ویزای تحصیلی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی یکی از رشته های آکادمیک آینده داری است که با دانش عمیق کسب شده و مدرک معتبر اروپایی می توان کاریابی کرد و در انواع مشاغل مرتبط مشغول به کار شد. چراکه اخذ اقامت کاری اسلواکی با مدرک دانشگاهی این کشور بسیار راحت تر است. هم اکنون دانشگاه های زیادی در اسلواکی وجود دارد که این رشته تحصیلی را به دو زبان انگلیسی و اسلواک به دانشجویان خارجی ارائه می دهند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه های کومنیوس، پاول ژوزف و دانشگاه فناوری براتیسلاوا اشاره نمود. توصیه می شود برای اطلاع از برنامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اعزام دانشجو به اسلواکی 2021 با کارشناسان این موسسه درارتباط باشید.

تاریخچه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی

برنامه تحصیل رشته بیوتکنولوژی دانش عمیقی برای دانشجویان این رشته تهیه می کند. مخصوصا باید به این نکته نیز توجه کنیم که کلیات خود این رشته تحصیلی برگرفته از مبانی زیست شناسی، شیمی و مهندسی شیمی بوده که با دانشی از علوم حقوق، بازرگانی و مدیریت تکمیل می گردد. در حقیقت این برنامه تحصیلی آموزش و پژوهش در موضوعاتی مثل بیوشیمی، میکروبیولوژی، بیولوژی مولکولی، ژنتیک، مهندسی ژن، زیست ترکیبات و دگردیسی میکرو ارگان ها، بیوکاتالیست ها، آنزیم ها و مهندسی آنزیم، زیست مهندسی، روش های بیوآنالیزی و نیز فناوری تخمیر برای تولید محصولات نوشیدنی و زیست فناوری دارویی و زیست محیطی را توسعه می دهد.

پس دانشجویان با تحصیل رشته بیوتکنولوژی مهارت های کشت و ایزولاسیون میکرو ارگان ها، تبدیل مواد اولیه به مواد زیست فعال یا بیواکتیو، روش های آماده سازی و آنالیز، روش های تولید متابولیت ها برای اهداف دارویی، پزشکی یا غذایی، مطالعه ژنوم میکروارگانیزم ها و روش ها و تکنیک های مختلف برای اصلاح ژنی را فرامی گیرند. بخش اصلی و مهم این رشته تحصیلی نیز بر روی تحقیقات آزمایشگاهی فردی مثل تولید اسیدهای آلی، لیپیدها، رنگدانه ها، نوشیدنی ها یا تخمیر بیواتانول متمرکز است. پس فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی می توانند در مشاغل مختلف مثل اوپراتور تجهیزات کیلینیکی در بیمارستان ها کار بکنند.

تاریخچه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی

در سال های اخیر سیستم آموزش عالی اسلواکی با حمایت های دولتی دچار تحولات خوبی هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی شده است. درحال حاضر حدود 36 دانشگاه دولتی و خصوصی در این کشور وجود دارد و از همین رو نیز دانشجویان گزینه های زیادی برای انتخاب محل تحصیل در دست دارند. برای اطلاع از بهترین دانشگاه های اسلواکی جهت تحصیل رشته بیوتکنولوژی حتما به جدول زیر مراجعه نمایید:

دانشگاه هارنکینگ آموزش عالی تایمز (2021)رنکینگ دانشگاهی شانگهای جیائو تونگ (2020)رنگینگ دانشگاه های برتر (2021)رنکینگ گزارش US News & Report
دانشگاه کمومنیوس در براتیسلاوا1001601701572
دانشگاه پاول ژوزف651
دانشگاه فنی اسلواک در براتیسلاوا801

علاوه براین رشته های تحصیلی مختلفی نیز در این دانشگاه ها وجود دارد. رشته بیوتکنولوژی از جمله رشته هایی است که دانشجویان امکان تحصیل در این رشته را در 3 نوع برنامه تحصیلی به شرح زیر دارند:

مقاطع تحصیلیمدت تحصیلتعداد واحد درسی
مقطع کارشناسی3 سال180 واحد درسی یا ECTS
مقطع کارشناسی ارشد2 سال120 واحد درسی یا ECTS
مقطع دکتری3 سال240 تا 270 واحد درسی یا ECTS

معمولا نیز امکان تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی به دو زبان انگیسی و اسلواکی برای دانشجویان خارجی فراهم است. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی برای اثبات مهارت زبان خود بایستی نمرات یکی از آزمون های آیلتس یا تافل را به دانشگاه مربوطه تحویل دهند. حالا حداقل میزان نمره مذکور از قرار زیر می باشد:

حداقل نمره زبان قابل قبول برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی

سطوح شهریه های اخذ شده از دانشجویان رشته بیوتکنولوژی نیز همانند دانشجویان رشته های دیگر متفاوت است و این تفاوت به دانشگاه، ملیت و زبان آموزشی دانشجویان بستگی دارد. بر اساس قوانین اسلواکی دانشجویان فول تایم درحال تحصیل به زبان اسلواک Slovak language در دانشگاه های این کشور رایگان است. اما تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت شهریه است که به طور میانگین سالانه بین 1000€ تا 1500€ (یورو) متغیر است. در کنار این دانشجویان بایستی به فکر پرداخت هزینه زندگی خود در اسلواکی نیز باشند که ماهیانه حدود 290€ الی 465€ (یورو) می شود که ریز آن به صورت زیر می باشد:

  • هزینه حمل و نقل: 20€ تا 25€ (یورو)
  • هزینه مکالمات تلفنی: 10€ تا 22€ (یورو)
  • اجاره خانه: 90€ تا 200€ (یورو)
  • بیمه سلامت: 20€ تا 26€ (یورو)
  • حفظ حساب بانکی: 0 تا 2€ (یورو)

اما موضوع اسکان دانشجویی در اسلواکی یک موضوع داغی است که مسلما توجه اغلب دانشجویان خارجی را به خود جلب می کند. برای اسکان در اسلواکی دانشجویان دو گزینه خوابگاه دانشجویی و آپارتمان را پیش رو دارند که هزینه آنها در دو شهر براتیسلاوا و کوسیج متفاوت است:

شهرخوابگاه دانشجوییآپارتمان 1 خواب
براتیسلاوااز 200€ تا 420€ (یورو) در ماه€400 الی 500€ (یورو) در ماه
کوسیجاز 90€ تا 190€ (یورو) در ماه300€ (یورو) در ماه

شرایط و نحوه اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای هم عضو رسمی اتحادیه اروپا (EU) و هم عضو ناحیه شنگن اروپاست. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اسلواکی نیازمند اخذ ویزای دانشجویی تایپ D هستند تا بتوانند برای مدت طولانی در این کشور اروپایی بمانند. دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور پذیرش خود را گرفته اند بایستی در ابتداء فرم درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل و اصل مدارک زیر را به صورت ترجمه رسمی تهیه و سپس به سفارت اسلواکی تحویل دهند. مدارک مورد نیاز از قرار زیر می باشد:

  • گواهی عدم سوء سابقه محکومیت
  • رسیدپرداخت هزینه ویزا
  • بیمه درمانی
  • بلیط برگشت رزرو شده
  • شواهد مبنی بر داشتن فاند کافی
  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی
  • پاسپورت معتبر+ چند قطعه عکس پاسپورتی

لازم به ذکر است که هزینه درخواست خود ویزا حدود 33€ (یورو) و هزینه اخذ مجوز اقامتی که دانشجویان بعد از ورود به کشور اسلواکی دریافت می کنند حدود 9.50€ (یورو) می باشد. نکته بعدی اینکه دارندگان این ویزا امکان کار دانشجویی در اسلواکی تا 20 ساعت در هفته را نیز دارند. عزیزان علاقه مند دانستن اطلاعات کامل درباب نظام آموزش عالی و شرایط تحصیل در اسلواکی و نیز ارزانترین دانشگاه های اسلواکی می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *