ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در ایرلند

رشته بینایی سنجی در ایرلند

تحصیل در رشته بینایی سنجی در ایرلند یک فرصت عالی برای افرادی است که رزومه تحصیلی سطح متوسط در اختیار دارند و می خواهند در اروپا تحصیل کنند. ایرلند یکی از کشورهای مطرح اروپایی است که توانسته بسیاری از جنبه های زندگی خود را به ایرلند نزدیک کند و به همین دلیل است که می توان این کشور را برای زندگی در شمال اروپا مناسب دانست اما در رابطه با کیفیت دانشگاه های این کشور، فاصله زیادی میان ایرلند و انگلستان وجود دارد. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا در آینده به کشوری مانند اسکاتلند و انگلستان مهاجرت می کنند تا بتوانند شرایط استانداردی برای کار در این کشورها پیدا کنند.

رشته بینایی سنجی یکی از رشته های مهم در علم پزشکی و از زیر شاخه های چشم پزشکی است اما تفاوت بسیاری میان این دو رشته تحصیلی وجود دارد که دانشجویان در هنگام انتخاب آن ها باید دقت لازم را داشته باشند. محدودیت های چندانی برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در این کشور وجود ندارد و به همین دلیل است که می توان به دارندگان رزومه های سطح متوسط توصیه کرد تا همین کشور را به عنوان یک دروازه مهم برای ورود به انگلستان انتخاب کنند. در ادامه و به منظور توجه به خواست مخاطبین خود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در ایرلند را بررسی می کنند.

  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در ایرلند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدامند؟
  • آیا هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور زیاد است؟
  • فرایند دریافت اقامت ایرلند از طریق کار در حوزه بینایی سنجی چیست؟

دانشگاه های برتر رشته بینایی سنجی در ایرلند

تحصیل در ایرلند تماما به زبان انگلیسی انجام می شود و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند بدون نیاز به یادگیری زبان سوم به ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر بپردازند. دوره تحصیل در رشته بینایی سنجی در این کشور 4 ساله است اما دانشجویانی که توانمندی های بالایی داشته باشند، ممکن است در 7 ترم تحصیلی مدرک خود را دریافت کنند.

دانشگاه کالج دوبلین بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته بینایی سنجی است که رتبه 244 جهان را به خود اختصاص داده است. موسسه تکنولوژی واترفورد به عنوان یکی دیگر از مراکز علمی ایرلند، رتبه 258 جهان در این رشته را در اختیار دارد و این دو مرکز فاصله قابل توجهی با سایر دانشگاه های این کشور دارند. موسسه تکنولوژی دوبلین نیز رتبه 336 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و سومین دانشگاه تراز اول ایرلند برای تحصیل در این رشته به حساب می آید.

به طور کلی تحصیل در ایرلند فرایند چندان دشواری را در پیش روی دانشجویان قرار نمی دهد و به همین دلیل است که می توان انتظار داشت دانشجویان در مسیر دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور دشواری های چندانی را تجربه نکنند.

دانشگاه های برتر رشته بینایی سنجی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در ایرلند

برای تحصیل در ایرلند نمی توان هزینه های کمی را متصور شد و دانشجویان باید توانایی مالی کافی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند دوره تحصیلی خود در این کشور را با موفقیت به پایان برسانند. به طور کلی می توان گفت که ایرلند یکی از کشورهای پر هزینه شمال اروپا برای ادامه تحصیل است و به همین دلیل نمی توان از آن به عنوان کشوری مقرون به صرفه یاد کرد.

شهریه تحصیل در رشته بینایی سنجی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 12800€ تا 16900€ (یورو) در سال است و دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور باید رقابتی سخت را با سایر دانشجویان متقاضی داشته باشند.

در شرایط کنونی، هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی نیز در حدود 850€ تا 1100€ (یورو) در ماه بسته به سبک زندگی و همچنین شهر محل اقامت است که از طریق فعالیت های دانشجویی می توان آن را تا حد زیادی تامین کرد. با آگاهی از شرایط مالی تحصیل در ایرلند در رشته بینایی سنجی، می توان برخی از مهم ترین نکات در رابطه با تحصیل در این کشور را به شرح زیر بیان کرد:

مهم ترین نکات تحصیل رشته بینایی سنجی در ایرلند

شرایط کار یک اپتومتریست در ایرلند

ایرلند از دانشجویان خارجی که دوره تحصیلی خود را در این کشور به پایان رسانده باشند حمایت می کند و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان در این کشور اقامت به دست می آورند اما نباید از این مسئله غافل شد که روابط نزدیک ایرلند و انگلستان، بسیاری را به سمت کار در انگلستان می کشاند. یک اپتومتریست در ایرلند به طور متوسط در حدود 7000€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند که درآمدی نسبتا مناسب برای زندگی خوب در این کشور است.

باید در نظر داشت افرادی که از رزومه تحصیلی قوی برخوردار هستند، بهتر است کشورهای دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کنند و این نکته باید در نظر گرفته شود که ایرلند مقصدی نهایی برای زندگی بسیاری از افراد نیست. در صورت تمایل به ادامه زندگی در بهترین سرزمین های جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *