ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در آفریقای جنوبی

رشته اقتصاد در آفریقای جنوبی

اخذ ویزای تحصیلی رشته اقتصاد در آفریقای جنوبی موضوعی قابل بحث است که متقاضیان آن باید با اطلاع کامل از ضوابط، در این مسیر قدم بردارند. آفریقای جنوبی سرزمینی وسیع با روزهایی گرم و شب هایی سرد است که در محاصره آب های اقیانوس هند و اطلس واقع شده. با نظر به اینکه این کشور طی سال های اخیر خاستگاه انسان های توانمندی در حوزه های گوناگون بوده است، می توان اظهار داشت که آثار پیشرفت و ترقی در جامعه امروزی شهرهایی چون دوربان و ژوهانسبورگ هویدا می باشد. بنابراین تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن گشته است تا با ارائه مطالبی جامع و کامل پیرامون رشته اقتصاد، زیرگروه های مربوطه آن و شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهد.

  • مشاغل مرتبط با حوزه های اقتصاد و بازرگانی شمال چه مواردی است؟
  • با توجه به نرخ بالای تورم آفریقای جنوبی در مقایسه با سرزمین های اروپایی، آیا این امر که اقتصاد این کشور در سراشیبی خود قرار گرفته گزاره درستی می باشد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده کرسی های اقتصاد در شهرهای گوناگون آفریقای جنوبی کدامند؟
  • مفاهیم اصلی اقتصاد به چه شرحی بوده و شناخت این علم چه تاثیری بر جامعه خواهد داشت؟
  • با توجه به اینکه شمار دانشجویان بین المللی حاضر در موسسات دولتی و خصوصی آفریقای جنوبی کمتر از 100 هزار نفر می باشد، آیا اخذ ویزای تحصیلی این کشور در رشته اقتصاد محتمل خواهد بود؟
  • آیا دانشگاه های آفریقای جنوبی مدرکی معتبر در اروپا دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در آفریقای جنوبی چقدر است؟

معرفی رشته اقتصاد در آفریقای جنوبی

اقتصاد علمی است بیانگر چگونگی توزیع و تخصیص صحیح منابع محدود و کمیاب میان اقشار مختلف جامعه؛ اقتصاددان ها و سایر اشخاصی که در این حوزه به تحصیل پرداخته اند افرادی هستند که در شرایط بغرنج و بحرانی چاره ساز بوده و کمی از بار سنگین موجود بر دوش جامعه می کاهند. همچنین از فواید تسلط بر دانش اقتصاد می توان به اتخاذ تصمیم های صحیح فردی اشاره کرد که بر حفظ رفاه اقتصادی افراد و ارتفای آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. این شاخه از اقتصاد، به اقتصاد خرد شهرت داشته و مواضعی چون تصمیم گیری پیرامون کاهش نرخ کلی تورم و افزایش تولید ناخالص داخلی در زمره عناوین مرتبط با اقتصاد کلان قرار می گیرند. به رغم چشم اندازهای مثبتی که پیرامون شرایط اقتصاد آفریقای جنوبی در سال های 2021 و 2022 وجود داشت، این کشور شرایط مطلوبی را از این نظر تجربه نکرده است.

در سه ماهه چهارم سال 2021 نرخ منفی رشد GDP آفریقای جنوبی بیانگر شرایط نه چندان مطلوب رونق بازار اقتصاد این کشور بوده و شایان ذکر است که در اوایل سال 2022 اقتصاد آفریقای جنوبی اصطلاحا دچار رکود منفی گشته است. با توجه به اینکه بیش از 48% آفریقایی در خطر فقر به سر می برند، می توان پیش بینی نمود وظیفه اقتصاددان های این کشور تا چه اندازه خطیر می باشد.

معرفی رشته اقتصاد در آفریقای جنوبی

پیرامون تحصیل اقتصاد در آفریقای جنوبی

دانشگاه های آفریقای جنوبی نیز همچون سایر نقاط جهان به ارائه زیرگروه های اقتصاد در دانشکده های گوناگون می پردازند؛ از جمله شاخه های اصلی اقتصاد در این کشور می توان به تحلیل مالی، اقتصاد مواد معدنی، اقتصاد سلامت و بازرگانی جهانی اشاره نمود. با توجه به اینکه تنها 80000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های شهرهایی چون Johannesburg مشغول به تحصیل هستند می توان اینچنین ابراز نمود که انتخاب های ایده آلی تری نیز پیش روی متقاضیان وجود دارد؛ با این حال ارائه جامع دروسی نظیر مبانی اقتصاد، کسب و کار و بازاریابی و مدیریت بازرگانی که به تحلیل هر دو مقوله Microeconomics و Macroeconomics در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می پردازد، شرایط را اندکی بهبود بخشیده است. شایان ذکر است که برترین دانشگاه های آفریقای جنوبی نظیر به ارائه دوره های اقتصاد می پردازند که در ادامه آن ها را بررسی نموده ایم:

نام دانشگاه ارائه دهنده رشته اقتصادرتبه در کشور آفریقای جنوبی
University of Cape Town – Faculty of Commerce1
University of Pretoria2
University of the Witwatersrand3

موقعیت های شغلی رشته اقتصاد در آفریقای جنوبی

اقتصاد یکی از رشته های کاربردی بوده و با توجه به اینکه نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی در سال 2020 از 31% نیز تجاوز کرده و همچنین نرخ تورم آن سامان یافته نمی باشد، پر واضح است که مشاغل مرتبط با پیشبینی اوضاع اقتصادی در آینده از درآمد خوبی برخوردار خواهند بود. با این وجود میانگین دستمزد شهروندان آفریقای جنوبی 21450ZAR (راند آفریقای جنوبی) برآورد گشته است درحالیکه متوسط حقوق اقتصاددان های این کشور 15300ZAR (راند آفریقای جنوبی) می باشد. از رایج ترین مشاغل مرتبط با این حوزه می توان از مدیر فروش، کارشناس خرید، بازاریاب، کارشناس گمرک و تحقیقات نام برد. فعالیت هایی که این اقشار موظف به انجام آن هستند شامل بررسی تاثیرگذاری سیاست بر اقتصاد، ارائه استراتژی و راهکارهای مفید، آنالیز سطوح قیمت ها و مالیات و غیره می باشد.

مقایسه میزان درآمد حاصل از رشته اقتصاد و سایر زمینه ها

مزایا و معایب تحصیل اقتصاد در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی دارای 11 زبان گوناگون بوده و دانشجویان از این حیث مشکل چندانی برای تحصیل نخواهند داشت؛ با این وجود تنها 3 دانشگاه این کشور در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند که این امر نشانگر اعتبار نه چندان بالای موسسات آموزش عالی در این سرزمین می باشد. علاوه بر موارد مذکور، دانشگاه هایی چون University of Limpopo نیز به ارائه زیرگروه های اقتصاد برای مقاطع مختلف می پردازند اما به علت اینکه در میان 8 دانشگاه برتر آفریقای جنوبی جای ندارند، به شهرت خاصی دست نیافته اند.

یکی از نکات حائز اهمیت در این موضوع این است که مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های Cape Town و Johannesburg مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و این امر یکی از نقاط برگزیدن رشته اقتصاد و تحصیل در آفریقای جنوبی می باشد. همچنین از سایر مزایای آن می توان به هزینه های پایین تر دانشگاه و زندگی در مقایسه با کشورهای توسعه یافته اروپایی اشاره نمود. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشند و بتوانید از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *