ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در لیتوانی

رشته باستان شناسی در لیتوانی

رشته باستان شناسی در لیتوانی از جمله رشته های تحصیلی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و یکی از دلایل آن بازار کار این کشور است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته باستان شناسی را دارند، باید از این مسئله آگاه باشند که تحصیل در این رشته با چالش های بسیاری روبرو است و به همین دلیل است که به متقاضیان توصیه می شود تا کشوری را برای تحصیل خود انتخاب کنند که از نظر علمی جایگاه بسیار مناسبی داشته باشد و دانشجویان اطمینان داشته باشند که کیفیت آموزش در آن در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. متاسفانه لیتوانی با وجود شرایط مناسبی که از نظر مالی در این رشته ایجاد می کند، از نظر علمی شرایط مناسبی ندارد.

رشته باستان شناسی در بسیاری از کشورها به این دلیل مورد توجه قرار می گیرد که صنعت توریسم به شدت به این موضوع وابسته است. کشفیات یک باستان شناس می تواند جایگاه یک کشور را در اذهان مردم تغییر دهد و تمایلات جدیدی را برای سفر، در میان آن ها ایجاد کند. به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای پیشرفته با وجود عدم دسترسی به آثار باستانی تلاش می کنند تا در دانشگاه های خود رشته باستان شناسی را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه کنند و شرایط مناسبی را در بازار کار ایجاد کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در لیتوانی خواهند پرداخت.

  • آیا می توان از لیتوانی به عنوان مقصد مناسب برای مهاجرت یاد کرد؟
  • هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا فرصت های شغلی مناسبی برای باستان شناسان در لیتوانی وجود دارد؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناسی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کشور لیتوانی

برای تحصیل در رشته های مختلف، دانشگاه های لیتوانی به راحتی از دانشجویان خارجی پذیرایی می کنند اما باید در نظر داشت که رشته باستان شناسی یکی از رشته های خاص گروه هنر است و به همین دلیل کمتر دانشگاهی در جهان به آن توجه می کند. در لیتوانی شرایط برای تحصیل در رشته باستان شناسی چندان مساعد نیست و به همین دلیل است که به متقاضیان، به ویژه افرادی که رزومه تحصیلی بهتری در اختیار دارند توصیه می شود تا در کشور دیگری به ادامه تحصیل مشغول شوند.

در حال حاضر دانشگاه کلایپِدا در شهری با همین عنوان تنها دانشگاه لیتوانی است که امکان تحصیل در این رشته را به دانشجویان می دهد. تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست و این مسئله می تواند دشواری ورود به این دانشگاه تازه تاسیس را افزایش دهد.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کشور لیتوانی

هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در لیتوانی

یکی از مهم ترین نکاتی که همواره هنگام رجوع به تحصیل در لیتوانی از آن یاد می شود، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند اما متاسفانه در رشته باستان شناسی شرایط کاملا متفاوت است و دانشجویان چالش های بیشتری را پیش روی خود خواهند داشت.

هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در دانشگاه کایپدا در حدود 6200$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که از نظر مقرون به صرفه بودن نیز نمی توان این دانشگاه را مورد تایید قرار داد. دانشجویان خارجی فرصت مناسبی برای دریافت بورسیه از این دانشگاه را نیز در اختیار نخواهند داشت و باید تمامی هزینه ها را شخصا پرداخت کنند.

از سوی دیگر اما هزینه زندگی در این شهر بسیار مناسب است و در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 300€ (یورو) در ماه برای پرداخت هزینه های زندگی کافی است. ضمن آن که دانشجویان می توانند به کار ضمن تحصیل در این کشور نیز مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای مناسب برای افرادی است که به دنبال زندگی در شهرهای خلوت و کم حاشیه هستند چرا که لیتوانی جمعیت کمی را در خود جای داده است و سبک زندگی قدیمی در این کشور همچنان رواج دارد. از نظر بازار کار نیز نرخ بیکاری در این کشور بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان لیتوانی را به عنوان کشوری امن و خوب برای کار معرفی کرد.

از نظر قانونی، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که پس از دریافت مدرک تحصیل خود، به عنوان نیروی کار در لیتوانی اقامت داشته باشند اما حقیقت امر آن است که باستان شناسان در کشور لیتوانی فرصت های مناسبی برای رسیدن به کار در اختیار نخواهند داشت و این بحرانی است که ممکن است در پیش روی علاقمندان به این رشته قرار گیرد. باید در نظر داشت که درآمد این افراد در لیتوانی نیز چندان مناسب نیست و نمودار زیر به خوبی این مسئله را روشن می سازد.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور لیتوانی

اگرچه هزینه های زندگی در لیتوانی نیز بسیار مقرون به صرفه است اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می توان گفت که درآمد یک باستان شناس در این کشور بسیار کم است. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید در نظر داشته باشند که سایر کشورهای تراز اول اروپایی به باستان شناسان بیشتری برای کار نیاز خواهند داشت و درآمد بیشتری را نیز در اختیار آن ها قرار خواهند داد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با شرایط زندگی در بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *