ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک

رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک

بدون شک، تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک یکی از بهترین گزینه های در دسترس در قاره اروپا خواهد بود. افرادی که بلژیک را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که پس از تحصیل در همین کشور اقامت دریافت کنند و این خود امتیاز بزرگی است که می تواند بسیاری را به سمت زندگی و تحصیل در این کشور ترغیب کند. در حال حاضر بلژیک در رشته های مرتبط با علوم اقتصاد در سطح اروپا بسیار شناخته شده است و دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های کم نظیری را برای خود به ارمغان آورند. محدودیت های نسبتا کمی که برای تحصیل در این کشور وجود دارد، آن را به یکی از برترین گزینه های بسیاری از علاقمندان به مهاجرت قرار داده است.

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در سراسر دنیا نسبتا مشابه است و به همین دلیل در بلژیک نیز می توان شرایطی مطابق با استانداردهای بین المللی در این کشور یافت. وجود امکان تحصیل به چند زبان برتر جهان را نیز می توان به عنوان یک امتیاز اضافه یا حتی یک چالش اساسی برای بسیاری از افراد معرفی کرد. در حال حاضر و به منظور کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشوربرای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چقدر است؟
  • آیا فرصت های کاری مناسبی برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک

افرادی که قصد ورود به دنیای اقتصاد را دارند، دامنه وسیعی از رشته های تحصیلی را پیش روی خود خواهند داشت و می توانند با توجه به نیاز خود، یکی از رشته های تحصیلی را برای خود انتخاب کنند. رشته بازرگانی بین الملل به عنوان یکی از رشته های وابسته به این گروه از جمله رشته های بسیار مهم بلژیک به حساب می آید و با کیفیتی عالی در این کشور ارائه می شود. در نتیجه افرادی که می خواهند در رشته بازرگانی بین الملل در دانشگاه های برتر بلژیک به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید رزومه ای در سطح عالی ارائه کنند.

یکی از مزیت های انتخاب بلژیک به عنوان تحصیل آن است که فرد می تواند با توجه به علاقه خود زبان تحصیل را انتخاب کند چراکه در مناطق مختلف بلژیک، زبان متفاوتی رایج است. در حال حاضر برای مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل، دانشجویان می توانند زبان های آلمانی، فرانسوی و هلندی را انتخاب کنند ضمن این که در برخی از دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

دانشجویان می توانند تحصیلات خود در رشته بازرگانی بین الملل را از مقطع کارشناسی آغاز کنند و به همین دلیل است که می توان پایه های علمی این رشته را در این کشور به خوبی آموخت و تا مقطع دکترا در همین مسیر گام برداشت. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک

برای افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوانند هزینه های تحصیل خود را به خوبی پرداخت کنند. در حال حاضر دانشگاه های بلژیکی این امکان را برای دانشجویان خارجی ایجاد کرده اند که بتوانند با هزینه های نسبتا کم به ادامه تحصیل مشغول شوند. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که این هزینه ها تنها در برخی از دانشگاه ها اندک است و به همین دلیل است که بازه شهریه دانشگاه در رشته های مختلف تحصیلی در بلژیک بسیار متفاوت از دیگر کشورهای جهان بوده و این وظیفه دانشجو است که پیش از اقدام برای دریافت پذیرش این مورد را مورد بررسی قرار دهد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های مختلف این کشور در حدود 850€ تا 6500€ (یورو) در سال است و دانشجویان می توانند در برخی از دانشگاه ها، با توجه به رزومه خود بورسیه دریافت کنند. هزینه زندگی در شهرهای مختلف بلژیک نیز به صورت تقریبی در حدود 850€ تا 1100€ (یورو) در ماه است.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در بلژیک

شرایط کار یک متخصص علوم بازرگانی در بلژیک

با پایان گرفتن دوره تحصیل، فرد می تواند در بلژیک به جستجوی کار پرداخته و خود را به بازار کار این کشور تحمیل کند. متوسط درآمد 5110€ (یورو) در ماه برای کارشناسان علوم بازرگانی بین الملل سبب شده است تا این کشور به یکی از کشورهای با درآمد بالا برای این افراد تبدیل شود. بدون تردید شانس پیشرفت در بازارهای کار اروپایی به ویژه در کشوری مانند بلژیک که از نظر استراتژیک شرایط خوبی برای مهاجرت دارد بالاتر است و می توان آن را در دسته کشورهای برگزیده برای متخصصین این امر قرار داد. در صورتی که تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *