ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در عمان

رشته بیهوشی در عمان

کار پزشکی در عمان اگرچه می تواند از نظر مالی بسیار مناسب باشد اما تحصیل رشته بیهوشی در عمان می تواند یک انتخاب اشتباه در این زمینه قلمداد شود. افرادی که عمان را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب می کنند، هدفی جز رسیدن به درآمد بالا نخواهند داشت ولی تحصیل در عمان نمی تواند به اندازه ای جذاب باشد که آن ها بتوانند به عنوان یک پزشک در بسیاری از کشورهای برتر جهان به کار مشغول شوند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در عمان باید اولویت چندم هر فرد برای تحصیل در خاورمیانه باشد.

رشته بیهوشی یکی از رشته های تحصیلی در حوزه پزشکی است که در اتاق عمل کاربرد بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که بهترین دانشگاه های جهان در این رشته در کشورهایی یافت می شوند که حوزه سلامت را به شدت مورد ارزیابی قرار می دهند. فرایند کار در این رشته بسیار حساس است و به همین دلیل متقاضیان باید دانشگاه هایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که بتواند بالاترین کیفیت آموزشی را در اختیار آن ها قرار دهد. در عمان اما شرایط چندان مناسبی برای تحصیل در رشته های مرتبط با گروه پزشکی وجود ندارد. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در بررسی خواهند کرد که آیا تحصیل رشته بیهوشی در عمان می تواند ارزشمند باشد یا خیر.

  • شرایط تحصیل رشته بیهوشی در عمان چیست؟
  • آیا عمان را می توان به عنوان مقصدی مقرون به صرفه برای تحصیل دانست؟
  • شرایط رسیدن به کار در حوزه پزشکی در عمان چیست؟
  • متوسط درآمد یک متخصص بیهوشی در عمان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در عمان

یکی از موضوعات مهمی که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، کیفیت آموزش در کشور مقصد است. زمانی که صحبت از تحصیل در رشته های گروه پزشکی در میان باشد اما، اهمیت کیفیت آموزش دو چندان می شود. بسیاری از دانشگاه های عمان در حال حاضر از کیفیت مناسبی برای تحصیل در رشته بیهوشی برخوردار نیستند و این مسئله می تواند برای افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، نگران کننده باشد.

دانشگاه سلطان قابوس تنها دانشگاهی در کشور عمان است که دانشجویان می توانند به تحصیل در آن بیاندیشند ولی سایر دانشگاه های این کشور از جایگاه ضعیفی در دنیای علم برخوردار هستند. این دانشگاه رتبه 221 آسیا و همچنین 793 جهان را به خود اختصاص داده است و به سختی می توان آن را در جمع دانشگاه های رده سوم جهان قرار داد. دانشگاه نیزوا در عمان نتوانسته است جایگاهی بهتر از رتبه 3164 را در جهان به دست آورد و همین مسئله برای آگاهی از شرایط علمی تحصیل در این دانشگاه کافی است. سایر دانشگاه های عمان جایگاهی به مراتب ضعیف تر در این رابطه داشته اند و این خود دلیلی برای کنار گذاشتن عمان از میان گزینه های در دسترس است.

نکات مثبت و منفی تحصیل رشته بیهوشی در عمان

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در عمان

شرایط کلی تحصیل در عمان به گونه ای است که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور ناچار می شوند از خواسته های خود دست بکشند و یکی از عمده ترین دلایل آن نیازمندی به پرداخت هزینه های سنگین برای ورود به دانشگاه است. هزینه تحصیل در کشور عمان برای یک دانشجوی خارجی در رشته بیهوشی معادل 18000$ تا 22000$ (دلار) در سال است و شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید با این مبلغ می توان هزینه های تقریبی 1.5 سال تحصیل و زندگی در کشور آلمان را پرداخت کرد.

برای دانشجویان باید توجه به این نکته نیز مهم باشد که برای گذران زندگی خود در این کشور باید ماهانه در حدود 1200$ تا 1500$ (دلار) بودجه در اختیار داشته باشند که نشان از هزینه های مشابه زندگی در این کشور با کشوری هم سطح با سوئیس دارد. عدم امکان کار ضمن تحصیل در عمان، این کشور را به یکی از گران ترین مقاصد تحصیلی تبدیل کرده است.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در عمان

فرایند تبدیل شدن به متخصص بیهوشی در عمان

برای این که فردی بتواند در کشور عمان به کار در حوزه پزشکی دست پیدا کند باید در آزمون های معادلسازی مدرک خود شرکت کند و در صورت موفقیت در این موضوع قادر خواهد بود تا به عنوان پزشک در این کشور به کار مشغول شود اما در صورتی که فردی در دانشگاه های عمان به تحصیل مشغول شود، قادر خواهد بود تا مدرک خود در این کشور را برای ورود به بازار کار مورد استفاده قرار دهند. در چنین شرایطی، می توان از وی به عنوان یک پزشک بیهوشی یاد کرد که به صورت ماهانه درآمدی در حدود 5370OMR (ریال عمان) را به دست آورد که مبلغی بسیار بالا برای رسیدن به کیفیت مناسب زندگی در این کشور است.

با همه این تفاسیر بسیاری از کشورهای اروپایی با هزینه های بسیار کمتر امکان تحصیل در رشته های مختلف را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده و همچنین کانادا و آمریکا نیز مقاصد مهمی برای رسیدن به مدرک پزشکی با هزینه هایی نسبتا مشابه است. در صورت تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *