ویترین

ثبت موسسه در آذربایجان غربی

ثبت موسسه در آذربایجان غربی

یکی از راهکارها برای هموطنانی که قصد دارند بدون شریک، بیزینسی البته از نوع غیر تجاری راه اندازی کنند، ثبت موسسه در آذربایجان غربی می باشد. اما نباید از نظر دور داشت که برعکس شرکت ها، معمولا موسسات عملکرد غیر تجاری دارند و این موضوع را می توان از ماده 584 قانون تجارت متوجه شد. بدین ترتیب موضوع فعالیت موسسه در آذربایجان غربی در رابطه با امور مختلفی مقل امور علمی، آموزشی، فرهنگی، ادبی و یا امور عام المنفعه یا خیرخواهانه می باشد. پس اگر چنانچه موضوع فعالیت شما غیرتجاری است ولو اینکه قصد شما کسب منافع مادی باشد، شما می توانید برای ثبت موسسه در استان خود اقدام کنید. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا هموطنان را هم در امر ثبت شرکت و هم در امر ثبت موسسه یاری نمایند.

  • شرایط و ضوابط ثبت موسسه در آذربایجان غربی چیست؟
  • مدارک لازم برای تشکیل موسسه در آذربایجان غربی چیست؟
  • موضوعات فعالیت موسسات در چه حوزه هایی می باشد؟
  • چند نوع موسسه برای تاسیس در آذربایجان غربی وجود دارد؟
  • آیا موسسه اقتصادی در آذربایجان سودآوری بیشتری دارند؟
  • هزینه دریافت مجوزهای لازم برای شروع یک موسسه چقدر است؟

موسسه و انواع آن در آذربایجان غربی

موسسه با شرکت یک فرق اساسی و مهم دارد و آن اینکه عملکرد موسسه غیر تجاری اما عملکرد شرکت در امور تجاری است و این موضوع را می توان در تقریبا تمامی تعاریف موسسه مشاهده کرد. با استناد به ماده 584 قانون تجارت ایران، صرف نظر از قصد موسسان جهت انتفاع یا غیر انتفاع موسسه را می توان بسان تشکیلاتی دانست که برای اهداف غیر تجاری مثل امور علمی، آموزشی یا ادبی و یا امور خیرخواهانه تاسیس می شود. در واقع تاکید بر غیر تجاری بودن موسسه اهمیت بسزایی در تعریف آن دارد. بنابراین موضوع یک موسسه می تواند مربوط به امور زیرباشد:

  • علمی
  • فرهنگی
  • ادبی
  • آموزشی
  • خیرخواهانه

اما سوال دیگری که ممکن است مطرح شود این است که آیا موسسه نیز انواع مختلفی دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که موسسه نیز به انواع مختلفی دسته بندی می شود. معیار برای این دسته بندی نیز جلب منافع یا عدم جلب منافع است. بر این اساس، انواع موسسات غیر تجاری از این قرار می باشد:

انواع موسسات غیرتجاری در آذربایجان غربی

معمولا نوع اول موسسات را موسسات انتفاعی می نامند که از آن جمله می توان به صندوق های قرض الحسنه، موسسات آموزش زبان، موسسات تست زنی، موسسات خیریه و غیره اشاره کرد. اما موسسات یا کانون های ارائه خدمات شهری، کانون های فنی یا حقوقی از جمله نوع دوم موسسات یا موسسات غیر انتفاعی در آذربایجان غربی می باشند.

شرایط ثبت موسسه در آذربایجان غربی

قبل از بحث درباره شرایط و الزامات ثبت موسسه در آذربایجان غربی بهتر است با ساختار کلی موسسه آشنا شوید. معمولا موسسات غیر تجاری نیز همانند شرکت های تجاری دارای ارکان زیر هستند فقط با این استثنا که در موسسه انتخاب بازرس یا بازرسان امری اختیاری است. نکته مهم دیگر اینکه در اینجا نیز هیئت مدیره را مجمع عمومی عادی انتخاب می کند.بر این مبنا ساختار موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی متشکل از ارکان زیر می باشد:

ارکان ثبت موسسه در آذربایجان غربی

همانند شرکتهای تجاری، موسسات نیز بایستی به ثبت برسند تا قانونا بتوانند فعالیت کنند. برای ثبت موسسه در آذربایجان غربی نیز هیئت مدیره که حداقل از 2 نفرعضو تشکیل شده بایستی اقدام نماید. قانونا لازم است که اعضاء هیئت مدیره بالای 18 سال باشند تا بتوانند مسئولیت مدیریت موسسه را بر عهده بگیرند. لازم به یادآوری است که موسسه به لحاظ اصول و مقررات شباهت زیادی با شرکت مسئولیت محدود دارد و در اینجا نیز نیازی به وجود بازرس وجود ندارد.

سرمایه برای ثبت موسسه در آذربایجان غربی چقدر است؟

یکی از دغدغه های متقاضیانی که قصد ثبت موسسه در آذربایجان غربی را دارند، اطلاع از حداقل سطح تامین سرمایه است. در این مورد حداقل سطح سرمایه قانونا حدود 1000000 ریال یا صد هزار تومان می باشد اما موسسان می توانند این مقدار از سرمایه را به دلخواه افزایش دهند. نکته مهم این است که محدودیتی برای افزایش سرمایه در موسسه نیز وجود ندارد. بر این اساس، موسسان می توانند با انتخاب مبلغی فراتر از این مبلغ نسبت به ثبت موسسه خود در آذربایجان غربی اقدام نمایند.

سرمایه برای ثبت موسسه در آذربایجان غربی

فرآیند ثبت موسسات در آذربایجان غربی

در فرآیند ثبت موسسه در آذربایجان غربی نیز موسسان حتما بایستی از طریق مراجعه به پورتال اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اقدام کنند. ابتدای امر آنها بایستی فرم تقاضانامه را تکمیل و همگی آنرا امضاء کنند. سپس صورت جلسه اعضای موسسه را تنظیم و همگی آن را امضاء کنند. در گام سوم لازم است اساسنامه موسسه غیر تجاری تنظیم شود و سپس با مراجعه به پورتال ثبت شرکت ها یعنی www.sherkat.ssa.ir نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام نموده و در ادامه 5 نام برای موسسه انتخا شود. بعد از اتمام پذیرش اینترنتی، متقاضیان بایستی کلیه مدارک را برای ارزیابی و تایید نهایی کارشناس ثبت به اداره مذکور ارسال پستی بکنند. در ادامه نیز پیش نویس آگهی و اسناد ممهور به مهر اداره ثبت به موسسان تحویل داده شده تا آنها نیز آگهی مذکور را در روزنامه رسمی منتشر کنند.

مدارک لازم برای ثبت موسسه در آذربایجان غربی از این قرار است:

  • 2 نسخه تقاضانامه جهت ثبت موسسه غیر تجاری
  • 2 نسخه از اساسنامه تنظیمی
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسان
  • کپی کلیه مدارک شناسائی اعضای موسسه
  • ارائه مجوز فعالیت بسته به نوع فعالیت موسسه

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین آمادگی کاملی دارند تا هموطنان مشتاق کار در کشورهای اروپایی را نیز راهنمائی کرده و آنها را در جریان آخرین وضعیت و شرایط ویزای کار آلمان، کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش و انواع ویزاهای کاری دیگر قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *