ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی صرفا مختص انجام اهداف و یا مقاصد غیرتجاری همانند امور فرهنگی، ادبی، هنری و غیره می باشد و حتی از این طریق متقاضیان می توانند برای انجام اقدامات و کارهای خیریه نیز اقدامی انجام دهند. پس در یک جمع بندی کلی می توان چنین گفت که هدف از تاسیس و راه اندازی موسسه غیر تجاری در آذربایجان غربی ممکن است برای جلب منفعت و یا عدم منفعت گرایی باشد. بر همین اساس، هموطنان قانونا می توانند یکی از 2 نوع موسسه غیر انتفاعی را در آذربایجان غربی ثبت کنند.

موسسه اول از نوع انتفاعی و موسسه دوم از نوع غیر انتفاعی می باشد. انتخاب هر یک از این ئدو موسسه نیز به هدف موسسین و نیز تخصص آنهادر موضوع غیر تجاری است که قصد انجام فعالیت در آن موضوع را دارند. امور ثبت شرکت یا موسسه خود را با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید تا با کمترین دغدغه و نگرانی شرکت یا موسسه دلخواه خود را رسما تاسیس کنید.

موسسات غیرتجاری در آذربایجان غربی

مفهوم و معنی موسسات غیر تجاری تقریبا از اسم آنها استدلال می شود، این موسسات مختص انجام امور غیر تجاری هستند و بنابراین غیرتجاری بودن موضوعات فعالیت آنها یک بایسته قانونی است. چراکه به استناد ماده 1 آیین نامه اصلاحی قانون ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری، مراد از تشکیل این موسسات ذر آذربایجان غربی را نیز انجام فعالیت غیرتجاری می داند. فلذا از این طریق موسسین امکان کسب منفعت اقتصادی و توزیع آن بین اعضاء موسسه را نیز به دست می آورند. همچنین موسسین می توانند این موسسات را با اهداف خیرخواهانه نیز تشکیل دهند. پس در همین راستا 2 نوع موسسه غیرتجاری برای ثبت در استان آذربایجان غربی وجود دارد:

انواع موسسات غیرتجاری در آذربایجان غربی

در موسسات انتفاعی هدف نفع بردن اعضاء موسسه است اما در نوع غیرانتفاعی اصلا نفع بردن اعضاء مطرح نیست بلکه هدف خیرخواهانه ودر خدمت جامعه می باشد. تفاوت دیگر این دو موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی لزوم اخذ مجوز متفاوت برای آنهاست. برای موسسه انتفاعی اخذ مجوز ثبت از سازمان ها و ادارات دولتی و برای موسسه غیرانتفاعی نیز درخواست استعلام ضروری است. ضمنا هموطنان گرامی بایستی مستحضر باشند که موسسات غیرتجاری نیز دارای ساختار خاص خود هستند که از 3 رکن مهم مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیات مدیره آن موسسات با وظایف و مسئولیت های متفاوت تشکیل می شود.

ویژگی های موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

با مطالعه ساختار و رود تاسیس یک موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی به راحتی می توان استدلال کرد که اصول و مقررات برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری مشابه همان اصول تاسیس شرکت با مسئولیت محدود است. چراکه موسسات غیرتجاری هم با حداقل 1000000 ریال سرمایه مقدماتی تشکیل می شوند. برای تاسیس موسسات نیز وجود حداقل 2 شریک یا موسس پای کار الزامی است. از این گذشته سرمایه مورد اشاره در موسسات غیر تجاری غالبا به صورت سهم الشرکه میباشد و انتقال آن توسط اعضاء نیز میسر است. به این ویژگی ها همچنین باید مسئولیت محدود اعضا را نیز باید اضافه کرد. ویژگی های مذکور را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

ویژگی های موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

نحوه تشکیل موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

تشکیل شرکت غیرتجاری به مجموعه اقداماتی گفته می شود که توسط اعضاء موسسه و درست قبل از شروع فرآیند ثبت آن موسسه انجام می شود. اولین اقدام در این زمینه نیز توسط مجمع عمومی و با انتخاب هیات مدیره صورت می گیرد تا هیات مذکور مسئولیت تاسیس موسسه را برعهده بگیرد. این انتخاب بایستی طوری انجام شود که با رضایت و تایید سه چهارم اعضاء مجمع عمومی همراه باشد. در ضمن خود مدیر منتخب نیز بایستی دارای حداقل سن قانونی بوده و از داخل یا خارج از آن موسسه باشد. اقدام دوم درباب تشکیل موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی این است که هیات مدیره نسبت به تنظیم مدارک مهم زیر اقدام نماید:

نحوه تشکیل موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

سومین اقدام در همین راستا نیز بر عهده هیات مدیره موسسه غیرتجاری است و آن هم تهیه مجوز ثبت موسسه در آذربایجان غربی است. اما برای اخذ مجوز لازم است که درخواست متقاضیان توسط ادارات خاصی به صورت زیر ارزیابی و فیلتر شده و مجوزها به صورت زیر صادر شود:

  • برای موسسات انتفاعی در آذربایجان غربی: مجوز ثبت و تاسیس صادره از ادارات مرتبط با موضوع موسسه
  • برای موسسات غیر انتفاعی در آذربایجان غربی: استعلام مراتب از نیروی انتظامی

مدارک موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

برای انجام ثبت موسسه غیر تجاری در آذربایجان غربی نیاز بر این است که متقاضیان یک فرآیند چند مرحله ای را به صورت نمودار زیر طی کنند. همانگونه ای که در این نمودار هم پیداست، اولین مرحله از این فرآیند کاری، اخذ تاییدیه با مراجعه به پورتال اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است. در واقع متقاضیان با مراجعه به این وب سایت علاوه بر تکمیل مشخصات مربوطه و تنظیم مدارک همچنین میباید اسمی برای موسسه غیرتجاری خود نیز انتخاب کرده و تایید کارشناس اداره ثبت را دریافت کنند. در دومین مرحله از این امر نیز از مدارک تنظیمی آنلاین که در مرحله قبلی تکمیل شده پرینت گرفته شده و پس از امضاء کلیه شرکاء برای ثبت در دفتر ویژه به اداره ثبت پست می شود. نهایتا با صدور آگهی تاسیس، متقاضیان موظف بر این هستند تا آگهی مذکور را تا مدت مقرر در روزنامه رسمی درج نمایند:

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان غربی

اما اصل مدارکی که متقاضیان بایستی به اداره ثبت ارائه نمایند از این قرار است:

  • اساسنامه موسسه غیرتجاری (دو نسخه تکمیلی با امضاء تمام شرکا)
  • تقاضانامه (دو نسخه تکمیلی با امضاء تمام شرکا)
  • صورتجلسات مجمع عمومی (دو نسخه تکمیلی با امضاء تمام شرکا)
  • کپی از مدارک شناسایی شرکا
  • اصل وکالتنامه برای واگذاری امور ثبتی به وکیل مورد اعتماد
  • مجوز ثبت صادر شده از طرف ادارات مسئول

علاوه بر ثبت شرکت، روش دیگر سرمایه گذاری مطمئن و آینده دار از طریق خرید ملک می باشد. هموطنانی که مایل به خرید ملک در یونان یا ترکیه 2021 هستند نیازمند دریافت اطلاعات و مشاوره حقوقی از یک وکیل حرفه ای هستند و در این زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه کننده خدمات مشاوره تخصصی به عزیزان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *