ویترین

ثبت موسسه در زنجان

ثبت موسسه در زنجان

با ثبت موسسه در زنجان نیز همانند ثبت شرکت امکان شروع کسب و کاری جدید برای هموطنان فراهم است و متقاضیان میتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. اما سوال اینجاست که آیا کسب و کار انجام شده در قالب موسسه از نوع کسب و کار تجاری است یا خیر؟ در جواب باید گفت که خیر، کسب و کار ایجاد شده در قالب موسسه از نوع موضوعات غیر تجاری است اما قانونا می توان از همین راه نیز به کسب منافع اقتصادی دست یافت. شاید از خودتان می پرسید که موضوعات غیر تجاری کدامند؟ این موضوعات نیز شامل دامنه وسیعی از موضوعات شامل موضوعات علمی، مذهبی، فرهنگی، هنری، فنی و غیره می باشد. پس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه شوید تا به پاسخ همه سوالات خود درباب تفاوت موسسه و شرکت و یا شرایط ثبت موسسه دست یابید.

موسسات غیرتجاری در زنجان و ارکان تشکیل دهنده آن

پس با مقدمه فوق اکنون می توان متوجه شد که عملکرد انواع موسسات در زنجان مربوط به موضوعات غیر تجاری است. منتهای مراتب هدف متقاضیان از ثبت موسسه دلخواه خود ممکن است دریافت منافع مادی باشد و یا هدفشان از این کار نه بابت کسب سود بلکه انجام امور خیرخواهانه باشد. معمولا موسسات با شرکتها علاوه بر عملکرد و هدفشان همچنین در موارد زیر نیز تفاوت هایی دارند:

  • برای ثبت موسسات غیرتجاری در زنجان نیازی به تنظیم شرکتنامه یا اظهارنامه نیست.
  • برای ثبت موسسه در زنجان وجود 2 موسس یا شریک هم کافی است.
  • موسسه را با حداقل مقدار سرمایه هم می توان به راه انداخت.
  • برای تامین سرمایه در موسسه وجود برگه تعهد اعضاء کافی است.

نکته بعدی در خصوص شرایط موسسات مختلف در زنجان این است که موسسات هم مانند شرکت ها از ساختار ویژه ای برخوردارند. معمولا ساختار موسسات در نجان قانونا متشکل از رکن تصمیم ساز یعنی مجمع عمومی عادی، رکن اجرا کننده یا هیئت مدیره و رکن سوم یا نظارت کننده یا همان بازرس یا بازرسین می باشد. از بین این 3 رکن نیز موسسان الزامی به انتخاب بازرسین برای موسسه ندارند.

انواع ثبت موسسه در زنجان

انواع ثبت موسسه در زنجان

همان طوریکه در مطالب پیشین هم بیان شد، موسسات در زنجان از نظر اهداف مدنظر موسسین خود متفاوت هستند. پس اگر هدف موسسین کسب منافع مادی باشد در اینصورت موسسه مورد نظر از نوع موسسات انتفاعی است ولی اگر هدف موسسین از تاسیس موسسه دلخواه در زنجان فقط خیرخواهانه بوده و کسب سود در میان نباشد پس در آنصورت موسسه مربوطه از نوع غیر انتفاعی است. در زیر می توان با مثال های دو نوع موسسه مذکور آشنا شد:

  • موسسات انتفاعی: موسسات اعتباری، موسسات آموزشی، موسسات حقوقی، موسسات مهندسی، موسسات مشاوره، موسسات کامپیوتری و غیره
  • موسسات غیر انتفاعی: کانون های کمک به بیماران خاص، موسسات یا صندوق های قرض الحسنه، انجمن های بیماران خاص، موسسات خیرین مدرسه ساز و غیره

با این حساب انواع موسساتی که در سطح زنجان ممکن است با نامها و اسامی مختلف بشنوید همگی در قالب این دو دسته کلی قرار می گیرد. طبق قانون ثبت این موسسات در زنجان صورت نمی گیرد مادامیکه متقاضیان نسبت به اخذ مجوز مربوطه به صورت زیر اقدام نمایند:

مجوز ثبت موسسه در زنجان

ضوابط و مقررات تشکیل موسسه در زنجان

اگر بخواهیم به اقدامات قانونی جهت تشکیل موسسه در زنجان اشاره کنیم باید این اقدامات را به دو دسته تقسیم کنیم. به این صورت که برخی اقدامات بایستی قبل از ثبت موسسه و برخی نیز بعد از ثبت آن انجام شود. برای مرور این اقدامات به تصویر زیر توجه نمائید:

اقدامات لازم برای تشکیل موسسات غیرتجاری در زنجان

از اقدامات لازم برای تشکیل موسسه در زنجان قبل از شروع فرآیند ثبت می توان به تکمیل و تنظیم مدارکی مثل تقاضانامه، اساسنامه و نیز صورتجلسه مجمع اشاره کرد. اقدام ضروری بعدی در این رابطه انتخاب هیئت مدیران موسسه مربوطه است که معمولا با شرایط زیر انتخاب می شود:

  • مدیران موسسه بایستی سنی بالای 18 سال داشته باشد.
  • مدت کار مدیران موسسه انکان دارد به صورت محدود یا نامحدود باشد.
  • امکان انتخاب مدیران موسسه از داخل یا خارج موسسه نیز وجود دارد.
  • تصمیمات اتخاذی هیئت مدیران موسسه بایستی با اکثریت به تصویب برسد.

اقدام بعدی در این زمینه، تامین سرمایه اولیه می باشد که معمولا حداقل تعین شده برای آن حدود یک میلیون ریال یا صد هزار تومان می باشد که:

  • اولا امکان افزایش آن در هر زمان وجود دارد.
  • ثاتیا این سرمایه نه به صورت نقدی بلکه در تعهد شرکاست.

ثبت موسسه در زنجان چند مرحله ای است؟

کل فرآیند ثبت موسسه در زنجان از 0 تا 100 به 3 مرحله پذیرش آنلاین، ارسال مدارک جهت ثبت و اخذ پیش نویس آگهی ثبت و درج این آگهی در روزنامه رسمی دسته بندی می شود. مرحله اول شامل اقدامات متعددی از قبیل جمع آوری اسناد و مدارک، مراجعه به پورتال مربوطه، ثبت اطلاعات درخواستی، انتخاب نام موسسه و ارزیابی مندرجات اعلامی و نیز تایید نهایی پذیرش آنلاین می باشد. پس از اتمام مرحله اول، متقاضیان موظفند تا اصل اسناد و مدارک ثبت موسسه را به دفتر کارشناس مربوطه ارسال نموده و بعد از ثبت رسمی موسسه نسبت به دریافت آگهی تشکیل موسسه در زنجان اقدام کنند. در پایان نیز با درج آگهی مذکور در روزنامه رسمی کل فرآیند ثبت موسسه در زنجان به پایان می رسد. این فرآیند سه مرحله ای به صورت زیر شکل زیر می باشد:

فرآیند ثبت موسسه در زنجان

مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه در زنجان

تهیه مدارک از جمله مقدمات و پیش نیازهای انجام فرآیند ثبت موسسه یا ثبت شرکت در زنجان محسوب می شود. برای همین شاید یکی از سوالات مطرح شده درباب شرایط ثبت موسسه در زنجان همین سوال باشد که برای استارت فرآیند ثبت چه مدارکی لازم است؟ برای پاسخ به این سوال و در این بخش به مرور مدارک مورد نیاز برای انجام امور ثبت موسسه می پردازیم:

  • مجوز اخذ شده (استعلام از نیروی انتظامی یا مجوز صادره از ادارات ذیربط)
  • مدارک هویتی شرکاء
  • اساسنامه (2 نسخه کامل)
  • تقاضانامه (2 نسخه کامل)
  • صورت جلسات (2 نسخه کامل)

در دنیای امروز گزینه های سرمایه گذاری متنوعی مثل ثبت شرکت، خرید سهام، خرید خانه مثل ایده جذاب خرید ملک در ترکیه و غیره پیش روی کارآفرینان و سرمایه گذاران ایرانی وجود دارد و کافی است تا عزیزان در اینباره از مشاوره های حقوقی و کاملا تخصصی ارائه شده توسط کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره جویند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *