ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در چک

رشته جراحی زنان و زایمان در چک

برای اینکه فردی بتواند تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در چک را تجربه کند، قطعا به رزومه ای قدرتمند نیاز خواهد داشت تا با سایرین رقابت کند. دانشگاه های جمهوری چک به صورت محدود این رشته را ارائه می کنند و به همین دلیل دانشجویان رقابت سنگینی برای دریافت پذیرش در این کشور خواهند داشت. باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های این کشور همچنین رتبه های متوسط و ضعیف را در اختیار دارند و این سبب می شود که اعتبار مدرک تحصیلی در این کشور به حداقل برسد. به طور کلی می توان گفت تنها یک دانشگاه معتبر در این کشور برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان وجود دارد.

هزینه های تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در کشور چک چندان زیاد نیست و افرادی که در این کشور به عنوان دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند، تا حدودی شانس خوبی برای رسیدن به بورسیه های تحصیلی خواهند داشت اما نباید یک فرد به امید دریافت این کمک هزینه های تحصیلی، در مسیر مهاجرت به کشور چک گام بردارد. باید به این نکته اشاره کرد که جمهوری چک یکی از کشورهای خوب شرق اروپا است که شرایط مناسبی برای زندگی ایجاد می کند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در چک پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان کدامند؟
  • فرایند مهاجرت به چک به عنوان پزشک متخصص چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چقدر است؟
  • شرایط رسیدن به کار در جمهوری چک به عنوان یک فارغ التحصیل چیست؟
  • آیا درآمد متخصصین زنان در این کشور مناسب است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در چک

برای این که یک شهروند خارجی که مدرک خود را از جمهوری چک دریافت نکرده است، معادلسازی مدرک تحصیلی برای ورود به رشته جراحی زنان و زایمان بسیار ضروری است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، باید مدرک زبان جمهوری چک را نیز به دست آورند چراکه زبان تحصیل در این کشور انگلیسی نیست. افرادی که در این مسیر گام برمی دارند، باید سختی های آموختن این زبان را نیز بپذیرند. طی کردن مراحل رسیدن به پذیرش دانشگاهی در این رشته به شرح زیر است:

مراحل تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در چک

باید به این نکته اشاره داشت که افرادی که در کشور چک به ادامه تحصیل مشغول می شوند، تنها در یک صورت می توانند مدرک معتبری را دریافت کنند که در دانشگاه چارلز به ادامه تحصیل مشغول شوند. این دانشگاه رتبه 247 جهان را به خود اختصاص داده است و شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل دارد. دومین دانشگاه برتر رشته جراحی زنان و زایمان در چک، دانشگاه ماساریک است که رتبه 705 جهان را به دست آورده است که در جمع برترین های جهان قرار ندارد. سایر دانشگاه های این کشور در رشته جراحی زنان و زایمان در رتبه های ضعیف تر از 1000 قرار گرفته اند.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در چک

هزینه تحصیل پزشکی در چک به نسبت سایر رشته های تحصیلی در این کشور بیشتر است و این امری بدیهی به نظر می رسد. افرادی که این رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا باید شهریه ای بین 5100€ تا 12500€ (یورو) را در سال به دانشگاه های دولتی این کشور پرداخت کنند و تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در دانشگاه های خصوصی این کشور بیش از 20000€ (یورو) در سال هزینه دربر خواهد داشت. دانشجویان در موارد اندکی می توانند به بورسیه های تحصیلی در این کشور دسترسی داشته باشند و این مسئله می تواند تحصیل آن ها را از نظر مالی ارزشمندتر کند.

هزینه های زندگی در جمهوری چک نیز معمولا بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با حدود 350$ تا 600$ (دلار) در ماه تمامی هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند. افرادی که برای رشته جراحی زنان و زایمان به چک مهاجرت می کنند، زبان این کشور را به خوبی می دانند و می توانند به راحتی به کارهای دانشجویی در این کشور رو آورده و در نتیجه هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در چک

شرایط کار یک متخصص زنان در چک

یک متخصص زنان در چک به طور متوسط 171000CZK (کرون چک) در ماه درآمد کسب می کند و این مقدار برای پرداخت هزینه های یک زندگی با کیفیت عالی کفایت می کند. شرایط رسیدن به کار به عنوان متخصص زنان برای دانشجویان خارجی دریافت مدرک تحصیلی است اما افرادی که از خارج از این کشور برای دریافت ویزای کاری اقدام می کنند، ابتدا باید یک پیشنهاد کاری دریافت کرده و سپس مدرک تحصیلی خود را معادلسازی کنند. یادگیری زبان چکی چندان ثمر بخش نیست و افراد را ناچار می کند که در این کشور اقامت داشته باشند مگر این که بتوانند بار دیگر در پروسه یادگیری زبان قرار گیرند. از طرف دیگر شرایط عدم عضویت در اتحادیه یورو نیز می تواند حائز اهمیت باشد. در صورتی که به دنبال بهترین مسیر مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *