ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در آلمان

رشته اقتصاد در آلمان

تجربه مطلوب تحصیل رشته اقتصاد در آلمان نیازمند اطلاع از شرایط اخذ ویزا، انواع دروس ارائه شده و همچنین موقعیت های شغلی در دسترس می باشد. همانطور که مستحضر هستید جمهوری فدرال آلمان یکی از سرزمین های نسبتا پر جمعیت اروپایی بوده و با توجه به فراهم بودن موقعیت تحصیل رایگان در این کشور، همه ساله بر شمار متقاضیان تحصیل در دانشگاه های معتبر آن افزوده می شود. امکان تحصیل به زبان انگلیسی، اجازه رفت و آمد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا و همچنین سطح بسیار بالای استانداردهای نظام آموزشی این کشور از مزایای تحصیل رشته اقتصاد در آلمان به حساب می آیند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه توضیحاتی جامع پیرامون ضوابط حضور در رشته اقتصاد و مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان، همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • آیا می توان بدون آزمون ورودی در رشته اقتصاد به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته اقتصاد کدامند؟
  • فرایند درخواست پذیرش از دانشگاه های آلمان در رشته اقتصاد چقدر هزینه دارد؟
  • آیا می توان در آلمان بورسیه دریافت کرد؟

معرفی رشته اقتصاد در آلمان

اقتصاد یکی از زیرشاخه های علوم انسانی بوده که بسیاری آن را در زمره کاربردی ترین گروه های تحصیلی در هر اجتماع می دانند؛ اشخاصی که در این حوزه تحصیل می نمایند با آنالیز و تحلیل داده ها و آمار و ارقام موجود به پس زمینه ای قوی دست می یابند و همزمان موازی با این امر به توانایی پیش بینی چگونگی تغییر شاخص های اقتصادی در آینده نه چندان دور دست می یابند. اقتصاد در یک تقسیم بندی کلی دارای دو زیرشاخه کلان و خرد می باشد که پر واضح است اطلاع از چگونگی روند حصول پیشرفت در اقتصاد کلان، روشنگر مسیر دستیابی به آرمان های مطلوب در اقتصاد خرد نیز خواهد بود. شناخت مفاهیم پایه اقتصاد در جامعه امروزی امری ضروری بوده تا حدی که بسیاری از جوامع ارزش و اعتبار این کرسی های این رشته را به مثابه پزشکی و زیرشاخه های آن می دانند.

روانشناسی و علوم سیاسی دو رشته ای هستند که دارای مشترکات بسیاری با دروس اقتصاد بوده و در کشور آلمان نیز، اگرچه همواره سرزمینی با شرایط مطلوب و رو به رشد اقتصادی می باشد، تعداد زیادی از دانشگاه ها، به ارائه این رشته با تمام زیرگروه های آن در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می پردازند.

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در آلمان

آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر اروپایی بوده و طبق آمار رسمی منتشره در سال 2021 بیش از 400000 تن از دانشجویان این کشور را، مهاجرین خارجی تشکیل داده اند. اغلب کشورهای اروپایی دارای دو گروه مدرسه دولتی و خصوصی هستند و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد؛ تنها با این تفاوت که عموما هزینه تحصیل در آلمان بسیار پایین تر از سایر نقاط اروپا بوده و متوسط شهریه پرداختی دانشجویان این کشور که در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند 450€ (یورو) برآورد شده است. رشته اقتصاد نیز دارای شرایط مشابهی بوده و افرادی که خواهان تحصیل آن در دانشگاه هایی چون Ludwig-Maximilians-University می باشند، ملزم به تسلط بر زبان آلمانی و دروس پایه نظیر مفاهیم اقتصاد، کسب و کار و ریاضیات خواهند بود. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های ارائه دهنده کرسی های اقتصاد در سرزمین آلمان پرداخته ایم:

نام دانشگاه های ارائه دهنده دروس اقتصادرتبه در آلمان
Ludwig-Maximilians-University Munich1
Rheinische Friedrich-Wilhelms-University Bonn2
University of Mannheim3
Free University of Berlin4
University of Cologne5

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در آلمان

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در آلمان

انواع زیرشاخه های رشته اقتصاد نظیر توریسم و اقتصاد، مدیریت بازرگانی و اقتصاد کاربردی و بین المللی در دانشگاه هایی با سابقه بیش از 500 سال فعالیت این کشور ارائه می گردند؛ به عنوان مثال دانشگاه Ludwig-Maximilians-University شهر مونیخ در سال 1472 میلادی تاسیس گشته و با بهره گیری از اساتید مجرب در بیش از 200 دوره مختص رشته اقتصاد، به آموزش 8515 دانشجوی بین المللی می پردازد. شایان ذکر است که آغاز دو ترم تحصیلی این دانشگاه اواسط ماه های ژانویه و جولای معین گشته است. همچنین دانشگاه Rheinische Friedrich-Wilhelms شهر بن که سیزدهمین موسسه آموزش عالی برتر کشور آلمان به حساب می آید نیز 38000 دانشجو را در فضای خود می پروراند. از سایر گرایشات اصلی این رشته می توان از اقتصاد کشاورزی و محیط زیست، اقتصاد سلامت و تحلیل مالی نام برد.

موقعیت های شغلی اقتصاد دانان در آلمان

پژوهشگران و محصلین حوزه اقتصاد می بایست قادر باشند با پرورش استعدادها و مهارت هایی نظیر قدرت آنالیز تاثیرگیری آمار و ارقام اقتصادی از اعمال قوانین مختلف توسط سیاستمداران، راهکارهای مفیدی را در شرایط گوناگون ارائه دهند. همچنین بررسی مقوله هایی چون میزان رشد اقتصادی طی سال، تغییرات نرخ مالیات و ارزیابی پروژه های دارای پتانسیل کافی جهت سرمایه گذاری از وظایف آنان قلمداد می شود. همچنین از موقعیت های مناسب شغلی مرتبط با این رشته می توان به کارشناس بازرگانی، مدیر مالی و مدیر بانک اشاره کرد که دارای حقوقی بالاتر از ارقام منتشره در باب میانگین دستمزد شاغلین هر شهر می باشند. در ادامه به بررسی میزان حقوق ماهیانه شاغلین در حوزه های پر رونق رشته اقتصاد و متوسط دریافتی کارکنان در کشور آلمان پرداخته ایم:

مقایسه حقوق اقتصاددانان با سایر کارکنان در آلمان

جزئیاتی پیرامون تحصیل در آلمان

اعتبار بسیار بالای دانشگاه های آلمان و همچنین مجاز بودن دانشجویان به کار همزمان با تحصیل از مزایای تحصیل در شهرهای گوناگون آلمان به حساب می آید؛ ضمن اینکه علاوه بر موارد مذکور دانشگاه هایی نظیر Humboldt University of Berlin و Technical University of Munich نیز به ارائه با کیفیت دوره های اقتصاد می پردازند. در پایان باید اظهار داشت تحصیل رشته اقتصاد در آلمان جزء اهداف بسیار مطلوب قلمداد می گردد که کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از توانایی ارائه بهترین مشاوره ها به شما عزیزان در این زمینه بهره مند می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *