ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در گرجستان

رشته باستان شناسی در گرجستان

رشته باستان شناسی در گرجستان یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های اندکی ارائه می شود و البته شرایط چندان مناسبی ندارد. در طول سال های اخیر، دانشگاه های گرجستان توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند اما حقیقت امر آن است که نتوانسته اند با همین نسبت رشد کنند. در چنین شرایطی نمی توان توصیه کرد که متقاضیان تحصیل در رشته باستان شناسی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند بلکه می توانند به بسیاری دیگر از گزینه های موجود در دسترس بیاندیشند. گرجستان در حال حاضر یکی از کشورهای نه چندان مناسب برای تحصیل است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در سال های اخیر نرخ بیکاری در کشور گرجستان به شدت روندی افزایشی داشته و به 20% نیز رسیده است. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که افراد خارجی که در این کشور تحصیل کرده اند، شانس بالایی برای رسیدن به شغل در گرجستان داشته باشند چراکه بدون تردید برنامه های دولت این کشور به گونه ای تنظیم شده است که بتوانند نرخ بیکاری را کنترل کنند و در این صورت، استخدام نیروی کار بومی یک اولویت برای افرادی است که صاحب مشاغل هستند. با همه این تفاسیر و ضعف هایی که در تحصیل در گرجستان وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله تلاش خواهند کرد تا به بررسی تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور بپردازند.

  • آیا گرجستان مقصد مناسبی برای علاقمندان به تحصیل در رشته باستان شناسی است؟
  • متوسط هزینه های تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در گرجستان، به عنوان شهروند خارجی به کار مناسب رسید؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور گرجستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای منطقه آسیا است که به عضویت قاره اروپا درآمده است. دانشگاه های این کشور توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست و نمی تواند یک برگ برنده در رزومه افراد به حساب آید. در رشته ای مانند باستان شناسی که شرایط تحصیل و آموزش در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نمی توان گرجستان را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی کرد.

دانشگاه فنی گرجستان که در شهر تفلیس قرار دارد، یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل است و دامنه وسیعی از رشته های تحصیلی از جمله باستان شناسی در آن ارائه می شود. دانشگاه گرجستان نیز که در شهر تفلیس واقع شده است، فعالیت خود را از سال 2004 آغاز کرده است اما امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های اصلی در کشور گرجستان شناخته می شود. تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی رشد بسیار زیادی کرده است و در رشته باستان شناسی نیز به عنوان یک امتیاز به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در گرجستان

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی گرجستان مناسب است اما در دانشگاه های خصوصی این کشور دانشجویان باید بودجه های سنگینی را به عنوان شهریه خود پرداخت کنند. متوسط هزیه برای تحصیل در رشته باستان شناسی در کشور گرجستان و برای دانشجویان خارجی در حدود 1600$ تا 2900$ (دلار) در سال است و دانشجویان بدون شانس برای دریافت بورسیه، باید این مبلغ را پرداخت کنند.

هزینه زندگی در گرجستان نیز به نسبت گران نیست چرا که دانشجویان ا در اختیار داشتن بودجه ای کمتر از 500$ (دلار) در سال می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. این در حالی است که امکان کار نیمه وقت نیز به دانشجویان خارجی در این کشور داده شده است و آن ها می توانند از این طریق عمده ترین بخش هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور گرجستان

در شرایطی که گرجستان از نرخ بیکاری بسیار زیاد رنج می برد، باید به این نکته اشاره داشت که از نظر قانونی، دانشجویان خارجی در این کشور اجازه خواهند داشت تا به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی شدند، قادر خواهند بود تا به عنوان یک شهروند خارجی ویزای کاری دریافت کنند و در نهایت به اقامت گرجستان از طریق کار دست پیدا کنند. برای کار در گرجستان به عنوان نیروی کار خارجی، تسلط به زبان گرجی یک الزام است و دانشجویان باید آن را به دست آورند.

برای کار به عنوان باستان شناس در گرجستان، فرصت های شغلی زیادی وجود ندارد و همین مسئله می تواند شرایط کاریابی در این حرفه را برای افراد بسیار سخت سازد. با این وجود باید به این نکته نیز اشاره داشت که متوسط درآمد یک باستان شناس در این کشور بسیار مناسب است. در نمودار زیر، این ادعا به اثبات رسیده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور گرجستان

در شرایطی که یک باستان شناس در این کشور می تواند درآمد مناسبی داشته باشد باید به این نکته اشاره داشت که رسیدن به شغل در این کشور بسیار سخت است و این مسئله به آن دلیل است که توجه چندانی به بازار کار باستان شناسی در این کشور صورت نگرفته است. با وجود اینکه تحصیل در گرجستان مخاطبان بسیار زیادی دارد، باید به این نکته اشاره کرد که کیفت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست و این یک چالش بزرگ برای افرادی است که حتی پس از تحصیل، تمایل به بازگشت به ایران دارند. در صورتی که به دنبال راه های مناسب تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *