ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در مکزیک

مقطع دکتری در مکزیک

امروزه شرایط تحصیل در مکزیک بسیار جذاب تلقی می شود، مقطع دکتری در مکزیک نیز از مقاطعی است که مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است. کشور مکزیک از کشورهای آمریکای شمالی است که اغلب مردم در این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. علاوه بر این زبان، بسیاری از مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند که این موضوع، امری مثبت جهت تحصیل محسوب می شود. تحصیل در مکزیک بخصوص در سال 2024 مخاطبین بسیاری داشته و علاقه مندان به تحصیل در این کشور می توانند از یکی از دانشگاه های برتر در مکزیک پذیرش اخذ نمایند. دانشگاه های کشور مکزیک به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شود که به صورت حرفه ای و علمی فعالیت می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را نگارش کرده است. البته توجه شود کشور مکزیک امنیت خیلی کمی دارد. یعنی نرخ ارتکاب جرم در این کشور بالا است.

شرایط مقطع دکتری در مکزیک 2024

مدارک ارائه شده از دانشگاه های مکزیک مورد تایید بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نظیر آمریکا، انگلیس و کانادا می باشد. دانشگاه های این کشور از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. علاوه بر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بسیاری از افراد طالب اخذ پذیرش در مقطع دکتری از کشور مکزیک می باشند. در 2024 مقطع دکتری در مکزیک 3 سال زمان می برد. بسیاری از رشته ها در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه می گردد.


دانشجویانی که تمایل به تحصیل به زبان اسپانیایی دارند می توانند علاوه بر اخذ مدرک زبان در کشور مبدا، به تحصیل زبان در کشور مکزیک بپردازند و سطح خود را ارتقا دهند. همچنین دانشجویانی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی دارند باید نسبت به دریافت مدرک زبان خود اقدام نمایند. به طور معمول برای مقطع دکتری در مکزیک داشتن رزومه قوی، مدرک معتبر، کتب یا مقالات isi و سطح زبان مناسب مورد نیاز بوده و در جلب نظر اساتید مطرح برترین دانشگاه های این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

دانشجویان این مقطع در زمان آغاز تحصیل، موضوع تحقیقاتی پایان نامه خود را انتخاب کرده و در طول تحصیل به پژوهش و تکمیل اطلاعات در این راستا می پردازند. در دانشگاه های مکزیک تجزیه و تحلیل داده ها، انجام پژوهش های علمی و با کیفیت و چگونگی تفکرات اقتصادی به دانشجویان آموزش داده می شود تا ضمانتی بر آینده شغلی متقاضیان و دانشجویان باشد.

شرایط مقطع دکتری در مکزیک

هزینه مقطع دکتری و زندگی در مکزیک

هر دانشجویی پیش از اقدام جهت اخذ پذیرش، به بررسی هزینه های تحصیل و زندگی می پردازد. هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک نیز امری مهم تلقی می شود که پیش از تصمیم گیری جهت ادامه تحصیل در این کشور باید به آن پرداخته شود. همانطور که می دانید هزینه های تحصیل بسته به رشته، مقطع و دانشگاه متقاضی متفاوت می باشد، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی مکزیک بین 400$ تا 2000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. در حالی که تحصیل در دانشگاه های خصوصی مکزیک دارای شهریه بیشتری است. دانشجویان باید بسته به رشته بین 2650$ تا 8000$ (دلار آمریکا) در سال جهت ادامه تحصیل خود هزینه نمایند.

دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل، باید بین 600$ تا 800$ (دلار آمریکا) در ماه بابت هزینه های زندگی در مکزیک از جمله هزینه مسکن و محل اقامت، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، اینترنت و غیره در نظر بگیرند. متقاضیان می توانند جهت کاهش هزینه های خود در کشور مکزیک بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی دریافت نمایند. اخذ آن به رزومه متقاضی وابسته می باشد. بورسیه تحصیلی در کشور مکزیک هزینه های مربوط به شهریه و ثبت نام دانشگاه، حمل و نقل و بیمه درمانی متقاضی را پوشش می دهد و کمک هزینه ای برای زندگی دانشجویان به آن ها ارائه می نماید. توجه نمایید میزان اخذ بورسیه تحصیلی بسته به مقطع متقاضیان متفاوت خواهد بود. علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی در مکزیک، امکان کار پاره وقت برای متقاضیان جهت کاهش هزینه ها وجود دارد.

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور مکزیک

متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور مکزیک باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود را به همراه ترجمه به دانشگاه ارائه نمایند. علاوه بر آن ارائه اسکن پاسپورت دارای اعتبار، رزومه یا CV و مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی الزامی می باشد. پس از دریافت پذیرش، دانشجویان باید جهت اخذ ویزا مدارک مورد نیاز را به سفارت این کشور ارائه نمایند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کشور مکزیک عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر
  • کارت شناسایی یا شناسنامه
  • 2 قطعه عکس
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی
  • تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی

پس از تایید مدارک از سفارت مکزیک و اخذ ویزا از این کشور، متقاضی می تواند جهت ورود به مقطع دکتری اقدام نماید. دقت نمایید که شرایط و رزومه متقاضیان پیش از اقدام ورود به مقطع دکتری باید مورد بررسی قرار گیرد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخ گویی و راهنمایی شما عزیزان در خصوص مهاجرت تحصیلی به برترین کشورهای جهان در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد. برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما تماس بگیرید.

پرسش های کلیدی درباره مقطع دکتری در مکزیک

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع بسیار مهم تحصیلی مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مقطع دکتری در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود؟ بله اکثر رشته های تحصیلی به این زبان در دسترس هستند.
  • هزینه های مقطع دکتری در این کشور بالا است؟ دانشجویان این شانس را خواهند داشت که از بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده کنند.
  • بهترین رشته های تحصیلی در مقطع دکتری در مکزیک کدامند؟ در حال حاضر گروه مهندسی بهترین کیفیت در این کشور را دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *