ویزای تحصیلی

دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

دانشگاه گالاتاسرای ترکیه یکی از دانشگاه های این کشور می­ باشد که دانشجویان می توانند با رعایت شرایط، پذیرش این دانشگاه را دریافت نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره همگام با تمامی دانشجویان عزیز برای انتخاب گزینه ای مناسب برای تحصیل در ترکیه میباشند. دانشگاه گالاتاسرای ترکیه در اورتاکوی که منطقه ای پرجمعیت در استانبول می ­باشد موقعیت دارد. این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در ترکیه و سطح جهان برخوردار می­ باشد. دانشگاه گالاتاسرای در ترکیه در سال 1992 و با حضور رئیس جمهور ترکیه تأسیس گردید، این دانشگاه اولین دانشگاه فرانسوی زبان در کشور ترکیه می ­باشد.

کلیات دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

دانشکده های علوم اقتصادی و مدیریت، حقوق، ارتباطات، علوم طبیعی و ادبیات، مهندسی و تکنولوژی از جمله دانشکده های این دانشگاه می­ باشد که هم اکنون 2500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند. دوره های تحصیلی در این دانشگاه به سه زبان انگلیسی، ترکی و فرانسوی ارائه میگردد، همچنین برنامه های تبادل دانشجو اراسموس نیز در این دانشگاه اجرا می­ گردد و دانشجویان توسط این برنامه می­ توانند به فرانسه سفر نموده و تحصیل در این کشور را نیز تجربه نمایند. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه می ­باید علاوه بر ارائه تمامی مدارک تحصیلات دوره دبیرستان خود مدرک زبان فرانسوی را نیز ارائه دهند.

آیتمشرح
سال تاسیس دانشگاه1993
شهراستانبول
نوع دانشگاهدولتی
آدرس دانشگاه
Ortakoy, Ciragan Cd. No:36, 34349 Besiktas/Istanbul, Turkiye
زبان آموزشیفرانسوی
پردیس دانشگاهOrtakoy

دانشگاه گالاتاسرا یکی از معتبرترین و برجسته ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. این دانشگاه یکی از دانشگاه هایی است که تا به امروز توانسته است ساختار سنتی و شهرت خود را حفظ نماید. این دانشگاه تنها دانشگاهی است که دانشجویان می ­توانند به زبان فرانسوی ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه علاوه بر دانشکده هایی که در مقدمه بیان نمودیم دارای دو موسسه آموزشی علوم اجتماعی و علوم کاربردی نیز می ­باشد و تعداد اساتید این دانشگاه به 200 نفر می ­رسد.

مزایای اخذ پذیرش از دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلیل مزیت های متعدد دانشگاه گالاتاسرای ترکیه به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف جهان به دلایل گوناگونی تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. اصلی ترین مزیت تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه شرایط پذیرش آسان در این موسسه آموزشی می باشد. بنابراین تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، می توانند به راحتی در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه ثبت نام کنند.

برای آشنایی بیشتر با مزیت های تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایای تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیهتوضیحات
تحصیل به زبان انگلیسییکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این موسسه آموزشی می باشد.
بورسیه های دانشجوییدانشگاه گالاتاسرای ترکیه به همکاری دولت ترکیه بورسیه های دانشجویی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار می دهد.
اقامتگاه دانشجوییاصلی ترین مزیت تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه وجود اقامتگاه های دانشجویی پیشرفته در این موسسه آموزشی می باشد.

دانشگاه گالاتاسرای؛ تنها دانشگاه فرانسوی زبان ترکیه

دانشگاه گالاتاسرای از جمله معروفترین و بنام ترین دانشگاه های کشور ترکیه است که نیز نام و آوازه آن به گوش می رسد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده و در سال 1992 در استانبول ضمن توافق امضاء شده با رئیس جمهور فرانسه فرانسوا میتراند و رئیس جمهور تورگوت اوزال در طی مراسم گرامیداشت دبیرستان گالاتاسرای تاسیس شد. جالب است بدانید که این دانشگاه جزء اولین و تنهاترین دانشگاه فرانسوی زبان کشور ترکیه به شمار می رود. 5 دانشکده معروف این دانشگاه شامل دانشکده های اقتصاد و علوم مدیریتی، حقوق، علوم طبیعی، مهندسی و فناوری و نیز دو انیستیتو می باشد.

دوره های دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی در شهر استانبول ترکیه می­ باشد که مورد تأیید شورای تحصیلات عالی ترکیه است. این دانشگاه اجازه دارد هر ساله تنها 4000 تا 4999 دانشجو را پذیرش نماید. دانشجویان در این دانشگاه می­ توانند در رشته های مختلف برای اخذ مدرک کارشناسی این دانشگاه به تحصیل بپردازند. سالانه حدود 50 دانشجو از دیگر کشورها از طریق برنامه های اراسموس و سقراط به این دانشگاه و دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه نیز از طریق این برنامه به کشور فرانسه سفر می­ نمایند.

برخی از برنامه های تحصیلی معروف در این دانشگاه ترکیه عبارتند از:

  • مدیریت
  • اقتصاد
  • جامعه شناسی
  • علوم سیاسی
  • مهندسی کامپیوتر
  • حقوق
  • بازاریابی

ساختار دانشگاه گالاتاسرای در کشور ترکیه

همانطور که بیان نمودیم این دانشگاه از 5 دانشکده تشکیل گردیده است. دانشکده هنر و علوم این دانشگاه رشته های زبان شناسی تطبیقی، زبان های کاربردی، ریاضیات، فلسفه و جامعه شناسی را به دانشجویان ارائه می­ دهد، همچنین دانشجویان می ­توانند در دیگر دانشکده های این دانشگاه به تحصیل در رشته های مهندسی کامپیوتر، مدیریت کسب و کار، روابط بین الملل و علوم سیاسی بپردازند.

دانشکده حقوق این دانشگاه آخرین بار در دوره دانشجویی از میان 2255383 دانشجوی متقاضی تحصیل در این دانشگاه پذیرش نمود. ناگفته نماند موسسات آموزشی این دانشگاه نیز رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می­ دهد. از جمله مهمترین رشته های ارائه داده شده در موسسات آموزشی این دانشگاه عبارتند از برنامه های تحصیلی رسانه و ارتباطات، مطالعات استراتژیک منطقه ای، جامعه شناختی، مدیریت بازرگانی و بازاریابی لجستیک می­ باشند.

موسسات دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

همانطور که بیان نمودیم این دانشگاه نیز از دانشگاه های معتبر در ترکیه محسوب می ­شود بطوریکه رتبه 62 در میان دانشگاه های ترکیه و رتبه 3996 در میان کشورهای جهان را کسب نموده است. این دانشگاه از جمله دانشگاه های دولتی در ترکیه است که تحت قوانین و نظارت آموزش و پرورش ترکیه فعالیت می­ نماید. این دانشگاه دانشجویان را در تقویت اعتماد به نفس و تلاش برای پیشرفت در زمینه های مختلف در سطح کشور و جهان تشویق مینماید. موسسات آموزشی علوم، علوم اجتماعی، زبان های خارجه و هنرستان فنی و حرفه ای از جمله موسساتی هستند که تحت نظارت این دانشگاه مشغول به فعالیتند. ناگفته نماند این دانشگاه یکی از دانشگاه های ترکیه است که مورد تأیید وزارت علوم ایران نمی­ باشد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند برای تحصیل در ترکیه دانشگاهی را انتخاب نمایند که این وزارت تأیید نماید.

موسسات دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

دانشجویان بین المللی در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

در راستای اعزام دانشجو به ترکیه در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی به هر سه زبان انگلیسی، ترکی و فرانسوی ممکن می­ باشد. دانشجویان بین المللی برای ورود به این دانشگاه همانند برخی دیگر از دانشگاه های کشور می­ باید در آزمون های ورودی SAT- GRE-GMAT شرکت نموده و در صورت کسب نمره قبولی در این آزمون اجازه ورود و ادامه تحصیل به آنان داده خواهد شد. دانشجویان در دانشگاه گالاتاسرای می­ توانند در رشته هایی همچون فلسفه، جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد و علوم اداری، علوم سیاسی و روابط بین الملل، مهندسی رایانه، مهندسی صنایع و برخی دیگر از رشته ها به تحصیل بپردازند.

مراکز تحقیقاتی دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

دانشگاه گالاتاسرای ترکیه دارای چندین مراکز تحقیقاتی نیز می­باشد که امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. دانشجویان در این مراکز می ­توانند به تحقیق در زمینه های گوناگون بپردازند. از جمله مراکز تحقیقاتی این دانشگاه عبارتند از:

  • تحقیقات مدیریتی
  • تحقیقات حقوق جزایی و جرم شناسی
  • مرکز تحقیقات استراتژیک
  • مرکز تحقیق و مستند سازی
  • مرکز تحقیقات اقتصادی

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه را دارند در صورتیکه با سوالات و یا ابهاماتی در این زمینه روبرو شدن می­ توانند با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

سوالات پرتکرار درباب دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

برای تحصیل در این دانشگاه باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. دانشگاه گالاتسرای در چه شهری قرار دارد؟ دانشگاه گالاتاسرای ترکیه در اورتاکوی که منطقه ای پرجمعیت در استانبول می ­باشد موقعیت دارد.
  2. دانشگاه گالاتسرای در چه سالی تاسیس شد؟ دانشگاه گالاتاسرای در ترکیه در سال 1992 و با حضور رئیس جمهور ترکیه تأسیس گردید، این دانشگاه اولین دانشگاه فرانسوی زبان در کشور ترکیه می­باشد.
  3. دوره های تحصیلی در دانشگاه گالاتاسرای به چه زبانی است؟ دوره های تحصیلی در این دانشگاه به سه زبان انگلیسی، ترکی و فرانسوی ارائه می­ گردد.
  4. دانشگاه گالاتاسرای چند نفر دانشجو در سال پذیرش می کند؟ این دانشگاه اجازه دارد هر ساله تنها 4000 تا 4999 دانشجو را پذیرش نماید.
  5. رتبه این دانشگاه چند است؟ این دانشگاه نیز از دانشگاه های معتبر در ترکیه محسوب می ­شود بطوریکه رتبه 62 در میان دانشگاه های ترکیه و رتبه 3996 در میان کشورهای جهان را کسب نموده است
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *