ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در کرواسی

تحصیل رشته عمران در کرواسی

کرواسی کشوری متنوع از لحاظ دوره های تحصیلی است که در سال های اخیر، یکی از محبوب ترین گزینه ها، تحصیل رشته عمران در کرواسی بوده است. کرواسی که تقریبا در مرکز اروپا واقع شده است، ترکیبی کامل از فرهنگ های مختلف را در خود جای داده است. دانشجویانی که در کرواسی تحصیل می کنند می توانند در تمام مناطق کشور گشت و گذار کنند. کرواسی همچنین برای سفر به اتریش، ایتالیا، مجارستان و اسلوونی قابلیت دسترسی دارد. تحصیلات در کرواسی دارای سابقه طولانی است و اولین موسسه، دانشگاه زادار است. سیستم آموزش عالی کرواسی مطابق با رهنمودهای فرآیند بولونیا سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد.

ماهیت تحصیل رشته عمران در کرواسی

مهندس عمران، مسئول پروژه های ساختمانی، آپارتمانی، جاده ای، پل سازی، تونل سازی، احداث بزرگراه ها، خط لوله آبی و فرآیند تصفیه فاضلاب و غیره می باشد. معمولا، مهندس عمران هنگام کار، گزارش ها و نقشه ها را بررسی و میزان کیفیت خاک را معین می سازد تا در صورت مناسب بودن شرایط، در روند پروژه، به اثبات مسائل مربوط به آن کمک کند. همچنین مهندس عمران هزینه های بتن، فولاد، سیمان و غیره را محاسبه می کند و هزینه کل پروژه را تخمین می زند و مقررات دولتی را در منطقه ای که پروژه آغاز شده لحاظ می کند و تأثیر آن را بر محیط اطراف سنجش می کند.

مهندس عمران، از نرم افزار طراحی برای طراحی کردن ساختار یک پروژه استفاده می کند و مشاهدات خود را از نظر فنی و مهندسی ارائه می کند. برنامه های قابل ارائه توسط کرواسی برای دوره تحصیلی مهندسی عمران، توانایی های برخورد با مسائل مختلف افراد را درگیر می کند. آن ها باید به مقابله با مشکلاتی از جمله اتمام پروژه ساخت و ساز خود با مقدار محدود منابع بپردازند. دانشجویان به خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات پیش بینی نشده در برنامه ریزی خود برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران موفق نیاز خواهند داشت. بازار کار این رشته با اینکه پس شیوع بیماری کرونا در جهان افت داشته اما هنوز از لحاظ معدل در شرایط خوبی قرار دارد و درآمد یک مهندس عمران در کرواسی حدود 20000€ (یورو) در سال است.

مبانی تحصیل رشته عمران در کرواسی

مدت تحصیلات دانشگاهی در دوره کارشناسی عمران و دیگر رشته ها به طور معمول 3 تا 4 سال است و دانشجویان 180 الی 240 واحد را میگذرانند. پس از اتمام دوره، به دانشجویان مدرک علمی لیسانس با اشاره به یک تخصص اعطا می شود که دانشجو را برای کار تخصصی حول رشته عمران واجد شرایط می کند. دانشجویان می توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی، تحصیلات خود را ادامه داده و یا وارد بازار کار شوند. تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد عمران به طور معمول برای یک تا 2 سال (2 یا 4 ترم) ادامه دارد و دانشجویان 60 الی 120 واحد ECTS کسب می کنند. تعداد کل واحدهای کسب شده پس از اتمام دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در کل حداقل 300 واحد ECTS است. پس از اتمام دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، به دانشجویان مدرک علمی کارشناسی ارشد با اشاره به یک تخصص اعطا می شود.

مطالعات دوره دکترا 3 سال به طول می انجامد و برای آموزش های علمی و پژوهشی با هدف رشد و تعالی علمی و همچنین تجدید کارکنان آموزشی در سیستم آموزش عالی در نظر گرفته شده است. پس از اتمام دوره تحصیلی در مقطع دکترا (پس از دفاع از پایان نامه دکترا)، مدرک علمی دکترای علوم یا دکترای هنر به دانشجویان اعطا می شود.

مبانی تحصیل رشته عمران در کرواسی

شرایط تحصیل رشته عمران در کرواسی

بر پایه علم و فناوری، دانشجویان به حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن از یک موسسه شناخته شده در کرواسی، برای شروع کار به عنوان مهندس عمران، نیاز خواهند داشت. دوره کارشناسی مهندسی، یک برنامه به مدت 4 سال است که آن دسته از داوطلبانی که دارای استاندارد آموزشی با مهارت های فیزیکی، شیمی و آزمایشگاهی و ریاضیات می باشند را شامل می شود. سر و کار داشتن با فرمول های دقیق محاسباتی و ادراک فیزیکی بالا برای ثبت نام در دوره کارشناسی مهندسی عمران، از ویژگی های لازم و ضروری است. برای پیوستن به برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا، دانشگاه ها نمره مبتنی بر آزمون استاندارد و مصاحبه حضوری با دانشجو را در نظر می گیرند. سطح دیپلم و بالاتر از آن، حداقل صلاحیت برای پذیرش در دوره کارشناسی مهندسی عمران و رشته های مرتبط با آن می باشد.

دانشجویان همچنین بعد از اخذ دیپلم و برای اخذ دوره کاردانی باید 6 دوره اجباری با انتخاب 18 واحد از دوره های انتخابی خود را بگذرانند. همچنین دانشجویان می توانند یک برنامه با صلاحیت حرفه ای را به صورت کارآموزی دنبال کنند و یک پروژه علمی را در حالی که عضو یکی از گروه های تحقیقاتی می شوند، ارائه دهند و برای اتمام دوره تحصیلی، نسبت به ارائه پایان نامه خود اقدام کنند. در طول تحصیل، دانشجویان می توانند ایده های خود را به صورت شخصی یا گروهی، پیاده سازی کنند. دانشجویان محصل در کرواسی به خلاقیت، تدریس دانش و توسعه مهارت های فنی، تشویق می شوند. دانشجوی تحصیلات تکمیلی با پشتیبانی کارشناسان صنعتی، دید منحصر به فردی از کارآفرینی را به دست می آورد.

هزینه های تحصیل رشته عمران در کرواسی

دامنه شهریه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در کرواسی بسته به نوع موسسه آموزش عالی و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. هزینه های تحصیل در کرواسی در دوره های تحصیلات تکمیلی باید با درخواست مستقیم از موسسات آموزش عالی پرداخت شود، زیرا میزان این هزینه ها تفاوت چشمگیری با هم دارند. همچنین در نمودار زیر، مقایسه هزینه های سالانه رشته های مختلف تحصیلی در کرواسی قابل مشاهده است:

مقایسه هزینه های سالانه رشته های مختلف تحصیلی در کرواسی

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های تلفنی رایگان با کارشناسان مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *