مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای نروژ

دلایل ریجکتی ویزای نروژ

اخذ ویزای کشور نروژ به این راحتی نیست و متقاضیان در طول این فرآیند بایستی در جریان دلایل ریجکتی ویزای نروژ قرار گیرند. مثلا آنها بایستی بدانند که ارسال مدارک نادرست، دستکاری شده و یا جعلی می تواند سبب ریجکتی ویزای نروژ شود. و یا ارائه پاسپورت نامعتبر یا نامناسب، گواهی تمکن مالی ناکافی، بیمه مسافرتی بدون اعتبار و امثالهم می تواند سبب ریجکتی ویزای کشور نروژ شود. بنابراین تسلط کافی خود متقاضی و نیز دریافت مشاوره از یک وکیل آشنا به شرایط و شیوه های مهاجرت به اروپا می تواند احتمال ریجکتی ویزا را به صفر برساند. با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا آنها در این مقاله شما را با دلایل و علل رد ویزای نروژ 2022 آشنا کنند.

پاسپورت نامعتبر جزء دلایل مهم ریجکتی ویزای نروژ

همان طوری که بارها نیز گفته شده یکی از اصلی ترین مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای نروژ یا ویزای هر کشور اروپایی دیگر، ارائه گذرنامه یا پاسپورت معتبر می باشد. پاسپورتی که در اولین نوبت صدورش به مدت 10 سال صادر شده باشد. حداقل دارای 2 صفحه خالی برای مهر ویزا باشد. و همچنین حداقل 3 ماه اعتبار حتی پس از خروج از کشور نروژ داشته باشد. فقط پاسپورت ملی با این مشخصات است که به عنوان پاسپورت معتبر مورد تایید اداره مهاجرت نروژ قرار دارد. والا ارائه پاسپورت منقضی شده به ریجکتی درخواست ویزای نروژ منجر می گردد.

مشکلات مصاحبه از دلایل مهم ریجکتی ویزای نروژ

فقط نقص مدارک و یا اطلاعات ناکفی و بعضا جعلی منجر به ریجکتی ویزای نروژ نمی گردد بلکه گاها مسائل و مشکلات مربوط به مرحله مصاحبه نیز می تواند سبب ریجکتی ویزای نروژ شود. بنابراین متقاضیان در پاسخ به سوالات آفیسر سفارت بایستی صادقانه عمل کرده و از تظاهر، طفره رفتن، کتمان حقایق و نیز دروغگویی کاملا پرهیز کنند. چرا که این موارد باعث اقناع آفیسر سفارت جهت ریجکت ویزای متقاضی می گردد.

مشکلات مصاحبه از دلایل مهم ریجکتی ویزای نروژ

سوء سابقه جزء دلایل ریجکتی ویزای نروژ

یکی از اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای نروژ، داشتن سوء سابقه می باشد. از جمله موارد سوء سابقه نیز می توان به جرایم منجر به زندان، قاچاق مواد مخدر، همکاری با باندهای تبهکاری، عضویت در گروه های تروریستی و غیره اشاره کرد. وجود هر یک از این موارد در پرونده سوابق متقاضیان حتی علی رغم کتمان خود متقاضی منجر به ریجکتی درخواست ویزای کشور نروژ می گردد. چرا که در این صورت متقاضی به عنوان تهدیدی علیه امنیت، آسایش و رفاه عمومی مردم نروژ شناسایی شده و به او اجازه ورود به خاک نروژ داده نمی شود.

مدارک ناقص از جمله دلایل ریجکتی ویزای نروژ

مرحله گردآوری مدارک از ضروری ترین مراحل مربوط به فرآیند درخواست ویزای نروژ به حساب می آید. مرحله ای که دقت و ریز بینی بایستی چاشنی آن باشد و الا کوچکترین نقص یا اشتباهی منجر به رد درخواست یا به اصطلاح ریجکتی ویزای نروژ می شود. مثلا عدم تکمیل یک بخشی از فرم درخواست ویزای نروژ و یا تکمیل اشتباهی و حتی اشتباه املایی نیز ممکن است از دلایل ریجکتی ویزای نروژ محسوب شود. همچنین از قلم انداختن یک مدرکی مثل عدم ارسال عکس پاسپورتی می تواند باعث ریجکتی ویزای نروژ شود.

بیمه مسافرتی از دلایل ریجکتی ویزای نروژ

علاوه بر موارد فوق الذکر همچنین عدم ارایه بیمه سفر و یا ارایه بیمه نامه غیر معتبر نیز می تواند باعث ریجکتی ویزای نروژ شود. اما شرایط یک بیمه نامه مسافرتی معتبر برای اخذ ویزای کشور نروژ نیز شامل موارد ذیل می باشد:

شرایط یک بیمه نامه مسافرتی معتبر برای اخذ ویزای کشور نروژ

علاوه بر موارد فوق همچنین شرایط مختلف بیمه نامه مسافرتی متقاضیان مثل مدت اعتبار، شرکت صادر کننده، موارد تحت پوشش و غیره بایستی بر روی تاییدیه آن بیمه یا بر روی خود دفترچه بیمه ذکر شود. پس در غیر این صورت بیمه مسافرتی مورد تایید قرار نگرفته و همین امر باعث ریجکتی ویزای نروژ می گردد.

گواهی تمکن مالی از دلایل ریجکتی ویزای نروژ

باید برای آفیسر سفارت نروژ مسجل شود که متقاضی مهاجرت به این کشور (دانشجوی بین المللی، کارگر ماهر خارجی و یا سرمایه گذار خارجی) می تواند از عهده خرج و مخارج زندگی اش در نروژ برآید. پس یکی دیگر از عوامل و دلایل ریجکتی ویزای نروژ، ارائه گواهی تمکن مالی کافی یا Proof of financial ability برای زندگی در نروژ (تا مدت اعتبار ویزا) می باشد. در صورت ضعیف بودن تمکن مالی ارائه شده و یا عدم ارائه این مدرک، امکان ریجکتی ویزای نروژ فراهم می گردد. برای اثبات تمکن مالی کافی نیز ارائه صورت حساب بانکی از طرف متقاضی کفایت می کند. در حال حاضر شرایط اثبات تمکن مالی از این طریق مثلا برای دانشجویان بین المللی از قرار ذیل است:

شرایط اثبات تمکن مالی برای دانشجویان بین المللی نروژ

تحصیل و کار در نروژ جزء روش های مهاجرتی آسان و سریع است که نهایتا منجر به اخذ اقامت این کشور اروپایی می گردد. منتها از شرایط اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی و ویزای کاری نروژ این است که متقاضی پیشنهادی از طرف موسسه آموزش عالی و یا شرکت نروژی دریافت کند. چرا که این دو نوع ویزای نروژ اسپانسر محور (Sponsorship-based Visa) می باشد. برای طرح سوالاتتان در خصوص مهاجرت به نروژ 2022 می توانید با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درتماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *