ویزای تحصیلی

دانشگاه Newcastle در استرالیا

دانشگاه Newcastle در استرالیا

دانشگاه Newcastle در استرالیا در گروه دانشگاه هایی قرار می گیرد که هم شهریه بسیار بالایی اخذ می کنند و هم سطح آموزشی خوبی ارائه می دهند. اخذ پذیرش از این دانشگاه علی رغم پر هزینه بودن، از آن جایی که راه ورود به یکی از بهترین و توسعه یافته ترین کشورهای دنیا یعنی استرالیا می باشد، همچنان برای افراد زیادی از سرتاسر دنیا جذابیت دارد. مخصوصا با توجه به این که کشور استرالیا از طریق تولد فرزند اقامت نمی دهد چون تابع سیستم خون است و سرمایه گذاری و خرید ملک در استرالیا نیز حداقل 1000000$ (دلار استرالیا) سرمایه نیاز دارد علاقه مندان به این کشور ناچار هستند یا از روش تحصیلی یا سیستم امتیازبندی کارگران ماهر اقامت استرالیا را به دست آورند. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصو دانشگاه Newcastle و مطالب مرتبط دیگر پرداخته اند.

  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه نیوکاسل چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در این دانشگاه به کاریابی در استرالیا امید داشت؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه چگونه است؟
  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در این دانشگاه چیست؟

آشنایی با دانشگاه نیوکاسل در استرالیا

دانشگاه Newcastle در استرالیا یک دانشگاه دولتی و تحقیق محور است که در بریتانیا واقع گردیده و در استرالیا و سنگاپور نیز شعبه دارد و شعبه استرالیای این دانشگاه در سال 1965 تاسیس شده است. به لحاظ تاریخی دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه از روش حل مشکل محور برای آموزش مقاطع کارشناسی تبعیت می کرد، این سیستم آن قدر معروف بود که پس از مدتی توسط شورای پزشکی استرالیا نیز استفاده شد. دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه همچنین در برگزاری آزمون های ورودی UMAT (Undergraduate Medicine and Health Sciences Admission Test) سرآمد و پیشروی سایر دانشگاه ها می باشد. از نقاط قوت دوره های درسی دانشگاه Newcastle در استرالیا برگزاری کلاس های درسی به صورت آنلاین، حضوری و همچنین تلفیقی از هر دو روش است که خصوصا مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

در حال حاضر این دانشگاه به قدری محبوب است که تنها در شعبه استرالیای آن 7082 نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه به برتر بودن آموزش در رشته پزشکی معروف است اما در واقع چندین دانشکده دارد که به شرح ذیل می باشند:

  • دانشکده تجارت و مدیریت
  • دانشکده علوم
  • دانشکده آموزش و هنر
  • دانشکده حقوق و علوم انسانی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده ساخت محیط زیست
  • دانشکده علوم پزشکی و سلامت
  • اقتصاد و حسابداری

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه Newcastle در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه Newcastle در استرالیا

از بارزترین مزایای تحصیل در استرالیا و به طور خاص تحصیل در دانشگاه Newcastle در استرالیا می توان به شانس بالای استخدام شدن پس از فارغ التحصیلی و اخذ اقامت کاری استرالیا اشاره کرد. اگرچه آمار بیکاری در سال های گذشته در استرالیا همواره زیر 6% بوده اما همچنان اینکه فرد از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده برای کارفرمایان استرالیایی اهمیت زیادی دارد. این در حالی است که سیستم امتیازبندی که به جذب کارگران ماهر می پردازد در سال های اخیر بسیار سخت گیرانه شده است.

در نتیجه علی رغم این که نظام تحصیلی این کشور بر خلاف تحصیل در نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی رایگان نیست همچنان افراد زیادی که قصد اخذ اقامت استرالیا را دارند ولی امتیازات آن ها به حد نصاب لازم برای اقدام کاری مستقیم نمی رسد، تحصیل در دانشگاه Newcastle در استرالیا یا سایر دانشگاه های این کشور را راه ورود خود قرار می دهند. از دلایل بالا بودن شانس استخدام رنکینگ بالای این دانشگاه است که به طور کل 207 می باشد اما هر دانشکده نیز رنکینگ خاص خود را دارد و در جدول ذیل رتبه سه دانشکده ذکر گردیده است:

رتبه در رنکینگ QS در سال 202250-100201-250251-300
دانشکدهمهندسیاقتصاد و حسابداریتجارت و مدیریت

از معایب تحصیل در دانشگاه Newcastle در استرالیا می توان به شهریه دانشگاه اشاره کرد که برای تابعین استرالیا سالیانه 21550$ (دلار استرالیا) و برای دانشجویان بین المللی سالیانه 25400$ (دلار استرالیا) می باشد. این در حالی است که دانشجویان اجازه کار تمام وقت ندارند و از قبل باید تمکن کافی لازم برای پرداخت هزینه های شهریه دانشگاه را داشته باشند. همچنین هزینه زندگی در استرالیا نیز بسیار بالا است در واقع فردی که به تنهایی در استرالیا زندگی می کند ماهیانه به طور متوسط 2835$ (دلار استرالیا) هزینه زندگی خواهد داشت.

نظر دانشجویان در خصوص تحصیل در دانشگاه Newcastle در استرالیا

با توجه به نظرسنجی های انجام شده از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه Newcastle در استرالیا، اغلب آنان مهم ترین نکته در خصوصا این دانشگاه را تعامل مثبت بین دانشجویان، بالا رفتن خلاقیت به دلیل کلاس ها و دوره های فوق برنامه و برگزاری دوره های آمادگی بازار کار معرفی کردند. فارغ التحصیلان بیان کردند که تفاوت سطح آموزشی و اهمیت این دوره های کارآموزی را روزی که برای مصاحبه شغلی در شرکت مورد نظر خود حاضر گشتند، متوجه شدند.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده، اطلاعاتی در خصوص دانشگاه Newcastle در استرالیا و مطالب مرتبط دیگر با این عنوان بیان شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به تحصیل در استرالیا یا کشورهای دیگری همچون نروژ، سوئد وغیره می توانند به منظور بررسی شرایط خود و آگاهی دقیق تر نسبت به قوانین مهاجرتی کشور مورد نظر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *