ویترین

ثبت موسسه در خوزستان

ثبت موسسه در خوزستان

پروسه ثبت موسسه در خوزستان آسان بوده اما تابع یکسری اصول و مقرراتی است که به طور شفاف در قوانین مربوط به ثبت شرکت ها ارائه شده است. اصولا موسسات در خوزستان از توافق دو یا چند نفر عضو موسس برای انجام یک موضوع غیر تجاری تشکیل می شوند. حالا ممکن است که این موضوع غیر تجاری فرهنگی، آموزشی، علمی، ادبی، سیاسی، دینی و یا موضوع خیرخواهانه باشد. نکته مهم دیگر درباب تشکیل یک موسسه غیر تجاری در خوزستان این است که شما در قالب موسسه می توانید برای خود و اعضای موسسه کسب سود هم بکنید که در اینصورت موسسه شما به عنوان یک موسسه انتفاعی شناخته شده و تابع مقررات موسسات انتفاعی می گردد.

همچنین بالعکس هدف موسسه شما ممکن است اصلا مربوط به کسب سود نبوده بلکه خیرخواهانه باشد و در اینصورت موسسه شما طبق مقررات موسسات غیر انتفاعی تشکیل می شود. پس موسسات مختلف در خوزستان از نظر عملکرد (غیرتجاری) مشابه هم بوده اما از نظر هدف (انتفاع یا عدم انتفاع) متفاوت هستند. برای دریافت پاسخ سوالات تخصصی خود درباب شرایط و ضوابط ثبت شرکت یا موسسه در ایران و جهان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

موسسات، انواع و شرایط ثبت آنها در خوزستان

تفاوت موسسه با شرکت مثل تفاوت زمین با آسمان است و نباید این دو را به اشتباه جای همدیگر گرفت. چرا که به استناده ماده 584 قانون تجارت، موسسه تشکلی با حضور دستکم 2 عضو جهت انجام موضوعات غیر تجاری مثل امور فرهنگی، علمی، آموزشی، هنری و غیره می باشد که ممکن است هدف از تاسیس آن کسب سود و تقسیم آن بین شرکا باشد یا نباشد. همین هدف تاسیس منجر به ایجاد دسته بندی بین انواع موسسات غیر تجاری در خوزستان به صورت زیر می گردد:

انواع موسسات غیر تجاری در خوزستان

پس این دو نوع موسسه جزء موسسات رایج برای ثبت در خوزستان می باشد و عملکرد هر دوی آنها غیرتجاری اما هدفشان متفاوت از هم می باشد. نمونه موسسه انتفاعی در خوزستان فراوانتر از موسسات غیرانتفاعی بوده و شامل موسسات آموزشی، موسسات حقوقی، موسسات خدمات مشاوره فنی و مهندسی، موسسات کشاورزی و غیره می باشد. اما جدا از هدفی که موسسات ممکن است درپیش بگیرند، شرایط ثبت آنها نیز ممکن است باهمدیگر متفاوت باشد. بر همین مبنا، برای ثبت دو موسسه فوق الذکر دریافت دو مجوز متفاوت زیر الزامی است:

  • برای ثبت موسسات انتفاعی: دریافت مجوز از ادارات و ارگان های مربوطه الزامی است.
  • برای ثبت موسسات غیرانتفاعی: دریافت استعلام از نیروی انتظامی ضروری است.

اصول و مقررات تشکیل موسسه در خوزستان

قبل از اینکه به توضیح درباب شرایط ثبت موسسه در خوزستان بپردازیم بایستی ابتداء درباره قوانین و مقررات تشکیل موسسه در خوزستان بحث کنیم. ابتداء باید به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن اینکه اصول و مقررات تشکیل موسسه در خوزستان شباهت بسیار زیادی با اصول شرکت با مسئولیت محدود دارد. چرا که:

مقررات تشکیل موسسه در خوزستان

با این توضیح اکنون به اصول و قواعد تشکیل موسسه در خوزستان می پردازیم. یکی از قواعد مطرح درباب تشکیل هر موسسه ای در خوزستان تنظیم یکسری از اسناد و مدارک من جمله اساسنامه، تقاضانامه و نیز صورت جلسه است. از این بین تنظیم اساسنامه برای سازماندهی و تشکیل موسسه در خوزستان بسیار حیاتی است چراکه اساسنامه مشتمل بر موضوعات کلیدی موسسه مثل موضوع، مدت، میزان سرمایه، تعداد اعضا، شرایط انحلال و غیره است. اقدام بعدی در این باب انتخاب افرادی بعنوان هیئت مدیره موسسه می باشد حالا ممکن است:

  • مدیران موسسه از سن قانونی برخوردار باشند.
  • مدیران توسط مجمع عمومی موسسه انتخاب شوند.
  • مدت مدیریت آنها ممکن است بصورت محدود یا نامحدود تعین شود.

فرآیند ثبت موسسه در خوزستان چگونه است؟

این فرآیند به صورت آنلاین و کاملا ساده بوده و جای هیچ نگرانی نیست. باید عرض کنیم که در کل فرآیند ثبت موسسه در خوزستان از سیر تا پیاز به 3 بخش مهم زیر دسته بندی می شود که هر مرحله مستلزم موفقیت در مرحله قبلی است:

فرآیند ثبت موسسه در خوزستان

در بخش اول کار یعنی پذیرش آنلاین، متقاضیان بایستی در ابتداء به سراغ گردآوری مدارک لازم بروند. معمولا این مدارک شامل تنظیم و تکمیل فرم های تقاضانامه، اساسنامه و صورت جلسات موسسه می باشد. مرحله بعدی این فرآیند مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری (www.sherkat.ssa.ir) برای انتخاب موسسه، موضوع آن و سایر مشخصات مربوطه است. مرحله سوم گزینش نامی مناسب برای موسسه و سپس ارزیابی اطلاعات و مشخصات وارده و تایید آن توسط کارشناس اداره مذکور می باشد. پس از اتمام پذیرش آنلاین، اکنون نوبت تحویل اصل مدارک ثبتی به کارشناس ثبت و صدور آگهی ثبت موسسه و در بخش آخر نیز انتشار آگهی مذکور در روزنامه رسمی می باشد. اما از مدارک مربوطه برای ثبت موسسه در خوزستان می توان به این موارد اشاره کرد:

  • صورت جلسات مجمع با امضای همه اعضا در 2 نسخه
  • تقاضانامه تکمیل شده در 2 نسخه
  • اساسنامه تنظیمی با امضای همه اعضا در 2 نسخه
  • کپی کل مدارک شناسائی اعضاء
  • مجوز اخذ شده از ادارات ذیربط

اصول و مقررات تشکیل موسسه در خوزستان

امتیاز ثبت موسسه در خوزستان چیست؟

اگر بخواهیم از مزایا و امتیازات ثبت موسسه در خوزستان بگوئیم ابتداء باید به موضوع فعالیت گسترده جهت کار در قالب موسسه اشاره کنیم که شامل موضوعات علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، آموزشی و غیره می باشد. مزیت دیگر در این رابطه این است که با وجود عملکرد غیرتجاری انواع موسسات در خوزستان، اما امکان کسب سود و توزیع آن بین اعضاء موسسه وجود دارد. امتیاز بعدی تاسیس موسسه قوانین ساده موسسات غیر تجاری و نیز تشریفات کمتر آنها نسبت به شرکت های تجاری است. همچنین امکان تاسیس موسسه با حداقل میزان سرمایه و حداقل تعداد اعضاء و نیز امکان دریافت وام بانکی برای توسعه فعالیت موسسه از جمله دیگر امتیازات ثبت موسسه غیر تجاری در خوزستان می باشد. در تصویر زیر این امتیازات را مجددا مرور می کنیم:

امتیازات ثبت موسسه در خوزستان

بازار خرید ملک در ترکیه و از این طریق کسب شهروندی این کشور در سال 2021 یکی از اولویت های سرمایه گذاران ایرانی محسوب می شود. هموطنان گرامی علاقه مند این روش سرمایه گذاری نیز می توانند با کسب مشاوره های حرفه ای از وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن تضمین سود سرمایه خود همچنین اقامت کل اعضای خانواده خود را نیز دریافت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *