ویزای کاری

درآمد در لوکزامبورگ

درآمد در لوکزامبورگ

درآمد در لوکزامبورگ با 5000€ (یورو) در ماه، میزانی است ارزشمند که به کمک آن می توان وضعیت زندگی خوبی داشت. سطح درآمدی بالا فقط یک بعد از امتیازات کار در این کشور محسوب می شود. اگر بخواهیم از ابعاد دیگری نیز این قضیه را بررسی و واکاوی کنیم ما متوجه این نکات اصلی نیز خواهیم شد که اولا وضعیت اشتغال در این کشور عضو اتحادیه اروپا (EU) با درصد نرخ بیکاری 5.6% در سطح مطلوبی قرار دارد.

  • حداقل درآمد در کشور لوکرامبورگ در سال 2022 چقدر می باشد؟
  • آیا اصولا لوکزامبورگ کشوری ثروتمند در قاره اروپا محسوب می شود؟
  • میانگین ماهیانه هزینه زندگی یک نفر در لوکزامبورگ چقدر می باشد؟
  • شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ چیست؟

ثانیا شاخص کیفیت زندگی لوکزامبورگ با رقم 184.05 جزء برترین شاخص های اروپایی است. بر این اساس اگر شما نیز قصد مهاجرت کاری به کشور لوکزامبورگ را داشته اما از شرایط و ضوابط قانونی آن بی اطلاع هستید، باید بدانید که داشتن قرارداد کاری با کارفرمای لوکزامبورگی از شروط اصلی اخذ ویزای کار در این کشور محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارزیابی شرایط مهاجرتی متقاضیان کار در کل کشورهای اروپایی و ارائه برترین خدمات مشاوره اخذ ویزا به هموطنان عزیز می باشد.

شرایط کار و زندگی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ با اینکه کشوری کوچک درقلب اروپا محسوب شده اما جزء ثروتمندترین کشورهای اروپایی است. اقتصاد بازار پایدار و درآمد بالای لوکزامبورگ نشان دهنده رشد متوسط، تورم پایین، نرخ پایین بیکاری و سطح بالای ابتکار و نوآوری می باشد. قانون کار لوکزامبورگ ناظر بر شرایط کار در این کشور اروپایی است. بر اساس این قانون کارگران در لوکزامبورگ می توانند حداکثر 8 ساعت در روز و مجموعا 40 ساعت در هفته کار کنند. همچنین حداقل مرخصی با درآمد کارگران لوکزامبورگی حدود 25 روز کاری در سال می باشد.

هزینه زندگی در لوکزامبورگ نسبت به میانگین اتحادیه اروپا (EU) بالا است. اما باید همواره این نکته را نیز مدنظر قرار داد که این هزینه ها غالبا با سبک زندگی افراد در ارتباط است و از همین رو با کمی درایت و مدیریت می توان سطح این هزینه ها را تا حدودی کاهش داد. در کل شما برای زندگی در لوکزامبورگ ماهیانه به حدود €925.73 (یورو) یعنی معادل $1010.02 (دلار) نیازمند هستید.

درباره درآمد در کشور لوکزامبورگ

همانطوری که در مطالب بالا نیز به عرض شما رسانده شد، لوکزامبورگ کشوری عضو اتحادیه اروپا است و از همین رو درآمد کل کارگران در این کشور با واحد پول اروپایی یعنی یورو پرداخت می شود. بر طبق آمار، متوسط درآمد در لوکزامبورگ در حدود 5000€ (یورو) و در سال حدود 60000€ (یورو) می باشد. حداقل درآمدی در این کشور در حدود 1240€ (یورو) و حداکثر سطح درآمدی در حدود 21900€ (یورو) می باشد.

اما اگر بخواهیم سطح درآمدی مردم لوکزامبورگ را در سطح قاره ای مقایسه نمائیم، ما با توجه به به داده های درآمدی کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) به این نتیجه می رسیم که درآمد در لوکزامبورگ پس از کشورهایی مثل دانمارک و سوئیس در جایگاه سوم اروپایی و رتبه دوم اتحادیه اروپا (EU) قرار دارد (چراکه سوئیس عضوی از این اتحادیه نمی باشد). واقعیتی که نمودار زیر نیز منعکس دهنده آن می باشد.

نمودار سه کشور پردرآمد اروپا

روند افزایش درآمد در لوکزامبورگ

درآمدها در کشور لوکزامبورگ از حدود 1250€ (یورو) تا حدود 21900€ (یورو) متغیر می باشد. بر اساس آنالیز آماری می توان به این نتیجه رسید که میانه درآمد در لوکزامبورگ تقریبا 4930€ (یورو) می باشد. این سطح درآمدی نشانگر این واقعیت مهم می باشد که درست نیمی از کارکنان در این کشور درآمدی کمتر از 16100€ (یورو) داشته در حالی که حدود نیم دیگر درآمد ماهیانه بیش از این رقم دارند.

اما اکنون به بررسی روند افزایش درآمد در لوکزامبورگ می پردازیم . با توجه به جدول زیر، روندهای درآمدی سال های 2016 تا 2024 نشانگر این واقعیت است که درآمدها در طی سالیان اخیر افزایش داشته اما این نرخ افزایش سرعت کندی داشته است. به طوری که درصد افزایش درآمد بین سال های 2018 و 2019 با نرخ 3% ثابت باقی مانده است. پیش بینی می شود که این روند درآمدی برای سال جاری یعنی سال 2024 نیز اینچنین باشد.

میانگین/سالدرصد افزایشسطوح درآمدی
میانگین درآمد 2019€4190(یورو)
میانگین درآمد 20204%€4300(یورو)
میانگین درآمد 20213%€4500(یورو)
میانگین درآمد 20223%€4630(یورو)
میانگین درآمد 20233%€4780(یورو)
میانگین درآمد 20243%€4930(یورو)

روند افزایش درآمد در لوکزامبورگ

بررسی توزیع درآمد در کشور لوکزامبورگ

در این قسمت از مقاله لازم به یادآوری است که برای کارفرمایان لوکزامبورگی این جنسیت، ملیت یا نژاد کارگران نیست که مهم می باشد. بلکه تجربه نشام می دهد که برای کارفرماهای این کشور اولا سابقه کاری متقاضیان مهم بوده و ثانیا میزان تحصیلات آنها حائز اهمیت می باشد. به طوری که سابقه کاری بالای 5 سال با حدود 36% و مدرک تحصیلی فوق لیسانس با حدود 29% بیشترین تاثیر را بر روی افزایش درآمد کارگران خارجی در لوکزامبورگ در پی دارند.

اما در این میان سوالی که ممکن است برای برخی از متقاضیان مطرح شود این است که کدام مشاغل در لوکزامبورگ جزء پردرآمدترین مشاغل محسوب می شوند. آمارها گویای این واقعیت است که مشاغل نظام پزشکی لوکزامبورگ شامل جراح اطفال با 55000€ (یورو)، پزشک معالج با اشعه با حدود 47900€ (یورو) و متخصص اعصا با 44600€ (یورو) در رده های اول تا سوم پردرآمدترین ها قرار دارند. اما جزئیات درآمدی برخی مشاغل لوکزامبورگ در سال 2024 عبارتند از:

عنوان شغلیدرآمد سالانه به یورو (€)
حسابدار55000
مدیر مالی98200
مدیر دفتر62400
منشی59800
عکاس36900
مهندس هوافضا69000
خلبان121000
معمار50000
مکانیک29000
معلم62510
مدیر پروژه68000
مهندس عمران106000
مهندس برق70000
مهندس مکانیک59000
مدیر عامل200000
دندانپزشک193000
متخصص تغذیه116000
سر آشپز48000
پرستار92400

شرایط ویزا برای کار در لوکزامبورگ 2024

بر اساس قوانین کشور لوکزامبورگ اتباع اروپایی برای مهاجرت به لوکزامبورگ و کار در این کشور هیچ نیازی به اخذ ویزای کاری ندارند و این ویزا فقط مختص شهروندان و اتباع خارجی است. اما لازمه اخذ این ویزا یافتن شغلی در لوکزامبورگ می باشد. اما باید در جریان باشید که علاوه بر اخذ ویزای کار شما باید گواهی اقامت موقتی را هم درخواست نمائید. درخواست باید قبل از ورود به لوکزامبورگ و از طریق تحویل فرم درخواست به اداره مهاجرت وزارت خارجه لوکزامبورگ صورت گیرد. اما مدارک لازم برای درخواست این ویزا از این قرار است:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • کپی برابر اصل پاسپورت و شناسنامه
  • کپی برابر اصل هر گونه مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • قراردادکاری امضاء شده توسط کارفرما
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

کارفرما در لوکزامبورگ مسئول مستقیم اخذ ویزای کار برای کارگر خود می باشد. درخواست مجوز کار توسط کارفرما به وزارت کار و استخدام لوکزامبورگ تحویل داده می شود. در این اثنا کارفرما بایستی با آگهی پست شغلی مورد نظر از عدم وجود شهروند لوکزامبورگی برای این شغل مطمئن شود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به قانون کار و کارگر در کشورهای اروپایی و شرایط اخذ ویزای کاری مثل ویزای کار آلمان شما می توانید از مشاوره های کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در لوکزامبورگ

افرادی که می خواهند در لوکزامبورگ زندگی با کیفیتی داشته باشند، کافی است که یک شغل در آن داشت. می توان گفت که در شرایط کنونی، لوکزامبورگ یکی از کشورهایی است که می توان در آن زندگی با کیفیتی داشت. افرادی که این کشور را برای آینده خود انتخاب می کنند، از بسیاری از دغدغه های زندگی عاری خواهند بود. به همین دلیل است که در افراد زیادی تلاش می کنند تا این کشور را برای زندگی خود انتخاب کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، لوکزامبورگ یکی از کشورهایی است که ورود به آن سخت و دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که افراد باید از نظر رزومه در سطح بسیار قوی قرار داشته باشند. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شوند که باید به آن ها پاسخ داد.

  • متوسط درآمد در لوکزامبورگ چقدر است؟ در شرایط کنونی، می توان به این نکته اشاره کرد که متوسط درآمد در این کشور در حدود 5000€ (یورو) در ماه است. در بسیاری از کشورهای اروپایی، دسترسی به این درآمد ممکن نیست.
  • روند دریافت حقوق بالا در لوکزامبورگ چگونه است؟ افرادی که از نظر مالی، شرایط بهتری در لوکزامبورگ دارند، سطح تحصیلات بیشتر، تجربه بیشتر کاری و البته تخصص بالاتری دارند.
  • آیا سطح درآمد در لوکزامبورگ بالا است؟ سطح درآمد در لوکزامبورگ در سطح جهان بسیار مناسب است.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *