ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول نیز مانند هر دانشگاهی دارای خوابگاه می باشد، اما شرایط خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول به چه نحو است؟ دانشگاه آیدین استانبول در داخل شهر استانبول می باشد و مدارک صادره از سمت دانشگاه در دوره کاردانی و لیسانس معتبر و رسمی می باشد. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه بهترین دانشگاه های ترکیه، دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه، اقامت از طریق تحصیل در ترکیه و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالیقدر مشاوره حرفه ای ارائه می دهند.

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول بیش از 20000 متر مربع در محوطه دانشگاه آیدین استانبول گسترده شده است و با مفهوم خوابگاه های نهادینه شده نسل جدید هدایت می شود. خوابگاه و مرکز زندگی دخترانه دانشگاه آیدین استانبول یک خوابگاه مجلل است که بر اساس مفهوم خوابگاه تحت نظارت دانشگاه هدایت می شود. متشکل از 265 اتاق به همراه مهمانخانه با ارائه ویژگی های مختلف در سال 2014 ساخته شد تا محیطی آرام، امن و مطمئن، دنج، اجتماعی، هشدار دهنده و بهداشتی را برای 600 دانشجوی ملی و بین المللی در طول تحصیلات آکادمیک خود ارائه دهد.

دوره های دانشگاه به همراه خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

دوره های آمادگی زبان به زبان ترکی استانبولی می باشد که در سطح های مختلف تا یک سال تحصیلی کامل و دوره آمادگی زبان به زبان انگلیسی به مدت یک تا دو سال می باشد. رشته های حسابداری و مالیات، مترجمی های زبان ترکی، انگلیسی، بیمه، مدیریت، دفتر داری و کمک مدیری، مدیریت بازرگانی، کودک یاری، مد و طراحی نساجی، تجارت خارجی و غیره. در این دوره می باشد که به مدت دو سال دانشجو در این دوره ادامه تحصیل میدهد.

دوره های کارشناسی در دانشگاه آیدین استانبول در دانشکده های زیر ارائه می گردد: دانشکده علوم : رشته های زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات ترکی، آمار، روانشناسی، ریاضیات در دانشکده علوم تدریس می شود. دانشکده حقوق در این دانشکده حقوق تدریس می شود. دانشکده های دیگری نیز وجود دارد مانند دانشکده اقتصاد و بازرگانی، دانشکده هنر، دانشکده علوم تربیتی می باشد.

دوره های علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد: رشته های حسابداری و حسابرسی، رشته بانکداری وبیمه، مدیریت بازرگانی، رشته زبان و ادبیات انگلیسی، اقتصاد بین الملل، مدیریت محلی و غیر متمرکز، مدیریت اجرایی، علوم سیاسی و روابط بین الملل تدریس می شود. دوره های دکترا: این دوره به مدت سه سال می باشد که سه رشته را تدریس می کند مدیریت اجرایی، زبان و ادبیات انگلیسی، مهندسی صنایع غذایی در این دوره صورت می گیرد.

دوره های دانشگاه به همراه خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

شهریه و دانشکده های دانشگاه آیدین استانبول

مبلغ 8% مالیات به شهریه های زیر اضافه می شود: دانشجویان می توانند به صورت یک جا یا به صورت اقساط به مدت 10 ماه بپردازند. برای دوره کاردانی به مدت یک سال 1750€ (یورو)، برای دوره کارشناسی و دکتری عمومی به مدت یک سال 4000€ (یورو)، برای دوره کارشناسی ارشد به مدت یک سال 2200€ (یورو)، برای دوره دکترا به مدت یک سال 4400€ (یورو) هزینه می شود. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده علوم، دانشکده مهندسی و معماری، دانشکده اقتصاد و بازرگانی، دانشکده هنر، دانشکده ارتباطات، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده حقوق و دانشکده دندان پزشکی می شود.

دانشگاه آیدین در شهر استانبول می باشد که با کارکنان علمی و حرفه ای برای آثار علمی خود در کشور و جهان شناخته می شود. این دانشگاه از بهترین و برترین دانشگاه های این کشور می باشد. مطالعات علمی معاصر نه تنها در کشور ترکیه بلکه در کل دنیا با 11 دانشکده، 3 دانشکده فنی و حرفه ای، سه موسسه تحقیقاتی، 28 مرکز علمی و پژوهشی، 1500 نفر از کارمندان دانشگاهی و 39000 دانشجو خدمات ارائه می دهند.

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه آیدین استانبول

هم امکان اخذ بورسیه تحصیلی و هم امکان انجام کار دانشجوئی در دانشگاه آیدین استانبول وجود دارد. دانشجویان از این طریق می توانند هزینه تحصیل و زندگی خود را تا حدود 50% پرداخت کنند. اما اخذ بورسیه از این دانشگاه ترکیه ای منوط به گذراندن آزمون بورسیه یا Scholarship Exam می باشد. برای این منظور دانشجویان ملزم به ارائه مدارک ذیل می باشند:

  • عکس های دانشجوئی
  • اطلاعات پاسپورت دانشجوئی
  • فرم درخواست
  • پرداخت هزینه درخواست

اما لازم است بدانید که این آزمون کلا 80 سوالی بوده و فرآیند آزمون نیز 100 دقیقه به طول می انجامد. سوالات هم از کتب درسی مشخص و در سه گروه مختلف A، B و C طرح می شود. لازم به یادآوری است که در این آزمون اصلا پاسخ های غلط، پاسخ های مثبت را خنثی نمی کند اما این آزمون شامل:

آزمون بورسیه در استانبول

مقایسه هزینه خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه ها بابت تحصیل در این کشور به منظور فراهم کردن محیطی آرام، ایمن، لذت بخش و غیره، برای دانشجویان خوابگاه فراهم می کنند. البته اگرچه هزینه ای که دانشجویان باید برای اقامت در خوابگاه بپردازند کم تر است و با توجه به امکانات و شرایط اتاق ها ماهیانه بین 100$ تا 200$ (دلار آمریکا) می باشد، با توجه به این که محیط خوابگاه ها عمومی تر است بسیاری از دانشجویان اجاره مسکن را ترجیح می دهند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است متوسط نرخ اجاره مسکن در ترکیه طی سال 2023 بیان گردیده است:

نوع مسکنمتوسط اجاره ماهیانه در ترکیه به دلار آمریکا طی سال 2023
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$241.60
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$149.20
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر$409.21
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر$253.43

در واقع اجاره مسکن در ترکیه در سال جاری بیش از 60% ارزان تر از اجاره مسکن در کشور ایران می باشد. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به ترکیه، اقامت از طریق تحصیل در ترکیه، اقامت از طریق کار و دیگر روش های قانونی مهاجرت به علاقه مندان مشاوره می دهند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *