ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در مالزی

رشته بازرگانی بین الملل در مالزی

همچون سال های گذشته، شرق آسیا علاقمندان زیادی دارد و از همین رو تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در مالزی می تواند حائز اهمیت باشد. افراد زیادی هر ساله مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند و یکی از مهم ترین دلایلی که این موضع را جذاب ساخته است، فرایند تحصیل و کیفیت آموزش در این کشور است. روند تحصیل در مالزی در سال های اخیر هزینه بیشتری را می طلبد و به همین دلیل است که کمی از حجم تقاضاها برای تحصیل در این کشور کاسته شده و افراد کمتری تمایل دارند تا آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

باید به این موضوع اشاره کرد که رشته بازرگانی بین الملل یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در گروه بازرگانی، اقتصاد و مدیریت است و به همین دلیل در بازار کار نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد. در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در دانشگاه های با کیفیت می تواند فرد را به یکی از گزینه های ایده آل برای رسیدن به شغل تبدیل کند و به همین دلیل است که افراد توصیه می شود تا پیش از انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود، به عوامل مختلفی که در این مسیر دخیل هستند توجه داشته باشند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در مالزی چیست؟
  • جایگاه دانشگاه های مالزی در رشته بازرگانی بین الملل در سطح جهان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در مالزی چقدر است؟
  • آیا می توان مالزی را به عنوان مقصد نهایی برای کار در حوزه بازرگانی بین الملل انتخاب کرد؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که در سال ها و دهه های اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و افراد زیادی مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت کرده اند. برخی از دانشگاه های این کشور جایگاه بسیار مناسبی در سطح جهان به دست آورده و توانسته اند دلیل روشنی برای انتخاب آن باشند. در رشته بازرگانی بین الملل نیز شرایط نسبتا مشابهی در مالزی وجود دارد. دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های خوب و سطح متوسط را در اختیار بگیرند تا مالزی به یکی از گزینه های نسبتا ایده آل برای تحصیل تبدیل شود.

در حال حاضر بیش از 10 دانشگاه در مالزی رشته بازرگانی بین الملل را به عنوان یک رشته دانشگاهی ارائه می کنند ولی تنها برخی ازا آن ها توانسته اند جایگاه مناسبی در سطح بین المللی پیدا کنند. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در مالزی عبارتند از:

برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در مالزی

یکی از مزیت هایی که مهاجرت به مالزی به همراه دارد آن است که فرد می تواند در تمامی مقاطع تحصیلی در رشته بازرگانی بین الملل به تحصیل با زبان انگلیسی مشغول شده و نیازی به یادگیری زبان بومی این کشور نداشته باشند. طول دوره تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور نیز به مانند اکثر کشورهای جهان است که در جدول زیر با جزئیاتی بیشتر به آن پرداخته شده است.

دوره تحصیلیکارشناسیکارشناسی ارشددکترا
مدت زمان (سال)423

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در مالزی

یکی از مزیت هایی که تحصیل در مالزی در گذشته های نه چندان دور به همراه داشت، امکان تحصیل ارزان قیمت در این کشور بود اما امروزه شرایط تا حدودی تغییر کرده است و دانشگاه های مالزی هزینه های نسبتا زیادی از دانشجویان دریافت می کنند. با این وجود، هزینه های تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل معقول تر از سایر رشته های تحصیلی است به طوری که دانشجویان در این رشته به طور تقریبی باید شهریه ای در حدود 10000$ (دلار) در سال را پرداخت کنند که تقریبا 50% کمتر از رشته های مهندسی است.

علاوه بر این دانشجویان باید اندیشه های لازم برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز داشته باشند. فرصت کار ضمن تحصیل در مالزی به دانشجویان این اجازه را می دهد که هزینه های 400$ تا 500$ (دلار) زندگی در این کشور را تامین کنند و بتوانند کمتر از پس اندازهای شخصی خود استفاده کنند.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در مالزی

شرایط کار یک کارشناس امور بازرگانی در مالزی

افرادی که مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در همین کشور به کار پس از تحصیل مشغول شوند ولی حقیقت امر آن است که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های مالزی، پس از تحصیل یا به کشور خود باز می گردند یا کشورهای دیگری را برای زندگی انتخاب می کنند. بسیاری از این دسته افراد کشورهای آمریکای شمالی نظیر آمریکا و کانادا را برای زندگی پس از تحصیل خود انتخاب می کنند.

در حال حاضر و با همه این اوصاف یک کارشناس امور بازرگانی در این کشور، درآمدی در حدود 5400MRY (رینگیت) در ماه درآمد کسب می کند که برای زندگی در این کشور درآمدی بسیار مناسب برای یک نفر به حساب می آید. شما نیز در صورتی که به دنبال مسیرهای اصلی مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *