ویزای تحصیلی

دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ

دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ

دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg) در سال 1743 در آلمان تاسیس شده است. این دانشگاه در 2 شهر ارلانگن و نورنبرگ قرار دارد و در حال حاضر، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی و یکی از 10 دانشگاه بزرگ کشور آلمان محسوب می گردد. این دانشگاه در 5 پردیس، انواع رشته های دانشگاهی را ارائه می کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن توضیحاتی ارائه می شود.

ویژگی دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ آلمان (FAU)

از جمله ویژگی های برجسته این دانشگاه عبارت اند از:

  • شعار: پیشرفت از طریق ارتباطات
  • تاسیس: 1742
  • نوع دانشگاه: دولتی
  • مکان دانشگاه: نورنبرگ-بایرن-آلمان
  • وبسایت: far.eu
  • تعداد دانشجو: 39,868

جایگاه علمی دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن

به گفته مقامات این دانشگاه این نهاد دانشجویی در عرضه فرصت های تحصیلی در رشته های مختلف با هدف فراگیری نظری و علمی دانشجویان فعال می باشد. به همین دلیل هم جز رتبه های برتر آلمان به شمار می آید. این دانشگاه رتبه 267 جهان در سیستم رتبه بندی QS در سال 2017، رتبه 160 جهان در سیستم رتبه بندی آموزش عالی تایمز THE 2017، رتبه 200 در سیستم رتبه بندی CWUR، رتبه 2 نوآوری در بین دانشگاه های آلمان و 50 در بین دانشگاه های جهان در سیستم رتبه بندی رویترز، رتبه 300-201 در سیستم رتبه بندی شانگهای ARWU و رتبه 79 جهان هنر و علوم انسانی در سیستم رتبه بندی آموزش عالی تایمز 2016 را به خود اختصاص داده است.

جایگاه این دانشگاه همچنان ممتاز است:

جایگاه علمی دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن

دانشکده های دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن

در این دانشگاه، 39868 دانشجو در ترم زمستان 2016 و 2017 به تحصیل پرداختند که از این تعداد 4631 دانشجو از سراسر جهان هستند. این دانشگاه با بیش از 500 دانشگاه در جهان همکاری می کند. در این دانشگاه فارغ التحصیلان و استادان متعددی موفق به کسب جوایز نوبل (4نفر)، لایبنیتس، ERC ،Humboldt شده اند.

این دانشگاه دارای دانشکده های بسیاری است که هر دانشکده در رشته بخصوصی فعالیت دارد. افراد برای تحصیل در این دانشکده ها باید شرایط لازم را احراز نمایند. لیست دانشکده های این دانشگاه شامل موارد زیر می باشد:

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده کسب و کار، اقتصاد و حقوق
  • دانشکده الهیات و معارف

شرایط تحصیلی مورد نیاز دانشگاه ارلانگن در 2023

از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در سال 2023 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مدارک دوره متوسطه شامل مدرک Abitur آلمان و یا مدارک Maturità
  • Titulo
  • GCE
  • GSEC
  • مدرک باکالوریا
  • Apolirito SAT
  • دانشجویان بین المللی که شرایط مدارک معتبر این دانشگاه را ندارند باید در آزمون Studienkolleg این دانشگاه شرکت نمایند و در صورت آوردن حد نصاب پذیرش خواهند شد

زبان تدریس دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن

اکثر دوره ها در این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می شود. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند ارائه گواهینامه ای در یکی از آزمون های TestDaf با نمره 44 یا 16 امتیاز، آزمون DSH، دیپلم زبان آلمانی (سطح 2)، گواهی DSD سطح 2، آزمون ZOP KDS، GDS و یا گواهینامه C2:GDS از موسسه گوته، گواهینامه telc Deutsch C1 Hochschule، گواهی Feststellungsprüfung، گواهی Deutsche Sprachprüfung سطح 2 را باید متقاضیان بتوانند، ارائه دهند.

برخی از دانشکده ها برای اثبات مهارت زبان آلمانی شرایط ویژه تری دارند. دانشجویان در دانشکده علوم DSH با سطح 1 و یا TestDaf با حداقل نمره 4، در دانشکده مهندسی DSH با سطح 2 و برای بقیه دانشکده ها DSH با سطح 3 نیز پذیرفته می شوند. تاریخ ثبت نام در دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ آلمان (FAU) به این صورت است که آخرین مهلت در ترم زمستان دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ 15 جولای هر سال و آخرین مهلت درخواست در ترم تابستان دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ 15 ژانویه هر سال است. این دانشگاه شهریه دریافت نمی کند با این حال دانشجویان برای هزینه های زندگی، مجبور به پرداخت هزینه می باشند. هزینه زندگی در آلمان بین 700€ تا 950€ (یورو) در ماه می باشد.

بورسیه های دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ

بورسیه های دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ

بورس های دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ شامل 3 نوع می گردد که عبارتند از:

  • بورسیه بنیاد Friedrich-Ebert
  • بورسیه بنیاد Konrad-Adenauer
  • بورس تحصیلی Klaus Murmann

بورسیه بنیاد Friedrich-Ebert که این کمک هزینه تحصیلی برای دانش جویان با استعداد و پژوهشگران جوان آلمانی و یا دانشجویان بین المللی ارائه می گردد. این بورس در 4 ترم اول به دانشجویان تعلق می گیرد. مهلت درخواست این بورسیه 31 می تا 30 نوامبر هر سال است. بورسیه بنیاد Hans-Böckler که این بورس تحصیلی به دانشجویانی که در بزرگسالی موفق به اخذ دیپلم شده اند یا دانشجویانی که کمتر از سن قانونی موفق به اخذ دیپلم گشته اند، از همان ترم یک ارائه می گردد.

بورسیه بنیاد Konrad-Adenauer که این کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بسیار باهوش و با استعداد در نظر گرفته شده است. مهلت درخواست 15 جولای تا 15 ژانویه هر سال است. بورسیه تحصیلی DES deutschen Volkes که این بورس تحصیلی برای دانشجویان با استعدادی که در آزمون پذیرفته شوند در نظر گرفته شده است و مهلت درخواست این کمک هزینه تحصیلی قبل 15 جولای هر سال است.

بورس تحصیلی Klaus Murmann که این بورس تحصیلی برای دانشجویان با استعداد با متوسط نمرات بالا که مایل در کار در یکی از شرکت های وابسته به دانشگاه باشند تعلق می گیرد. برای دانشجویان کارشناسی مدت این بورس 2 ترم است. بورس تحصیلی Heinrich-Böll این بنیاد 80 تا 100 بورسیه برای دانشجویان آلمانی و بین المللی که موفق به کسب یک دستاورد علمی در رشته های علوم، مهندسی و علوم انسانی، علوم اجتماعی شده باشند، تعلق می گیرد. مهلت درخواست از 1 سپتامبر تا 1 مارس است.

هزینه زندگی در نورنبرگ چقدر است؟

یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ هزینه زندگی آنها در شهر نورنبرگ آلمان است. چرا که خیال آنها از بابت تحصیل رایگان در این دانشگاه کاملا راحت است. اما از این نظر نیز خیال آنها راحت است چرا که نورنبرگ با رقم شاخص 59.4  جزء ارزانترین شهرهای آلمان محسوب می شود:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای آلمان

بطور متوسط هزینه زندگی هر دانشجوی دارای خوابگاه در شهر نورنبرگ ماهیانه در حدود €800 (یورو) می باشد و در صورت اجاره آپارتمان شخصی در این شهر حتی به  1400€ (یورو) نیز می رسد. اگر بخواهیم این هزینه ها را به صورت ریز بیان کنیم بایستی به جدول زیر مراجعه کرد:

آیتم هاهزینه ها به یورو
یک وعده غذایی در رستوران ارزان10€
یک قرص نان 500 گرمی1.58€
یک لیتر شیر0.94€
یک کیلو فیله مرغ7.2€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.59€
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.9€
یک لیتر بنزین2.08€
اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر نورنبرگ677.50€
اجاره آپارتمان تک خواب حومه شهر نورنبرگ468.33€

با توجه به تمام توصیفات فوق می توان چنین استدلال کرد که بیشترین درصد از بودجه مالی هر نفر در شهر نورنبرگ با تقریبا 29% صرف خرید از بازارها می شود:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در نورنبرگ

شرایط کار دانشجویی در شهر نورنبرگ آلمان

علاوه بر امکان دریافت بورس تحصیلی، دانشجویان خارجی در دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ از فرصت کار دانشجویی پردیسی On-campus و خارج از پردیس Off-campus برخوردارند. همانند هر شهر و منطقه ای در کشور آلمان دانشجویان بین المللی در شهر نورنبرگ نیز می توانند تا 20 ساعت در کار پاره وقت مشغول به کار شوند. آنها از این طریق ماهیانه تا €450 (یورو) نیز کسب می کنند.

کار پس از فارغ التحصیلی از  دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ

دانشجویان زیادی هستند که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان خصوصا دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ تمایل به اقامت دارند. منتها شرایط دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی در این مورد کمی با هم متفاوت است. به هر حال دانشجویان بین المللی که با مجوزهای اقامتی در آلمان تحصیل می کردند پس از اتمام تحصیلاتشان فورا اعتبار اقامت آنها نیز به اتمام می رسد. بنابراین در صورت تمایل آنها به اقامت در آلمان آنها بایستی برای اخذ مجوز اقامتی (Job- Seeker Visa) از ادارات محلی مهاجرت درخواست دهند. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، این مجوز اقامتی نهایتا تا 18 ماه اعتبار داشته و متقاضیان به محض یافتن شغل ایده آل خود می توانند برای تبدیل اقامت به اقامت کاری آلمان اقدام کنند:

اعتبار مجوز اقامتی پس از تحصیل درکشورهای مختلف (ماه)

وضعیت مسکن دانشگاه فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ

دانشگاه ارلانگن- نورنبرگ ساختمان های آپارتمانی و مجتمع های مسکونی با حدود 3800 مسکن در شهرهای ارلانگن، هرتسوگن آوراخ، نورنبرگ، آنسباخ و اینگولشتات به دانشجویان ارائه می دهد. مهلت درخواست خوابگاه برای ترم تابستان 15 جولای و برای ترم زمستان 15 دسامبر است. خوابگاه های دانشجویی Studentenwerk با نرخ اجاره ماهیانه 160€ تا 230€ (یورو) و بیعانه 200€ تا 400€ (یورو) ارائه می شوند.

این خوابگاه شامل آپارتمان تک نفره (با آشپزخانه و حمام / توالت)، آپارتمان 2نفره (برای زوج های متاهل) آپارتمان خانواده و آپارتمان های مشترک می باشد. همه مسکن ها مبله هستند و این خوابگاها در 5 شهرستان وجود دارند. شامل 22 خوابگاه دانشجویی برای 3700 دانشجو می باشد. خوابگاه دانشجویی Wohngemeinschaft با نرخ اجاره ماهیانه 198€ تا 270€ (یورو) و بیعانه 400€ تا 500€ (یورو) ارائه می شود. آپارتمان های این خوابگاه تک نفره، 2 نفره و یا خانوادگی هستند و بعضی از آنها شرایط نگهداری از کودکان 1 تا 3 ساله را دارند. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل از سایر طرق اخذ اقامت و تابعیت می باشد که سالانه به دلیل سیستم آموزشی رایگان مورد استقبال قرار گرفته است.

قرارگیری دانشکده پزشکی در فردریش الکساندرارلانگن- نورنبرگ باعث استقبال افراد زیادی در خصوص تحصیل پزشکی در آلمان شده است. متقاضیان نیز می توانند در خصوص اطلاعات تکمیلی در این باب با وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *