ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در اسلواکی

رشته ایمنی شناسی در اسلواکی

رشته ایمنی شناسی در اسلواکی مقرون به صرفه است و این کشور دانشگاه های خوب زیادی را برای علاقه مندان به تحصیل تاسیس کرده است. تحصیل با هزینه پایین، عضویت در شنگن و اتحادیه اروپا، داشتن موقعیت های کاری زیاد، دانشگاه های ممتاز و غیره همگی دلایلی هستند که تحصیل در اسلواکی بسیار پرطرفدار شده است. تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی برای دانشجویان اسلواکی و بین المللی که از کشورهای اتحادیه اروپا می آیند به صورت رایگان در دسترس است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید در هر سال تحصیلی بین 2000€ تا 5000€ (یورو) هزینه بپردازند.

اسلواکی تحصیلات عالی را بدون پرداخت هزینه برای دانشجویان خود فراهم می کند و سطح تحصیلات در اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار بالا در نظر گرفته می شود. مردم اسلواکی ممکن است در ابتدا بی‌تفاوت به نظر برسند و ممکن است سرسخت باشند، اما وقتی صحبت را باز می‌کنند دوست‌داشتنی هستند، افرادی جذاب و همچنین باز، صادق، سخت‌کوش و همیشه مایل به کمک هستند. مردم محلی تمایل دارند طبیعت را دوست داشته باشند و به جاذبه های خود افتخار می کنند، که اغلب مایلند آنها را به تازه واردان نشان دهند. در اسلواکی علاوه بر طبیعت زیبا، دانشگاه های خوب و موقعیت های شغلی زیادی هم وجود دارد. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص اسلواکی به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته ایمنی شناسی در اسلواکی چقدر است؟
  • هزینه دانشگاه ها برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسلواکی کدام اند؟

درآمد رشته ایمنی شناسی در اسلواکی

کار در اسلواکی در صورت تسلط به هر دو زبان انگلیسی و اسلواکیایی راحت به دست می آید. در واقع نیروی کار غیر اروپایی باید از جنبه های مختلف نسبت به نیروی کار اروپایی بهتر باشد تا کارفرما ترغیب به استخدام وی گردد. علاوه بر تسلط به دو زبان گفته شده، فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی با رتبه بین المللی خوب، مهارت های عملی و سابقه کار مرتبط همگی می توانند در کاریابی در این کشور کمک کننده باشند؛ توجه شود که اولین و بهترین راه تمدید اقامت پس از اتمام تحصیل در اسلواکی همین کار پیدا کردن می باشد. از دیگر راه های تمدید اقامت در اسلواکی می توان به سرمایه گذاری و همچنین ازدواج با شهروند این کشور اشاره نمود.

اگرچه موقعیت های شغلی برای رشته ایمنی شناسی در اسلواکی کم نیست، فراوانی کار این رشته در کشورهایی مثل انگلستان و کانادا بیشتر می باشد. لازم به ذکر است کار در اسلواکی زودتر از کشورهای دیگر اروپایی به اقامت دائم و پاسپورت می رسد که مزیت این کشور محسوب می شود. به عبارت دقیق تر 2.5 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسلواکی، متقاضیان اقامت دائم اسلواکی را دریافت می کنند. پس از 5 سال اقامت دائم، می توان برای شهروندی اسلواکی درخواست داد. علاوه بر کار در اسلواکی اگر همسر شهروند اسلواکی هستید و در اسلواکی زندگی می کنید، یا یکی از بستگان تحت تکفل یک شهروند اسلواکی هستید و در اسلواکی زندگی می کنید، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. منتهی عملی ترین راه همین کار در اسلواکی است که برای رشته ایمنی شناسی به شرح ذیل درآمد به دنبال خواهد داشت:

حدود درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی در اسلواکی

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسلواکی

دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل مشاغل پاره وقت پیدا کنند تا برای تامین بخشی از هزینه های خود در کشور درآمد بیشتری کسب کنند. دانشجویانی که دارای مجوز اقامت دانشجویی هستند می توانند تا زمانی که در یک برنامه تحصیلی در کشور ثبت نام کرده باشند، به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. پس دانش آموزان مدارس متوسطه در اسلواکی ممکن است تا 10 ساعت در هفته (به طور متوسط ​​در یک سال) کار کنند، در حالی که دانش آموزان دانشگاه ها یا کالج ها حق دارند تا 20 ساعت در هفته (به طور متوسط ​​در یک سال) کار کنند؛ در سال های اخیر، تعداد خارجی ها در اسلواکی به سرعت در حال افزایش است.

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسلواکی

هزینه های تحصیل در اسلواکی 2022

تحصیل در اسلواکی با توجه به نوع دانشگاه و رشته هزینه های متفاوتی دربردارد؛ با این حال رشته ایمنی شناسی را نمی توان در گروه رشته های پرهزینه طبقه بندی نمود. مثل رشته هایی مثل مدیریت، دندانپزشکی، پزشکی و غیره در همه جای دنیا گران هستند و اسلواکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال امکان تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسلواکی با 3000€ تا 5000€ (یورو) در سال وجود دارد. کسی که تمکن مالی لازم برای تحصیل در اسلواکی را دارد می توان برای اخذ پذیرش از دانشگاهی در این کشور و سپس ویزای تحصیلی اقدام نماید. از جمله مهم ترین مدارکی که به این منظور باید به سفارت اسلواکی تقدیم گردد می توان به گواهی تمکن مالی بانک اشاره نمود. علاقمندان رشته ایمنی شناسی در اسلواکی، مجارستان و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته ایمنی شناسی در اسلواکی

  1. پیمان گفت:

    سلام وقت بخیربنده کارشناسی میکروبیولوژی با معدل ۱۷هستم
    ائا میشه برای ارشد ایمنی شناسی پزشکی رو توی این کشور خوند ؟ اگه میشه شرایطش چیه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته برای شما می تونه مناسب باشه. با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *