ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در سوئد

خوابگاه دانشجویی در سوئد

اقامت در خوابگاه دانشجویی در سوئد در صورتی امکان پذیر خواهد بود که دانشجویان بین المللی از انواع محل های اقامت دانشجویی در سوئد آگاه باشند و بتوانند هزینه های اقامت در خوابگاه دانشجویی سوئد را پرداخت کنند. سوئد یکی از بهترین مقصدهای دنیا برای ادامه تحصیل در تمامی دوره های تحصیلی آموزش عالی می باشد. دانشگاه های این کشور در بین بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که کیفیت دانشگاه ها و مراکز تحصیلی آموزش عالی در کشور سوئد بسیار بالا می باشد. دانشجویان می توانند با کسب مدرک از این مراکز آموزشی در سراسر دنیا مشاغل بسیار خوبی پیدا کنند. باز با این حال بسیاری از دانشجویان سوئد را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می نمایند. چرا که این کشور استاندارد های بالای زندگی را برای شهروندان خود به ارمغان آورده است. همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز با انواع خوابگاه، شرایط و امکانات اقامتگاه های دانشجویی در این کشور و سایر موارد مرتبط آشنا خواهند شد.

انواع خوابگاه دانشجویی در سوئد

یکی از اولین مواردی که هنگام مهاجرت به سوئد دانشجویان خارجی باید آن را در نظر بگیرند، یافتن مکانی برای زندگی و اقامت است. گزینه های اقامتی که در دسترس متقاضیان و دانشجویان بین المللی ممکن است به شهر بستگی داشته باشد، اما به طور معمولا گزینه های اقامت و خوابگاه دانشجویی سوئد به 3 بخش تقسیم می شوند. گزینه مناسب بستگی به ترجیحات، بودجه و امکانات دارد. زیرا در بسیاری از شهرهای سوئد یافتن مسکن و محل اقامت دانشجویی کار ساده ای نیست. بسیاری از دانشگاه ها خوابگاه های دانشجویی دارند که دانشجویان برای اقامت در این خوابگاه ها باید در زمان مشخص ثبت نام کنند. جهت اقامت دانشجویی در سوئد دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشگاهی یا آپارتمان های شخصی ساکن شوند.

چگونگی پیدا کردن خوابگاه دانشجویی در سوئد

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که به دنبال مسکن جهت اقامت دانشجویی در سوئد است، اولین نقطه ارتباط شما همیشه باید دانشگاه شما باشد. بیشتر دانشگاه ها خدمات اقامتی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند که می تواند شامل تهیه مسکن تضمین شده یا مشاوره در مورد پیدا کردن یک خانه یا مسکن خصوصی باشد. البته باید در نظر داشته باشید که پیشنهاد بین دانشگاه ها متفاوت خواهد بود.

اگر مطمئن نیستید که چگونه خدمات اقامتی را در دانشگاه خود پیدا کنید، با هماهنگ کننده برنامه یا دفتر بین المللی خود تماس بگیرید. اقامتگاه های دانشجویی دارای امکانات و شرایط مختلف در نقاط گوناگون کشور سوئد هستند. معمولاً یافتن محل اقامت در شهرها و محله های کوچک و متوسط ​​ساده تر است، در حالی که پیدا کردن خانه می تواند در شهرهای بزرگ تر سوئد، به ویژه استکهلم و گوتنبرگ و در شهر دانشجویی لوند چالش برانگیزتر باشد.

اقامت در دانشگاه و خوابگاه دانشجویی در سوئد

بسیاری از دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای زندگی در سوئد اقامتگاه های دانشگاهی در دانشگاه های کشور سوئد را انتخاب می کنند که معمولا به عنوان خوابگاه یا آپارتمان های دانشجویی نیز شناخته می شود. اقامت در این خوابگاه ها معمولاً یک تجربه جدید است. همچنین به متقاضیان و دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد تا دانشجویان مختلف که از نقاط مختلف دنیا به سوئد سفر کرده اند، آشنا شوند.

بیشتر خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های کشور سوئد در هر راهرو دارای 10 الی 15 اتاق مشابه هستند. همچنین هر اتاق غالباً دارای یک تلویزیون و آشپزخانه مشترک است. در بعضی موارد، اتاق های خوابگاه های دانشجویی در کشور سوئد دارای توالت اختصاصی خواهند هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دارای امکانات مشترک باشند. لازم به ذکر می باشد که زندگی در این اقامتگاه های دانشجویی معمولا به صورت مختلط است.

اقامت در دانشگاه و خوابگاه دانشجویی در سوئد

امکانات خوابگاه های دانشجویی در سوئد

در دانشگاه های کشور سوئد خوابگاه های دانشجویی دارای اتاق های مختلف با امکانات مشترک هستند. هر 2 سالن های اقامتی و آپارتمان های دانشجویی معمولاً اتاق های خشکشویی مشترکی را به دانشجویان ارائه می دهند. گاهی اوقات هزینه کمتری برای لباسشویی پرداخت می شود، اما در بیشتر موارد لباسشویی برای دانشجویان و متقاضیانی که ساکن خوابگاه های دانشجویی هستند رایگان است.

دانشجویان مسئول تمیز کردن اتاق های خود و آشپزخانه مشترک هستند. اگرچه اتاق های خوابگاه های دانشجویی در سوئد دارای امکانات اصلی هستند، اما معمولاً دانشجویان باید پتو، بالش، ورق، حوله و لامپ ها خود را تهیه کنند. در این اقامتگاه ها ممکن است برخی از ظروف موجود باشد اما دانشجویان اغلب مجبور خواهند بود بشقاب، کارد و چنگال، قابلمه و سایر وسایل آشپزخانه خود را بخرند.

اقامت در املاک شخصی در کشور سوئد

اگر قادر به یافتن مسکن از طریق دانشگاه خود نیستید یا اگر گزینه های موجود اقامت دانشجویی در سوئد برای شما مناسب نیست، می توانید به دنبال اجاره اتاق ها یا خانه های خصوصی باشید. در بیشتر شهرهای سوئد، بیشتر آپارتمان های اجاره ای توسط خدمات مرکزی مسکن اداره می شوند که دارای سیستم های صفی برای قراردادهای اجاره ای به اصطلاح دست اول یا قراردادهای مستقیم بین مستاجر و صاحب ملک هستند. ساکنین به صورت نوبتی برای اقامت در خانه های خصوصی ثبت نام می کنند و پس از آن قادر به درخواست آپارتمان هایی هستند که بر اساس زمان صف اختصاص داده می شوند.

برای اجاره خانه یا آپارتمان شخصی دانشجویی در سوئد دانشجویان باید مدت زیادی را منتظر باشند. به همین دلیل توصیه می شود دانشجویان از طریق آژانس های املاک و مستقلات در زمان مناسب برای اجاره خانه اقدام کنند. نرخ اجاره آپارتمان در سوئد با توجه به متراژ، سال ساخت، امکانات، شهر و محله ای که آپارتمان در آن قرار گرفته متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی در سال 2023 در بازه قیمت ذیل قرار می گیرد:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در کشور سوئد طی سال 2023
آپارتمان 1 خوابهبین 950€ تا 1300€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابهبین 1550€ تا 1900€ (یورو)

پیدا کردن آپارتمان در سوئد در 2023

برای اقامت در خانه های خصوصی در سوئد طی سال 2023 دانشجویان باید از طریق قرارداد ملک اجاره ماهانه به همراه هزینه های امکانات و خدمات مانند اینترنت، برق و سیستم گرمایش پرداخت کنند. دفتر مسکن در دانشگاه دانشجویان باید قادر به ارائه مشاوره عمومی در مورد یافتن محل های اسکان خصوصی در شهر مربوطه باشد. بسیاری از اتحادیه های دانشجویی وب سایت هایی دارند که به دانشجویان جدید کمک می کند خانه های شخصی را پیدا کنند.

قبل از اجاره آپارتمان ها و یا خانه های شخصی و خصوصی دانشجویان باید تمامی هزینه های اقامت، هزینه زندگی در سوئد و همچنین هزینه تحصیل در سوئد را در نظر داشته باشند تا بتوانند با توجه به توان مالی و بودجه خود در بهترین محل در این کشور ساکن شوند. برای کسب اطلاعات کامل تر از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *