ویترین

تولد در تایوان

تولد در تایوان

تولد در تایوان برای اکثر مهاجران یک مکان امن، مناسب و با هزینه های مناسب به حساب می آید. تایوان دارای یک سیستم بهداشت و درمان در سطح جهانی، پزشکان قادر و بالای امکانات پزشکی خط است. اکثر مهاجران ممکن است برای تولد در تایوان یا به دنیا آورند فرزند خود در این کشور مطمئن نباشند، اما شایان ذکر است که که چیزی برای نگرانی وجود ندارد و تولد در تایوان یک گزینه بسیار خوب نه تنها برای اخذ اقامت بلکه برای پاسپورت این کشور می باشد. علاوه بر این، فرزند افرادی که در این کشور به دنیا می آید، می تواند از شرایط زندگی و تحصیلات مناسب از بدو تولد بهره مند شود. جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی هموطنان عزیز از شرایط تولد در تایوان برای مهاجران خارجی، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفیدی درباره تولد در تایوان در این راهنما جمع آوری کرده اند.

شرایط تولد در تایوان و تابعیت در این کشور

قانون اعطای ملیت تایوان بسیار گسترده است و افرادی که قصد دارند فرزند خود را در تایوان به دنیا بیاورند یا به فکر تولد در تایوان هستند، باید با این قانون آشنای شوند. تمامی شهروندان تایوانی و سرزمین اصلی چینی که حتی برای مدت زیادی خارج از کشور خود زندگی کرده اند، شهروند تایوان به شمار می روند. از این رو، تمامی افرادی که فرزندان این افراد می باشند، حتی اگر در خارج از تایوان به دنیا بیایند نیز شهروند تایوان به شمار می روند.

همچنین شرایط اخذ تابعیت تایوان از طریق تولد برای شهروندان خارجی به صورت زیر است:

  • کودکی که در تایوان به دنیا بیاید در صورتی که والدین او ناشناخته باشند تابعیت تایوان را دریافت می کند.
  • در صورتی که یک فرد خارجی و یک شهروند تایوانی کودک خود را در تایوان به دنیا آورند، به کودک تابعیت تایوان ارائه می شود.
  • در صورتی که یک فرد خارجی و یک شهروند تایوانی کودک خود را در خارج از تایوان به دنیا آورند، به کودک تابعیت تایوان ارائه می شود.

با این حال، باید در نظر داشت که اگر دو فرد خارجی فرزند خود را در تایوان به دنیا آورند، تابعیت اعطا نخواهد شد و حتما باید یکی از زوجین دارای تابعیت تایوان باشد.

 مراقبت های پزشکی تولد در تایوان

به عنوان یک کشور توسعه یافته، تایوان سطوح بسیار بالایی از مراقبت های پزشکی از جمله مراقبت از مادران را فراهم می کند. از این رو، خانواده هایی که قصد به دنیا آوردن فرزند خود در تایوان را دارند، می توانند مطمئن باشند که برخی از بهترین مراقبت های پزشکی موجود در هر نقطه از جهان را دریافت می کنند. تولد در خارج از کشور، به دور از کشور مبدا افراد، ممکن است استرس زا باشد، اما حمایت جامع و امکانات با کیفیت بالا موجود در تایوان باید به هر خانواده ای اطمینان کامل دهد. مزایای سخاوتمندانه مراقبت های بهداشتی عمومی به این معنی است که بسیاری از بیمارستان های زایمان عمومی محلی کاملا پر هستند، با در نظر این که نرخ تولد در این کشور رو به کاهش است.

نرخ تولد در تایوان به ازای هر 1000 نفر به شکل زیر است:

نرخ تولد در تایوان

افزایش فشار بر امکانات زایمان و تولد در این کشور منجر به افزایش هزینه مراقبت شده است چرا که تقاضا برای تخت ها قیمت ها را تا کنون بالاتر می برد. بخش زیر جزئیات بیشتری در این مورد ارائه می دهد. با افزایش تقاضا برای مراقبت از زایمان، هزینه فعلی تولد در تایوان افزایش یافته است و این ممکن است درمان های فردی، مراقبت های بارداری، مراقبت های اضطراری، تخت های خصوصی، وعده های غذایی یا پرداختن به عوارض دیگر را منعکس کند. علاوه بر این، اگر مادر ساکن تایوان نیست، ممکن است هزینه های دیگری در ارتباط با تولد در تایوان وجود داشته باشد. با روندهای فعلی با اشاره به افزایش فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی، انتظار می رود تقاضا (و هزینه ها) مراقبت های خصوصی نیز همچنان از نرخ تورم تجاوز کند.

تولد فرزند رو از طریق مهاجرت به کانادا تجربه کنید

بیمه تولد در تایوان

بیمه زایمان جنبه بسیار مهمی از مراقبت های پزشکی در تایوان (و در سراسر جهان) است. اگر چه سیستم عمومی بیمه سلامت ملی تایوان اهداف سخاوتمندانه ای را برای ارائه مراقبت از زایمان و تولد در تایوان تعیین کرده است، اما این فشار زیادی را بر روی سیستم مراقبت های بهداشتی قرار داده است و ممکن است برخی خانواده ها را برای انتخاب کردن مراقبت از زایمان خصوصی تحت فشار قرار دهد.

این امر می تواند برای کسانی که ساکنان یا شهروندان تایوان ثبت نام نشده اند پیچیده تر باشد. در حالی که سطح مراقبت در امکانات زایمان و تولد در تایوان در سطح جهانی است، هزینه ها این موضوع را منعکس می کند. از این رو، توصیه می شود خانواده ها برنامه ریزی برای بچه دار شدن در تایوان از طرح های مختلف بیمه درمانی زایمان و تولد در تایوان برای محافظت از خود را از هزینه های بزرگ مرتبط با زایمان آگاه و مطلع شوند.

بیمه تولد در تایوان

بررسی دقیق خدمات بیمه تولد و زایمان در تایوان

بیشتر طرح های بیمه درمانی در تایوان نیاز به یک دوره انتظار از پیش تعیین شده از آغاز این طرح دارند که تنها پس از این مدت از آغاز این طرح اجازه پوشش می دهد. متقاضیان باید حداقل 1 سال قبل از تولد در تایوان، برنامه بیمه مورد نظر خود را پیگیری کنند.

در جدول زیر به مواردی که اکثر برنامه های بیمه تولد در تایوان پوشش می دهند یا نمی دهند اشاره شده است:

موارد قابل پوشش توسط بیمهموارد غیر قابل پوشش توسط بیمه
هزینه های مراقبت های قبل از تولدهزینه های صرف شده برای مقوی و ویتامین ها
هزینه های بستری در بیمارستانمراجعه دکتر برای چک کردن منظم
هزینه های آمبولانس اضطراریتست های تشخیصی
هزینه های بستری در بیمارستانهزینه های درمان در مورد درمان ناباروری
هزینه های اتاق، هزینه های شبانه روزی و پرستاری به همراه جراح، بیهوش کننده، پزشک پزشکی و هزینه های مشاورمشاوره دکتر در دوران بارداری

هموطنان محترم می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و قوانین اخذ اقامت و تابعیت در تایوان و همچنین سایر کشورهای دنیا به طور کامل مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *