ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در ایسلند

تحصیل پرستاری در ایسلند

تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ایسلند متقاضیان بسیار زیادی دارد و تحصیل پرستاری در ایسلند در سال 2022 نیز در همین زمره قرار گرفته است. در مجموع رشته های پزشکی در کشور ایسلند بسیار پرطرفدار است. چرا که دانشگاه های این کشور از کیفیت علمی و آموزشی سطح بالایی برخوردار هستند و دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته های پزشکی اعم از دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره در دانشگاه های این کشور به پایان می رسانند، با کوله باری از تجربه، دانش،‌ علم و آگاهی مشغول به کار می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را در این زمینه به رشته تحریر در آورده است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مطالعه نمایید.

برای تحصیل پزشکی در کشور ایسلند که یکی از شاخه های آن تحصیل پرستاری در ایسلند است،‌ ابتدا باید در جهت شناخت و آشنایی با ایسلند، اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. در شمالی ترین نقطه اروپا، کشور ایسلند قرار دارد و بزرگترین شهر آن به نام ریکیاویک به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده است. زبان تکلم مردمان ایسلند، زبان ایسلندی است اما به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. دین رسمی ایسلندی ها، مسیحیت بوده و اکثریت آنها از آیین پروتستان پیروی می کنند. واحد شمارش پول در این کشور کرونای ایسلند تعیین شده است.

شرایط تحصیل پزشکی و پرستاری در ایسلند در 2022

در راستای ورود به رشته های پزشکی و تحصیل پرستاری در ایسلند، طی نمودن فرآیند خاصی مورد نیاز است. یکی از مدارک لازمه، مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله متوسطه می باشد که باید توسط دانشجوی متقاضی پشت سر گذاشته شده باشد. در 2022 داوطلبان متقاضی ورود به رشته های پزشکی از جمله پرستاری، باید در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره قبولی کسب نمایند. در غیر این صورت مجاز به تحصیلات دانشگاهی پزشکی نمی باشند.

کلیه دروس دانشگاهی در دانشگاه های این کشور به زبان تحصیلی ایسلندی و انگلیسی است. بنابراین چنانچه قصد تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی را دارید، باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره مورد نظر و در صورتی که تمایل به تحصیل به زبان ایسلندی دارید، باید مدرک و گواهی مربوط به آن را تسلیم دانشگاه نمایید. بنابراین ارائه مدرک زبان مورد نظر از الزامات پذیرش تحصیل پرستاری در این کشور محسوب می گردد.

شرایط تحصیل پزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند به طور کلی به مدت 6 سال به طول می انجامد و دولت ایسلند هر سال ظرفیت محدودی را به این امر اختصاص می دهد. لذا همواره رقابت فشرده و تنگاتنگی بین دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در این کشور وجود دارد.

هزینه تحصیل در رشته هایی مانند داروسازی، دندانپزشکی و حتی تحصیل پرستاری در ایسلند در پایین ترین حد قرار داشته و همین موضوع سبب استقبال و جذب دانشجویان خارجی گردیده است. این کشور به دلیل کم جمعیت بودن، از تعداد دانشگاه های کمی بهره می برد. برای مثال صرفا دانشگاه های دولتی برای تحصیل پزشکی، دانشجو می پذیرند.

هزینه تحصیل پزشکی و پرستاری در ایسلند

یکی از موارد بسیار مهم در امر تحصیل پرستاری در این کشور و در مجموع رشته های پزشکی، پرداخت هزینه ها و شهریه تحصیلی در این رشته ها است. کشور ایسلند یکی از کشورهای اسکاندیناوری است که شهریه تحصیلی آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر در نظر گرفته شده است.

در مجموع، اگرچه میزان هزینه تحصیل در ایسلند در گرایش های مختلف پزشکی به نوع مقطع و رشته مورد نظر بستگی دارد، اما به طور کلی تقریبا 120000ISK (کرون ایسلند) برای تحصیل دوره های پزشکی در ایسلند مورد نیاز است که معادل 700$ (دلار آمریکا) می باشد. مبلغ 50€ (یورو) میز به بررسی مدارک ارسالی به سفارت اختصاص دارد که بایستی توسط دانشجو پرداخت گردد.

هزینه تحصیل پزشکی و پرستاری در ایسلند

شرایط تحصیل پرستاری در ایسلند

شرایطی که برای انواع شاخه ها و گرایش های پزشکی در ایسلند وجود دارد، تقریبا مشابه شرایط تحصیل پزشکی در ایسلند است. برای مثال همان طور که در ابتدای مقاله بیان گردید به منظور ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور بایستی در آزمون ورودی شرکت نموده و نمره حد نصاب را اخذ نمایید. برای تحصیل پرستاری در ایسلند نیز چنین شرایطی وجود دارد و کلیه داوطلبان و متقاضیان تحصیل در این رشته بایستی در آزمون ورودی شرکت کنند.

مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو تحصیلات خود را در رشته پرستاری به پایان برساند، 5 سال می باشد. دانشجویان رشته پرستاری پس از گذراندن این مدت،‌ فارغ التحصیل شده و با تجارب بسیار بالا و ارزنده می توانند به کار در ایسلند مشغول شوند.

هزینه تحصیل پرستاری در ایسلند

برای تحصیل در هر رشته ای در دانشگاه های کشور ایسلند، ملزم به پرداخت هزینه هایی با عنوان هزینه تحصیلی می باشید. رشته پرستاری نیز همانند سایر رشته ها هزینه هایی را در بر دارد که توسط دانشگاه مورد نظر از دانشجو اخذ می گردد. در راستای تحصیل پرستاری در این کشور شمالی قاره اروپا باید هزینه ای معادل 3000€ الی 5000€ (یورو) توسط دانشجو پرداخت گردد.

این هزینه به ازای هر سال تحصیلی محاسبه شده است. هزینه های دیگری در این راستا وجود دارد که شامل هزینه های بیمه دانشجویی، تردد و رفت و آمد به دانشگاه، خوابگاه دانشجویی و محل اقامت و غیره می شود.

ویزای تحصیلی ایسلند

دانشجویانی که با هدف تحصیل پرستاری در این کشور راهی اروپا می شوند و از شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید پس از این که نامه پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های پزشکی ایسلند دریافت نمودند، با در دست داشتن نامه مذکور به علاوه سایر مدارکی که از سوی سفارت یا کنسولگری ایسلند درخواست می گردد، در سفارت حاضر شده و درخواست ویزای تحصیلی ایسلند نمایند. نوع ویزای دانشجویی که برای این منظور برای شخص متقاضی صادر می گردد، ویزای نوع D بوده و این اجازه را به متقاضی می دهد که برای مدت طولانی در ایسلند اقامت داشته باشد.

برای تمدید این ویزا باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ انقضای ویزا، اقدامات لازم را به عمل آورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله تلاش نموده است اطلاعات کافی و جامعی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. اما این احتمال وجود دارد که سوالات مختلف دیگری در ذهن متقاضیان وجود داشته باشد که در این صورت پیشنهاد می گردد با کارشناسان و مشاورانی که حضور فعالی در موسسه مذکور دارند، ارتباط گرفته و پاسخ کلیه ابهامات و سوالات خود را از ایشان جویا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *