ویزای تحصیلی

دانشگاه جیلین چین

دانشگاه جیلین چین

در سال 2017 دانشگاه جیلین چین در لیست 800 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و در سال 2022 همچنان جزو بهترین دانشگاه های دنیا می باشد. این دانشگاه در شهر چنگچون که یکی از شهرهای جیلین چین می­باشد، واقع گردیده است. کالج جیلین رشته های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می­ دهد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه را در زمینه چگونگی پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه راهنمائی می­ نمایند. دانشگاه جیلین برنامه های متعدد و متنوعی را در تمامی مقاطع به دانشجویان ارائه می­ نماید. بطوریکه برنامه های این دانشگاه در مقطع کارشناسی 115، در مقطع کارشناسی ارشد 192 و در مقطع دکترا 105 برنامه و همچنین دارای 17 برنامه دیگر تخصصی برای مقطع دکترا می­ باشد.

تحصیل در دانشگاه جیلین چین در سال 2022

در دانشگاه جیلین دانشجویان زیادی تحصیل نموده اند و بر طبق آمار بدست آمده در سال 2003 این دانشگاه میزبان 59000 دانشجو بوده است که تا هم اکنون 10000 دانشجو تحصیلاتشان را در این دانشگاه به اتمام رسانیده اند. این دانشگاه مجهز به امکاناتی همچون 5 آزمایشگاه ملی، 8 پایگاه ملی برای توسعه و گسترش علوم، 5 پایگاه تحقیقاتی برای دانشجویان علوم اجتماعی و همچنین 7 آزمایشگاه اصلی می­ باشد. این آزمایشگاه ها بطور مستقیم توسط آموزش و پرورش کشور چین و برخی دیگر از وزارتخانه های دولتی در چین حمایت می گردند. دانشگاه جیلین چین یکی از دانشگاه های معتبر در چین است که مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز می ­باشد. این دانشگاه دارای کالج های زیادی است که میزبان دانشجویان زیادی هستند.

دانشگاه جیلین رشته های مختلفی را به دانشجویان ارائه می ­نماید. فلسفه، اقتصاد، حقوق، ادبیات، آموزش، تاریخ، علم، مهندسی، کشاورزی، پزشکی و مدیریت از جمله رشته هایی هستند که دانشجویان می­ توانند در هر یک از این رشته ها به ادامه تحصیل بپردازند. این دانشگاه با 40 دانشگاه در دیگر کشورهای جهان بطور مستقیم با موسسات تحقیقاتی و آزمایشگاه های آنها در حال مشارکت و همکاری می ­باشد. دانشجویان بین المللی زیادی نیز علاقمند تحصیل در این دانشگاه هستند و هم اکنون 1200 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشند. همانطور که بیان نمودیم این دانشگاه دارای برنامه های مختلفی در مقاطع مختلف تحصیلی می­ باشد. رتبه جهانی این دانشگاه نیز در سال 2022 به شرح نمودار ذیل است:

رتبه جهانی دانشگاه جیلین چین

دوره های دانشگاه جیلین چین

دانشگاه جیلین چین شامل 5700 عضو هیئت علمی و 14 عضو در آکادمی علوم مهندسی می ­باشد. همچنین در این دانشگاه 1270 پروفسور و 1652 دانشیار مشغول به فعالیت و تدریس به دانشجویان می­باشند. دانشگاه جیلین نقش بسیار مهمی را در زمینه فرهنگ، اقتصاد، آموزش و زندگی مردمی که در مناطق شمال شرق چین زندگی می ­نمایند، ایفا نموده است.

در شروع دهه قرن جاری این دانشگاه تعهد نموده است که بعنوان دانشگاهی برجسته در زمینه تحصیلات عالی در منطقه و در جهان ایفای نقش نماید. از جمله امکانات این دانشگاه می­توان به کلاس های چند رسانه ای و کلاس های صوتی و تصویری دوره های آموزش زبان انگلیسی اشاره نمود. این دانشگاه حداقل 10 کلاس را برای دانشجویان بین المللی قرار داده است. همچنین این دانشگاه 20 آزمایشگاه علوم پایه را که به امکانات بسیار مدرنی مجهز است بنا نموده است.

تجهیزات و امکانات دانشگاه جیلین

همانطور که پیش تر بیان نمودیم این دانشگاه امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. این دانشگاه مجهز به کتابخانه بزرگی است که دارای 5.26 میلیون کتاب است که عنوان بانک کتاب را کسب نموده و بعنوان کتابخانه یونسکو فعالیت می­ نماید. ازجمله فعالیت های این کتابخانه می­توان گفت که بعنوان وارد کننده کتاب های علوم انسانی در حوزه شمال شرقی چین می ­باشد. همچنین کتابخانه دانشگاه جیلین مرکز اطلاعات هنرهای لیبرالو کتاب های علمی خارجی نیز می­ باشد. علاوه بر کتابخانه بزرگ و جامعی که در این دانشگاه وجود دارد، دانشجویان می ­توانند از خوابگاه های بزرگ این دانشگاه که به امکاناتی همچون مبلمان، تلویزیون، تلفن و پایانه های شبکه ای مجهز است بهره­ مند گردند. این دانشگاه هر ساله رویدادهای علمی و فرهنگی بسیاری که شامل سمینارها و سخنرانی ها، مسابقات و همچنین اجرای برخی نمایش ها است را برگزار می­ نماید.

تجهیزات و امکانات دانشگاه جیلین

موسسات دانشگاه جیلین کشور چین

دانشگاه جیلین دارای دانشکده ها و موسسات آموزشی بسیاری می­ باشد که به 130 مرکز می­ رسد. این دانشگاه همکاری های گسترده ای با دیگر موسسات و آزمایشگاه های کشورهای دیگر دارد. اعضای تشکیل دهنده هیئت علمی این دانشگاه از افرادی تشکیل شده اند که چندین بار تجربه سفر به دیگر کشورها را داشته اند. همچنین این دانشگاه از کارشناسان خارجی زیادی جهت سخنرانی در کنفرانس ها و سمینارها دعوت نموده تا دانشجویان بتوانند از تجربه های مفید علمی آنان بهره ­مند گردند.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه جیلین چین

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های چین را دارند باید ابتدا درخواست پذیرش خود را به مراه سایر مدارک زیر ارسال نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشجو
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک دیپلم برای تحصیل در مقطع کارشناسی بهمراه ریزنمرات (مدرک کارشناسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و مدرک کارشناسی ارشد برای تحصیل در مقطع دکترا به همراه ریزنمرات آنها)
  • ارائه مدرک HSK (برای تحصیل در رشته هایی که به زبان چینی ارائه می­گردد)
  • ارائه دو توصیه نامه
  • پرداخت هزینه ثبت نام

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه جیلین چین و مهاجرت به چین در اختیار دانشجویان قرار داده شود. دانشجویان عزیز با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت میتوانند از تجربه های مفید کارشناسان و مشاورین این مجموعه بهره ­مند گردند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *