ویزای تحصیلی

دانشگاه Brown در آمریکا

دانشگاه Brown در آمریکا

یکی از دانشگاه‌ های خصوصی و معتبر آمریکا، دانشگاه Brown در آمریکا است که در 1764 در شهر پراویدنس Providence در ایالت رود آیلند به تاسیس رسید. با توجه به قدمتی که دارد، می‌توان گفت از دانشگاه های قدیمی ایالات متحده آمریکا نیز به شمار می ‌رود. 37 تیم ورزشی رشته های مختلف، متعلق به این دانشگاه است که به خرس های قهوه‌ای مشهور هستند. شعار تاسیس این دانشگاه In God We Hope به معنای «امیدمان به خداست» بوده است و جزو 8 دانشگاهی است که در آیوی لیگ (Ivy League) عضویت دارند. مجموعا 9073 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 6320 نفر آنها در مقطع لیسانس و 2230 نفر آنها در مقطع فوق لیسانس تحصیل می‌کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین راستا مقاله‌ای را تهیه و تنظیم نموده است که در اختیار متقاضیان قرار دارد.

با بررسی و تحلیل مطالب این مقاله می‌ توانید مناسب ترین گزینه تحصیلی را انتخاب نمایید. اما سوالاتی که برای پاسخگوئی کارشناسان ما در این باب مطرح می شود:

  • دلایل و امتیازات تحصیل در دانشگاه براوون آمریکا در چیست؟
  • شرایط تحصیل در دانشگاه براوون در آمریکا چگونه است؟
  • حداقل نمره زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش در دانشگاه براوون آمریکا چقدر است؟

پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

تحصیل در کشور آمریکا همواره مورد علاقه دانشجویان خارجی است که در این انتخاب قطعا وجود برترین دانشگاه های دنیا، بی تاثیر نیست. دانشجویان در آمریکا به مشاغل مختلفی از جمله موارد ذیل اشتغال می یابند:

  • دستیار اساتید
  • دستیار کتابخانه
  • کار در رستوران، هتل و غیره
  • کار در خصوص رشته تحصیلی (مثل کار دانشجویان حقوق در موسسات حقوقی در آمریکا)
  • تدریس زبان انگلیسی به سایر مهاجران
  • تدریس موسیقی
  • تدریس تکواندو و غیره

با توجه به نوع شغل و ساعات کاری درآمد دانشجویان در آمریکا معمولا ماهانه بین 150$ تا 600$ (دلار آمریکا) است. این در حالی است که حداقل درآمد ماهانه در آمریکا برای کسانی که کار تمام وقت انجام می دهند 2000$ (دلار آمریکا) است. پس با توجه به این که هزینه زندگی در آمریکا ماهانه بین 1000$ تا 1500$ (دلار آمریکا) است، کار دانشجویی تنها بخشی از آن را تامین خواهد کرد. راه دیگری که برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا وجود دارد اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی است. این بورسیه ها از سوی دانشگاه ها، اساتید یا موسسات مختلف اعطا می گردد.

برخی از این بورسیه ها عبارت هستند از:

  • Tortua Backpacks Study Abroad Scholarship
  • Science & Law School Scholarship
  • The Next Gen Scholarship Fund و غیره

دانشکده‌ های دانشگاه Brown در آمریکا

اسامی دانشکده های مختلفی که تحت نظر دانشگاه Brown در آمریکا فعالیت نموده و در اختیار این دانشگاه هستند، به قرار زیر است. این دانشکده ها برای تحصیل در آمریکا بسیار ایده آل بوده و گرایش ها را به صورت تخصصی ارائه می نمایند.

  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده زیست‌ شناسی و پزشکی
  • دانشکده علوم فیزیکی
  • دانشکده سلامت عمومی
  • دانشکده علوم زندگی

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه Brown در آمریکا

دانشجویانی که نسبت به مهاجرت به آمریکا اقدام می نمایند و علاقه مند به تحصیل در دانشگاه Brown آمریکا هستند، برای اخذ پذیرش تحصیلی بایستی مدارکی را تسلیم دانشگاه نمایند. این مدارک ممکن است در سایر رشته ها، تفاوت داشته باشد.

اما در مجموع مدارکی که لازم است به شرح زیر است:

  • بیان اظهارات شخصی در زمینه رشته مورد علاقه و غیره و در برخی موارد، پاسخ به سوالاتی خاص از سوی دانشگاه
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی پیشین همراه با ریز نمرات به صورت رسمی
  • ارائه 3 توصیه نامه
  • ارائه نمره GRE (برای پذیرش تحصیلی در مقطع PHD از الزامات است)
  • دارا بودن نمره حد نصاب برای مدارک زبان انگلیسی TOEFL (نمره 577 برای آزمون مبتنی بر کاغذ و نمره 90 برای آزمون مبتنی بر اینترنت) و IELTS (حداقل نمره 7)
  • پرداخت آنلاین هزینه درخواست و بررسی تقاضای پذیرش (application fee) به مبلغ 75$ (دلار آمریکا)

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه Brown در آمریکا

رشته های ارائه شده در دانشگاه Brown در 2024

برنامه های تحصیلی که در دانشگاه Brown در آمریکا در سال 2024 برای دانشجویان تدریس می گردد، در جدول زیر آمده است. این رشته ها در مقاطع مختلف تحصیلی است:

رشته های مقطع کارشناسی ارشد
مطالعات آمریکاآمار زیستیبیوتکنولوژیتحقیقات بالینیاپیدمیولوژی و آمار زیستی
بهداشت عمومیمهندسی پزشکیبازیگری و کارگردانیعلوم کامپیوترآموزش و پرورش
تاریخهنر و ادبیاتفیزیکعلوم انسانی عمومیتئاتر هنر و اجرای نمایش
رشته های مقطع دکترا
مردم شناسیریاضیات کاربردیباستان شناسی و جهان باستانزیست شناسیبهداشت و خدمات درمان پژوهشی
فارماکولوژی مولکولی و فیزیولوژیعلوم اعصابپاتوبیولوژیزیست شناسی محاسباتیعلوم کامپیوتر
اقتصادتاریخهنر و معماریریاضیاتموسیقی
علوم سیاسیجامعه شناسیموسیقی کامپیوتر و چند رسانه ایمطالعات کلاسیکاپیدمیولوژی و آمار زیستی

هزینه تحصیل در دانشگاه Brown آمریکا چقدر است؟

حقیقت این است که هزینه تحصیلی در دانشگاه Brown آمریکا خیلی هم بالا است. در حالی که متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی در این دانشگاه های آمریکایی سالیانه در حدود $65656 (دلار) است ولی متوسط شهریه سالیانه ملی در حدود $43477 (دلار) است.

در قالب جدول زیر می توان با ریز جزییات انواع هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویان بین المللی در همین دانشگاه آمریکایی آشنا شد:

آیتم هاهزینه سالیانه به دلار
شهریه$65656
هزینه های اداری$2574
هزینه مسکن$9650
هزینه غذا$6948
کتب و دیگر متریال$1300
مخارج شخصی$2820
کل مخارج$88948

ددلاین اپلای دانشگاه Brown آمریکا

دانشگاه ها برای ثبت نام و ارسال درخواست های پذیرش تحصیلی دانشجویان بین المللی و بومی، بازه های زمانی مشخصی را تحت عنوان ددلاین تعیین می نمایند که دانشجویان بایستی در همان زمان مشخص شده اقدام به ارائه درخواست و ثبت نام نماید. برای مثال ترم پاییزه در دانشگاه Brown در آمریکا از ماه جولای لغایت ماه نوامبر برگزار می گردد و زمان ثبت نام در این ترم نیز هر ساله در تاریخ 31 مارس انجام می گیرد.

ترم بهاره از ماه ژانویه آغاز می گردد و تا ماه آوریل پایان می پذیرد. زمان مشخصی که برای ثبت نام در این ترم معین گردیده است، هر سال در تاریخ 30 سپتامبر است. بنابراین توجه داشته باشید که از تاریخ های مهم این دانشگاه غافل نشوید. به محض این که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از سوی این دانشگاه شدید، می توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدامات لازم را به عمل آورید. در این راستا، این امکان را خواهید داشت که از مشاوره های تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

سوالات تخصصی در خصوص دانشگاه Brown در آمریکا

در بخش پایانی مقاله دانشگاه Brown در آمریکا پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • ددلاین اپلای دانشگاه Brown آمریکا به چه صورت است؟ دانشگاه ها برای ثبت نام و ارسال درخواست های پذیرش تحصیلی دانشجویان بین المللی و بومی، بازه های زمانی مشخصی را تحت عنوان ددلاین تعیین می نمایند که دانشجویان بایستی در همان زمان مشخص شده اقدام به ارائه درخواست و ثبت نام نماید. برای مثال ترم پاییزه در دانشگاه Brown در آمریکا از ماه جولای لغایت ماه نوامبر برگزار می گردد و زمان ثبت نام در این ترم نیز هر ساله در تاریخ 31 مارس انجام می گیرد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه Brown آمریکا چقدر است؟ حقیقت این است که هزینه تحصیلی در دانشگاه Brown آمریکا خیلی هم بالا است. در حالی که متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی در این دانشگاه های آمریکایی سالیانه در حدود $65656 (دلار) است ولی متوسط شهریه سالیانه ملی در حدود $43477 (دلار) است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *