ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در بلاروس

رشته تخصص اطفال در بلاروس

تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلاروس با توجه به مزایای تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی، فرصت بسیار خوبی می باشد. بلاروس کشوری زیبا و کوچک در اروپای شرقی است. این کشور محصور در خشکی است و از شمال با لتونی و لیتوانی، از جنوب با اوکراین، از شرق با روسیه و از غرب با لهستان همسایه است. فرهنگ این کشور به شدت تحت تاثیر فرهنگ روسیه است. به همین دلیل است که پایتخت این کشور یعنی مینسک با ساختمان های به سبک روسی پر شده است. جمعیت حدودا 10 میلیون نفری بلاروس عمدتا به زبان های بلاروسی و روسی که دو زبان رسمی این کشور هستند، صحبت می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلاروس تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • وضعیت حقوق متخصصان رشته تخصص اطفال در بلاروس چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلاروس کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص اطفال در بلاروس چه رقمی است؟

حقوق متخصصان رشته تخصص اطفال در بلاروس

شخصی که به عنوان متخصص اطفال در بلاروس کار می کند معمولاً حدود 7050BYN (روبل بلاروس) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان اطفال در این کشور اروپایی بین 3390BYN (کم ترین) تا 11100BYN (بیش ترین) (روبل بلاروس) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان اطفال در بلاروس را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان اطفال در بلاروس

نمودار بالا نشان می دهد که حقوق متخصصان اطفال در بلاروس از 40600BYN (روبل بلاروس) در سال (حداقل حقوق) تا 133000BYN (روبل بلاروس) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر تغییر میانگین حقوق متخصصان اطفال بر اساس تجربه در بلاروس را نمایش می دهد:

میانگین حقوق متخصصان اطفال بر اساس تجربه در بلاروس

مطابق نمودار فوق، به عنوان مثال، در بلاروس یک متخصص اطفال با کم تر از 2 سال تجربه تقریبا 47500BYN (روبل بلاروس) در سال درآمد دارد، در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 67400BYN (روبل بلاروس) در سال درآمد داشته باشد که 42% بیش تر از فردی با تجربه کم تر از 2 سال است. همچنین یک متخصص اطفال با سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 88600BYN (روبل بلاروس) دریافت می کند که 31% بیش تر از متخصصی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نیز مقایسه حقوق متخصصان اطفال بر اساس جنسیت در بلاروس را نشان می دهد:

مقایسه حقوق متخصصان اطفال بر اساس جنسیت در بلاروس

نمودار بالا نشان می دهد که متخصصان اطفال مرد در بلاروس به طور متوسط 5% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

چرا تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلاروس؟

دلایل زیادی برای انتخاب بلاروس به عنوان مقصد تحصیل توسط دانشجویان بین المللی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • سیستم آموزشی این کشور به خوبی سازماندهی شده است و در سطح بین المللی از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • تحصیل در بلاروس فرصتی برای یادگیری زبان های جدید است زیرا بلاروس و روسی به طور گسترده در این کشور صحبت می شوند.
  • محیط بلاروس امن و مهمان نواز است و مردم با آغوش باز دانشجویان را می پذیرند.
  • تنوع فرهنگی بلاروس با معماری کلاسیک تاریخی قدیمی و مدرن که برای فضا با معماری مدرن رقابت می کنند، جالب است.
  • برای دانشجویان بین المللی با بودجه محدود، بلاروس انتخاب خوبی است زیرا هزینه های زندگی و تحصیل در آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.

علاوه بر موارد فوق، بلاروس خانه صومعه های باستانی، دهکده های زیبا، قلعه های اعجاب انگیز، جنگل های اسرارآمیز و شهرهای پر جنب و جوش است و دانشجویان می توانند از سفر و بازدید در این کشور لذت ببرند. در بلاروس، دانشجویان می توانند از زندگی دانشجویی هیجان انگیز و فرصت هایی برای ورزش کردن مانند اسکی در قله های نزدیک مینسک و پیاده روی در جنگل های شگفت انگیز لذت ببرند.

چرا تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلاروس

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص اطفال در بلاروس

بلاروس یک مقصد تحصیلی بسیار مقرون به صرفه برای دانشجویانی است که این کشور را به عنوان مقصد تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند. با این حال، هزینه زندگی در آن تا حد زیادی به مکان و سبک زندگی بستگی دارد. در حال حاضر، بر اساس گزارش وب سایت متعبر numbeo، هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد مجرد در این کشور اروپای شرقی 1286.97BYN (روبل بلاروس) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. مقایسه این کشور با ایران نشان می دهد هزینه زندگی در بلاروس به طور متوسط 26.52% کم تر از کشور ما است. در زیر قیمت برخی اقلام رایج در بلاروس آورده شده است:

  • قرص نان سفید تازه 500 گرمی: 1.47BYN (روبل بلاروس)
  • 1 1.لیتر شیر معمولی: 89BYN (روبل بلاروس)
  • 1 کیلوگرم پنیر محلی: 16.19BYN (روبل بلاروس)
  • 1 کیلوگرم سیب: 3.59BYN (روبل بلاروس)
  • 1 کیلوگرم گوشت گاو: 19.09BYN (روبل بلاروس)
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی: 1.91BYN (روبل بلاروس)
  • 1 7.کیلوگرم گوجه فرنگی: 29BYN (روبل بلاروس)
  • 1 کیلوگرم پرتقال: 4.74BYN (روبل بلاروس)

با توجه به این که اکثر دانشگاه های بلاروس در داخل و خارج از محوطه دانشگاه برای دانشجویان محل اقامت ارائه می دهند، لذا دانشجویان بین المللی نباید در مورد آن زیاد نگران باشند. هزینه محل اقامت در محوطه دانشگاه بسته به این که اتاق یک نفره باشد یا مشترک با دانشجویان دیگر بین 15$ تا 50$ (دلار) است. همچنین ممکن است دانشجویی بخواهد آپارتمان اجاره کند. بررسی اجاره بها در بلاروس نشان می دهد که به طور متوسط 48.15% کم تر از ایران می باشد. در حال حاضر، اجاره بهای ماهانه در این کشور به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 996.20BYN (روبل بلاروس)
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 696.54BYN (روبل بلاروس)

معرفی مختصر کشور بلاروس

جمهوری بلاروس یک کشور محصور در خشکی در شرق اروپا است. این کشور با روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی همسایه می باشد. بلاروس سیزدهمین کشور بزرگ و بیستمین کشور پر جمعیت اروپا است. مینسک، پایتخت، بزرگ ترین شهر و یکی از بهترین شهرهای بلاروس برای تحصیل می باشد. بلاروس کشوری در حال توسعه است و در شاخص توسعه انسانی در رتبه 53 قرار دارد. این کشور از زمان تاسیس سازمان ملل عضو آن بوده است و به CIS، CSTO، EAEU، OSCE و جنبش غیرمتعهدها پیوسته است. بلاروس با وجود این که یک کشور اروپایی است اما هیچ علاقه ای برای پیوستن به اتحادیه اروپا ندارد؛ البته با این وجود روابط دو جانبه خود با این اتحادیه را حفظ کرده است و همچنین در دو پروژه اتحادیه اروپا مشارکت دارد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلاروس هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *