ویزای تحصیلی

دانشگاه باکینگهام در انگلستان

دانشگاه باکینگهام در انگلستان

دانشگاه باکینگهام در انگلستان در سال 2023 از مشهورترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موجود در کشور انگلستان به حساب می آید. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، باید واجد شرایط پروسه پذیرش شده و در ادامه ویزای تحصیلی انگلستان را بدست آورند. انگلستان همیشه جزو اولین انتخاب های علاقه مندان تحصیل در کشورهای خارجی است. در این کشور می توان تحت برترین نظام  آموزشی جهان تحصیل کرد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به معرفی این دانشگاه پرداخته اند. این دانشگاه از دانشگاه های قدیمی در انگلستان بوده که از 9 مدرسه آموزشی و 11 دپارتمان علمی تشکیل شده است.

شهر باکینگهام انگلستان

باکینگهام شهری در جنوب شرق کشور انگلستان است و جمعیت این شهر کوچک، در حدود 13000 نفر است. شهر باکینگهام یکی از مهم ترین شهرهای توریستی کشور انگلستان است. ساختمان دانشگاه باکینگهام نیز همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده است. باکینگهام همچنین میزبان بسیاری از صنایع مهم کشور انگلستان است و از جمله شهرهای صنعتی این کشور به حساب می آید. بازار اصلی این شهر یک راسته طویل باستانی در روزهای سه شنبه و شنبه فعال است. این بازار باستانی قدمتی در حدود 600 سال دارد.

معرفی دانشگاه باکینگهام در انگلستان

دانشگاه باکینگهام در سال 1973 بعنوان یک کالج کار خود را شروع کرد و در 1983 رسما به دانشگاه تبدیل شد. تنها 66% از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بریتانیایی تشکیل می دهند و سایر دانشجویان آن خارجی هستند. جالب است بدانید که نیمی از دانشجویان این دانشگاه دختر و نیمی از آن پسر هستند. تقریبا 76% از دانشجویان پیشین این دانشگاه در حال حاضر مشغول به کارهای تمام وقت هستند.

12% از آن ها نیز در مقاطع بالاتر تحصیلی مشغول تحصیل هستند. تنها 2% از آن ها نتوانسته اند شغل مناسبی برای خود پیدا کنند. این دانشگاه یک دانشگاه کوچک با دانشجویان کم است اما در عین حال یکی از بهترین دانشگاه ها موجود در انگلستان است. این دانشگاه که یک دانشگاه سلطنتی می باشد از طرفداران بسیاری برخوردار است و همواره تقاضای زیادی برای پذیرش از این دانشگاه وجود دارد.

خوابگاه دانشجویی دانشگاه باکینگهام

یکی از برترین مزایای دانشگاه باکینگهام در انگلستان مجهز بودن این دانشگاه به خوابگاه دانشجویی است. اتاق های موجود در این خوابگاه ها دارای مبلمان کامل هستند و از سیستم گرمایشی مناسبی نیز برخوردارند. در برخی از اتاق ها یک یخچال کوچک نیز قرار داده شده است. همه خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه مجهز به آشپزخانه های مشترک هستد. افرادی که ناتوانی جسمانی دارند نیز می توانند از اتاق های مخصوص استفاده کنند. بیش از 80% از این خوابگاه ها در فاصله پیاده روی کم تر از 10 دقیقه از محیط دانشگاه ساخته شده اند. اگر نخواهید در این خوابگاه ها زندگی کنید، می توانید از مشاورین دانشگاه نشانی خوابگاه های خصوصی را جویا شوید.

شهریه دانشگاه باکینگهام در انگلستان

شهریه دانشگاه باکینگهام در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. دانشجویان هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه باکینگهام در انگلستان باید شهریه سال اول خود را پرداخت کنند. فرم پرداخت شهریه از مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی انگلستان است. در جدول زیر هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی را شرح خواهیم داد.

هزینه دوره 8 ترمی به £ (پوند)هزینه دوره 9 ترمی به £ (پوند)
سال اول£17800£15468
سال دوم£17800£15468
سال سوم£3864
مجموع£35600£34800

شهریه دانشگاه باکینگهام در انگلستان

سایر هزینه ها برای تحصیل در باکینگهام انگلستان

هزینه های اعلام شده مربوط به شهریه دانشجویان ورودی در دوره اول است. دانشجویانی که از ترم زمستانه دوره خود را آغاز کنند از بورسیه های تحصیلی نیز محروم خواهند بود. بر اساس آنچه که در سایت رسمی این دانشگاه آورده شده است. سایر هزینه ها در باکینگهام بدین صورت است:

  • هزینه زندگی در باکینگهام: 8200£ (پوند) در سال
  • هزینه مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 12000 الی 18000£ (پوند)
  • هزینه رشته پزشکی: 58000£ (پوند)

لازم به ذکر است متوسط هزینه زندگی در شهر باکینگهام برای دانشجویان بین المللی سالانه حدود 12000£ (پوند) است. اما امکان کاهش این هزینه ها به سالی 8200£ (پوند) هم وجود دارد. مثلا در شرایطی که فرد به جای تهیه آپارتمان مستقل از گزینه homestay استفاده کند یا خوابگاه تهیه نماید. همچنین دانشجویان می توانند چند نفری آپارتمان اجاره کنند تا میزان اجاره بها بینشان تقسیم شوند و بتوانند در هزینه های خود در شهر باکینگهام انگلستان در سال 2023 صرفه جویی نمایند.

هزینه زندگی در باکینگهام در 2022

دانشجویان در سال 2023 علاوه بر هزینه های تحصیلی، باید هزینه های زندگی خود در باکینگهام را نیز تامین کنند. در جدول زیر هزینه های کلی زندگی در باکینگهام را به تفکیک ارائه کرده ایم. در این بخش نیز تاکید می کنیم که هزینه های زندگی به سبک زندگی شخص بستگی دارد که بدین صورت است:

اقلامهزینه هفتگی به £ (پوند)هزینه سالیانه به £ (پوند) 
اقامت£100 الی 150££5000 الی 7500£
خوراک£30£1200
لباس£10£400
خشک شویی£5£200
تلفن و اینترنت£10£400
تفریحات£1000
کتاب£250

بنابراین می توان گفت که هزینه زندگی انگلستان در این شهر در طول سال در حدود 10000£ الی 12000£ (پوند) در سال است. اگر در یک ملک شخصی اقامت کنید باید هزینه های مربوط به اجاره و انرژی را نیز پرداخت کنید. پرداخت چنین هزینه هایی در خوابگاه، به عهده مسئولین خوابگاه است. دانشگاه باکینگهام در انگلستان یک وام 8200£ (پوند) در سال را بعنوان کمک هزینه به دانشجویان اعطا می کند. توجه داشته باشید که دانشجویان اجازه سفرهای خارجی را نخواهند داشت. دانشجویان محصل در این دانشگاه نیز تنها می توانند در طول هفته 20 ساعت کار کنند.

مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه باکینگهام در انگلستان

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه باکینگهام در انگلستان به مدرک زبان معتبر نیاز خواهند داشت. نمره زبان برای دانشجویان مقطع کارشناسی بیشتر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است. در جدول زیر حداقل امتیازهای ممکن برای اخذ پذیرش در این دانشگاه را ارائه کرده ایم:

مقطع کارشناسی
نوع آزمونحداقل نمرهمهارت شنیداریمهارت مکالمهمهارت درک مطلبمهارت نوشتاری
آیلتس7.57777
تافل آنلاین8721232221
تافل کاغذی580
CPE176-184175175175175
PFT59-6559595959
مقطع کارشناسی ارشد
نوع آزمونحداقل نمرهمهارت شنیداریمهارت مکالمهمهارت درک مطلبمهارت نوشتاری
آیلتس76.56.56.56.5
تافل آنلاین8721232221
تافل کاغذی580
CPE176-184175175175175
PFT59-6559595959

هزینه تحصیل در دانشگاه باکینگهام در انگلستان نسبت به هزینه تحصیل در انگلستان کمتر است. از طرفی این دانشگاه از سطح علمی بسیار بالا برخوردار بوده و از اعتبار کافی در قاره اروپا برخوردار است. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه به مدرک زبان معتبر نیاز خواهند داشت. حداقل نمره مورد نیاز دانشگاه از حداقل نمره مورد نیاز سفارت انگلستان برای صدور روادید بیشتر است. در برخی کشورها امکان مهاجرت بدون مدرک زبان می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود به لینک مربوطه مراجعه نمائید. مشاورین برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه موفقیت در انجام امور مهاجرتی آماده خدمت رسانی به شما در زمینه اخذ پذیرش دانشجویی هستند.

4.8/5 - (11 امتیاز)

15 دیدگاه برای “دانشگاه باکینگهام در انگلستان

  1. نسیم خادم گفت:

    آیا در مقطع دکترا هم پذیرش میدن؟؟ تو این مقاله فقط به کارشناسی و ارشد اشاره شده…

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه در مقطع دکترا هم اقدام کرد

  2. امید گفت:

    آیا برای تحصیل در دانشگاه باتینگهام امکان دریافت بورسیه تحصیلی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره

  3. امیرحسین گفت:

    مقاله خوبی بود.
    ممنون

  4. kooshan گفت:

    سلام و تشکر از موسسه خوبتون
    ایا شهریه سالیانه در دانشگاه باکینگهام در انگلستان به صورت اقساط ، میشه پرداخت کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله باید با دانشگاه مکاتبه بشه ولی می شه به عنوان کمک مالی این مسئله رو اجرا کرد

  5. sohrab گفت:

    پذیرش برای رشته لیسانس به چه صورت هست ؟ آزمون ورودی داره ؟ اگر بخوایم اونجا آزمون بدیم میشه بدون آیلتس هم رفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      بستگی به رشته تحصیلی شما داره.
      در اکثر رشته ها نیاز به آزمون ورودی نیست ولی آزمون زبان الزامی هست

  6. دنیز گفت:

    انگلستان دانشگاههاش خیلی گرون ولی بجاش کیفیت آموزش حرف اول اونجا میزنه و خیلی هم سخت گیرن

  7. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتوندر مورد دانشگاه باکینگهام در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد دانشگاه آکسفورد انگلستان هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله معرفی دانشگاه آکسفورد رو مطالعه کنید.

  8. هانا گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  9. leilakk گفت:

    سلام
    این دانشگاه چه رشته های تحصیلی رو ارائه میده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر رشته های تحصیلی توی این دانشگاه ارائه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *