ویزای تحصیلی

دانشگاه چینهوا چین

دانشگاه چینهوا چین

دانشگاه چینهوا چین (Tsinghua University) از جمله دانشگاه های چین است که در فهرست وزارت علوم ایران با رتبه ممتاز قرار دارد. طبق آمارهای به دست آمده در مورد دانشجویان مشخص گردیده که در سال گذشته تقریبا 41% از دانشجویان خارجی، مشغول تحصیل در دوره های کارشناسی بوده اند. همچنین 29% دانشجویان نیز در مقطع کارشناسی ارشد و تقریبا 9% در مقطع دکترا به تحصیل پرداختند و برنامه های کوتاه مدت را پشت سر گذاشتند. اطلاعات دیگری در مورد دانشگاه چینهوا چین وجود دارد که در این مقاله جمع آوری شده است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید آن را مطالعه بفرمایید.

معرفی دانشگاه چینهوا چین

دانشگاه چینهوا در این کشور به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی شناخته شده است که در لینگ C9 دانشگاه های چین نیز عضویت دارد. این دانشگاه در سال 1911 میلادی در قسمت شمال غربی شهر پکن تاسیس گردید. پردیس این دانشگاه در محل قدیمی باغ های سلطنتی سلسله چینگ واقع شده و مشغول فعالیت آموزشی است. دانشگاه چینهوا نوعی پل ارتباطی بین چین و جهان بیرون تلقی می گردد. به همین دلیل بسیار منحصر به فرد و جامع می باشد. در واقع به عنوان مثال در زمینه هنر و علم، جهان باستانی و مدرنیته را به یکدیگر متصل می نماید.

این دانشگاه مستقیما وابسته به وزارت علوم کشور چین می باشد. بنابراین در لیست دانشگاه های کلیدی و معتبر جای گرفته است. در سال 2008 الی 2009 میلادی بالغ بر 2400 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در این دانشگاه بوده اند که از 103 کشور مختلف در دانشگاه چینهوا چین مورد پذیرش قرار گرفتند. دانشگاه مذکور فعالیت چشمگیری در همکاری های بین المللی نیز دارد.

معرفی دانشگاه چینهوا چین

برنامه‌ های تحصیلی 2023 در دانشگاه چینهوا چین

برنامه ها و دوره های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان در دانشگاه چینهوا در سال 2023 ارائه می گردد که شامل موارد زیر می گردد:

  • تعداد 35 برنامه در مقطع کارشناسی
  • 81 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد
  • 61 برنامه در مقطع PHD

لازم به ذکر است که بالغ بر 220 دوره تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشگاه چینهوا چین دارای دانشکده ها و مدارس مختلفی است که تعداد آنها به ترتیب 56 دانشکده و 14 مدرسه می باشد. دوره هایی که در مقاطع مختلف مورد تدریس قرار می گیرد شامل دوره های زیر است:

  • 62 دوره در مقطع کارشناسی
  • 198 دوره کارشناسی ارشد
  • 181 دوره در مقطع PHD

این دوره های آموزشی در زمینه های مختلف علمی برای دانشجویان ارائه می گردد که شامل حوزه های تاریخ، فلسفه، آموزش و پرورش، علوم انسانی و هنر،‌ اقتصاد، مدیریت، پزشکی، قانون، مهندسی، علوم و غیره می باشد. مدت زمان گذراندن برنامه های مقطع لیسانس به مدت 4 سال به طول می انجامد. تنها رشته معماری است که به صورت 5 ساله است. مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز تقریبا بین 2 الی 3 سال طول خواهد کشید. سپری نمودن دوره دکترا نیز بین 3 الی 4 سال زمان می برد. در صورتی که دانشجویان از پایان خود دفاع نمایند، گواهی نامه فارغ التحصیلی به آنان اعطا می گردد.

زبان تحصیل در دانشگاه چینهوا

دانشگاه چینهوا چین دوره ها و برنامه های درسی را به زبان اصلی چینی ارائه می نماید. اما برخی از برنامه های تحصیلی نیز وجود دارد که به زبان انگلیسی است. برای مثال دوره های سیاست های چینی، مهندسی مکانیک، سیاست خارجی و روابط بین الملل، روزنامه نگاری تجارت جهانی برخی رشته های دیگر در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. اکثریت دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین و در این دانشگاه به زبان چینی ارائه می گردد.

شهریه دانشگاه چینهوا

شهریه با توجه به مقطع و رشته متفاوت است ، البته در ابتدای امر این دانشگاه حدود 800 یوان بابت هزینه بررسی درخواست یا اصطلاحا aplication fee  دریافت می نماید. به صورت میانگین شهریه این دانشگاه به شرح زیر است :

مقطعشهریه
کارشناسی26000 الی 40000 یوآن (3965$ الی 6100$ دلار)
کارشناسی ارشد28000 الی 68000 یوآن (4270$ الی 10370$ دلار)
دکتری32000 الی 50000 یوآن (4880$ الی 7625$ دلار)

اگر قصد دارید مهاجرت تحصیلی به چین داشته باشید، می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایید. در خصوص تحصیل در چین به طور کلی لازم به ذکر است اگرچه در برخی رشته ها امکان تحصیل به انگلیسی وجود دارد٬ افراد بدون تسلط به زبان چینی قادر به زندگی در این کشور نخواهند بود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *