ویزای کاری

حقوق بازنشستگی فنلاند

حقوق بازنشستگی فنلاند

اطلاع از شرایط و میزان حقوق بازنشستگی فنلاند با توجه به بهبود رتبه کیفی زندگی در این کشور اروپایی، مخاطبان بسیاری پیدا کرده است. فنلاند توانسته با توسعه زیرساخت های اقتصادی خود طی سال های اخیر، علی رغم ثابت ماندن متوسط میزان نرخ بیکاری، پیشرفتی قابل توجه را در ارتقای سطح رفاه شهروندان خود رقم زند. اگرچه شمار زیادی از دولت های اروپایی با اعتراضات مردم خود در زمینه قوانین و حقوق مرتبط با بازنشستگی دست و پنجه نرم می کنند، کشور فنلاند توانسته است با برآورده نمودن حداقل های مطالبه شده از سوی شهروندان، شرایط بهتر و سامان یافته تری را در این زمینه ایجاد نماید. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شما یاوران گرامی همراه خواهند بود تا علاوه بر بررسی جزئیاتی پیرامون ضوابط بازنشستگی در فنلاند، به بیان اطلاعاتی در باب میزان حقوق دریافتی این قشر از جامعه در این سرزمین اروپایی بپردازیم.

  • متوسط حقوق دریافتی کارکنان در فنلاند چقدر است؟
  • حقوق بازنشستگی اختصاص یافته به بازنشستگان این کشور توسط چه ارگانی تعیین و ارائه خواهد شد؟
  • سن بازنشستگی مردان و زنان فنلاندی چقدر بوده و آیا امکان بازنشستگی پیش از موعد در این کشور مدرن فراهم می باشد؟
  • چه عوامل و فاکتورهایی بر میزان حقوق دریافتی بازنشستگان در فنلاند تاثیرگذار خواهد بود؟
  • حداقل حقوق بازنشستگی در فنلاند تا چه اندازه با سایر کشورهای اروپایی متفاوت می باشد؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده که در حوزه اسکاندیناوی واقع شده و اغلب طرفداران مهاجرت به این کشور بزرگترین و مشهورترین شهر آن، هلسینکی را، به عنوان مقصد خود بر می گزینند. کار در فنلاند یکی از شیوه های مهاجرت به این کشور است که در این صورت با سپری شدن 5 سال امکان اخذ اقامت نیز برای افراد فراهم می گردد. از محبوب ترین حوزه های کاری در فنلاند می توان به بهداشت، مراقبت های اجتماعی و فناوری اطلاعات اشاره کرد که دستیابی به آن ها از مسیر ارتباط با موسسات کاریابی معتبر این کشور نظیر Boyden ،VPS Group و Adecco می گذرد. تسلط بر زبان های سوئدی و فنلاندی و برخورداری از سابقه اشتغال در کمپانی های معتبر کشور مبدأ از جمله مواردی است که احتمال دستیابی شخص به ویزای کاری فنلاند را افزایش خواهد داد.

فنلاند هشتمین سرزمین از نظر وسعت در قاره اروپا بوده و از جمله بهترین شهرهای آن برای فعالیت های شغلی می توان به اسپو، تامپره، هلسینکی و اولو اشاره کرد. طبق برآوردهای صورت گرفته حدودا 81% از شرکت ها و موسسات معتبر کار در فنلاند که درواقع فرصت های مناسب و مطلوب شغلی برای مهاجرین خارجی به حساب می آیند، در شهر هلسینکی واقع شده است. می توان چنین اظهار داشت که حقوق کارکنان در این شهر نیز بسیار مطلوب می باشد اما باید توجه داشت که هزینه زندگی در فنلاند و علی الخصوص شهرهای اصلی آن گاها از 2100€ (یورو) نیز تجاوز می کند. نرخ بیکاری فنلاند در بین کشورهای اروپایی بیشترین نوسانات را متحمل گشته و هم اکنون 8% می باشد. همچنین مطابق قوانین حقوقی این کشور سن بازنشستگی شهروندان 63 سال و 9 ماه اعلام گشته است.

تغییرات نرخ بیکاری فنلاند

درباره حقوق بازنشستگی فنلاند

در سال 2020 متوسط حقوق دریافتی کارمندان فنلاندی 4690€ (یورو) اعلام شد و این درحالی اسن که حداقل دستمزد کارکنان این کشور 1190€ و حداکثر ان نیز 21000€ (یورو) برآورد گشته است. متوسط حقوق بازنشستگی فنلاند اما رقمی کمتر از 50% این مبالغ خواهد بود؛ میانگین حقوق بازنشستگی شهروندان فنلاند 830€ (یورو) بوده و با توجه به هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ این کشور پر واضح است که خدمات و تسهیلات دیگری نیز مضاف بر حقوق اعطا شده به سالمندان جهت گذران زندگی با شرایط مطلوب تری در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. سازمانی که در فنلاند تعیین میزان حقوق بازنشستگی اشخاص و پرداخت آن را به عهده دارد تأمینات اجتماعی Kela نامیده شده و علاوه بر بازنشستگی به پرداخت کمک هزینه های توانبخشی، بیکاری و بیماری نیز موظف می باشد.

در سال 2020 مجموع حقوق دریافتی بازنشستگان فنلاندی در مقایسه با سال 2019 با کاهش اندکی مواجه شده است؛ به صورتیکه حقوق سالانه 11590 یورویی این قشر از افراد در سال 2020 به 11540€ (یورو) تقلیل پیدا کرده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که حقوق بازنشستگی در فنلاند نیز مشمول قوانین مالیاتی این کشور بوده و 3.1% از این رقم با عنوان حق مالیات کسر خواهد گشت. شایان ذکر است که امکان بازنشستگی پیش از موعد در فنلاند فراهم می باشد اما افرادی که دارای حداقل سوابق اشتغال تعیین شده بوده و اقدام به اعلام بازنشستگی خود پیش از رسیدن به سن معمول می نمایند، از برخی از خدمات اجتماعی ارائه شده محروم خواهند گشت.

درباره حقوق بازنشستگی فنلاند

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی فنلاند

علاوه بر زمینه کاری، متوسط درآمد ماهیانه و شهر محل سکونت افراد، شرکت یا کارفرمای مربوطه نیز بر میزان حقوق بازنشستگی شهروندان فنلاندی و مهاجرین بین المللی حاضر در این کشور تاثیر بسزایی دارد؛ بدان معنا که شاغلین در شرکت هایی نظیر Charles River و Lionbridge از حقوق بسیار مطلوبی در زمان بازنشستگی خود برخوردار خواهند بود. شایان ذکر است که کشور فنلاند ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی که با عنوان خودحمایتی نیز شناخته می شود ارائه نکرده و برخلاف کشورهایی چون پرتغال، امکان دریافت اقامت آن از طریق ارائه فیش بازنشستگی ممکن نمی باشد.

در سال 2020 طبق تحقیقاتی که بر شاخصه های گوناگون زندگی در کشورهای مختلف جهان صورت پذیرفت، فنلاند موفق شد جایگاه 14 جهان را به خود اختصاص دهد و این امر نمایانگر شرایط مساعد زندگی در فنلاند برای اقشار گوناگون جامعه می باشد. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده و همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در ادامه این مسیر باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *