند مناسب باشد. گوام یکی از کشورهایی است که تحت نظر آمریکا است و شهروندان آن آمریکایی به حساب می شوند. دانشگاه های مناسب و قدرتمندی در این کشور وجود ندارد. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد به صرف تحصیل در این کشور برای مهاجرت به گوام اقداماتی را انجام دهد. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که انتخاب کشوری مانند گوام بیش از این که برای تحصیل باشد، برای دریافت اقامت انجام می شود.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در گوام چگونه است؟
  • دانشگاه های گوام برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل در گوام چقدر است؟
  • آیا می توان تحصیل در این کشور را ارزشمند دانست؟
  • محدودیت های انتخاب گوام برای تحصیل چیست؟

برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، ده ها کشور درجه اول در دسترس است. می توان انتظار داشت که افراد با انتخاب کشوری مانند گوام، فرایند مناسبی برای تحصیل خود فراهم نکنند. البته می توان گفت که در آینده، شرایط مهاجرت به آمریکا برای آن ها به صورت قابل توجهی آسان تر خواهد شد. با وجود همه محدودیت هایی که در این رابطه وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، توضیحاتی در این رابطه ارائه خواهند کرد.

آشنایی با نظام آموزشی گوام

افرادی که می خواهند در گوام به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید سیستم آموزشی این شکور را به خوبی شناسایی کنند. در گوام سیستم آموزشی 5-3-4 است. به این معنی که دانش آموزان 5 سال در دبستان، 3 سال در مدارس متوسطه اول و 4 سال در مقطع متوسطه دوم شرکت می کنند. تحصیل در این کشور آسیایی از سن 5 سالگی تا 16 سالگی الزامی است. در حقیقت فقط سال پایان دوره دبیرستان در این کشور اختیاری است. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند، باید در این سال تحصیلی نیز شرکت کنند.


بر اساس قوانین، آموزش در گوام به زبان انگلیسی انجام خواهد شد. همچنین از سال 2008 در این کشور استفاده از یونیفورم برای ورود به مدرسه الزامی شده است. همه دانش آموزان موظف هستند تا با یونیفورم تایید شده توسط مدرسه لباس بپوشند. با این حال افرادی که بالای 18 سال دارند، نیاز به استفاده از یونیفورم ندارند.

بررسی جزئیات تحصیل در هلند

معرفی دانشگاه های گوام

در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که در گوام 3 دانشگاه وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه گوام
  • کالج ارتباطات گوام
  • دانشگاه جزایر پاسیفیک

هیچ یک از دانشگاه های زیر در رتبه بندی های جهانی حضور ندارند. تنها بر اساس گزارشی که QS منتشر کرده است، دانشگاه گوام در سال 2021، رتبه 300 جهان را به دست آورد و مطابق با استدانداردهای جدید، فاقد هر گونه اعتبار است.

معرفی دانشگاه های گوام

بررسی هزینه های تحصیل در گوام

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان با آن روبرو هستند. باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، گوام یکی از کشورهایی است که می تواند هزینه های بالایی به همراه داشته باشد. در حقیقت دانشجویان باید هزینه ای را پرداخت کنند که بالاتر از متوسط هزینه های تحصیل در جهان است. از طرفی شهریه ها و هزینه های کلی برای اقامت در این کشور، چندان مقرون به صرفه نیست.

امتیازهای اساسی تحصیل در ایتالیا

کلیاتی که باید در رابطه با هزینه های دانشجویان در گوام بیان کرد عبارتند از:

هزینه های تحصیل در گوام

در شرایط کنونی می توان به این نکته توجه داشت که انتخاب کشوری مانند گوام از نظر مالی منطقی نیست.

مزایا و معایب تحصیل در گوام

افرادی که می خواهند در گوام تحصیل کنند، می توانند از امتیازهایی نیز بهره ببرند. البته که چالش هایی نیز در این کشور وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت. مهم ترین مزایا و معایب تحصیل در گوام عبارتند از:

  • سطح نه چندان بالای مدارک تحصیلی در گوام
  • اعتبار مدرک دریافتی در کشور آمریکا
  • فرایند نسبتا دشوار مهاجرت تحصیلی به گوام
  • شرایط خوب دریافت پذیرش از دانشگاه به دلیل رقابت کم
  • هزینه های بالای تحصیل و زندگی برای دانشجویان خارجی
  • امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی

به طور کلی می توان گفت که در بسیاری از کشورهای جهان، شرایط بهتری نسبت به گوام وجود دارد. می توان گفت که این مسیر برای افرادی مناسب تر است که می خواهند اقامت آمریکا را به دست آورند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره تحصیل در گوام

برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه عبارتند از:

  • دوره تحصیل در گوام چقدر به طول می انجامد؟ به طور کلی دانشجویان مقطع کارشناسی ممکن است 3 یا 4 سال در این کشور تحصیل کنند. دوره های کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله است و کارشناسی ارشد پیوسته 5 ساله ارائه می شود.
  • آیا تحصیل در گوام می تواند ارزشمند باشد؟ برای کسانی که به دنبال دریافت اقامت در آمریکا هستند، گوام یک گزینه مناسب است. با این حال برای یک گزینه ایده آل علمی، گوام مورد تایید نیست.
  • بهترین دانشگاه این کشور چه نام دارد؟ دانشگاه گوام بهترین گزینه در این کشور است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *