ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی

رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی

تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی از نظر اقامتی بسیار مفید و از نظر علمی می تواند یک گام رو به عقب به حساب آید. بسیاری از افرادی که دوره تحصیل پزشکی خود را به پایان رسانده اند، تلاش می کنند تا در مسیر تحصیل خود، بار دیگر شرایطی را فراهم آورند که بتوانند دوره تخصص را نیز پشت سر بگذارند و با توجه به میزان توجه به عمل های زیبایی، جراحی پلاستیک یکی از جدی ترین تمایلاتی است که ممکن است فرد را به سمت این رشته جذب کند. محدودیت های زیادی برای تحصیل در این رشته وجود ندارد و به همین دلیل است که می توان آن را یکی از رشته های جذاب گروه تخصص پزشکی نامید.

اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای اروپایی عضو شنگن، از جمله کشورهایی است که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که رشته های قدرتمند موجود در نظام آموزشی این کشور محدود هستند و تنها افراد خاصی این کشور را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود انتخاب می کنند. دانشگاه های این کشور از نظر علمی شرایط چندان مناسبی را در رشته جراحی پلاستیک به دست نیاورده اند و به همین دلیل است که نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی خواهند پرداخت.

  • شرایط ورود به رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی چیست؟
  • چه محدودیت هایی برای انتخاب این رشته به عنوان رشته تحصیلی وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورد؟

فرایند دریافت پذیرش رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی

برای ورود به رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی، افراد این فرصت را خواهند داشت که با استفاده از مدرک پزشکی خود، اقدامات لازم را انجام دهند. با این حال باید به این نکته توجه داشت که اسلواکی از نظر علمی شرایط چندان مناسبی ندارد و در رتبه بندی جهانی که نام 1036 دانشگاه در این رشته دیده می شود، اثری از دانشگاه های اسلواکی دیده نمی شود.

برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک، دانشجویان به ندرت می توانند زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب کنند و این خود یک چالش اساسی برای ورود به این کشور است. محدودیت های جدی چندانی در این رابطه وجود ندارد و دانشجویان به شرح زیر می توانند وارد دانشگاه های اسلواکی در رشته تخصصی جراحی پلاستیک شوند.

فرایند دریافت پذیرش رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی

دوره تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور 4 ساله است و دانشجویان می توانند در طول این دوره کار در اسلواکی را به صورت نیمه وقت تجربه کنند تا بتوانند شرایط خود برای آینده را بهبود بخشیده و با بازار کار این کشور نیز آشنایی پیدا کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی

از جمله جدی ترین چالش هایی که همه دانشجویان در خارج از کشور با آن روبرو خواهند بود، تامین هزینه های زندگی در کشور مقصد است. برای زندگی دانشجویی در اسلواکی معمولا 2 راه برای تامین مخارج وجود دارد که شناخته شده ترین آن دریافت بورسیه تحصیلی است. مبلغی که دانشجویان در اسلواکی به عنوان بورسیه دریافت می کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای هر فرد متفاوت از دیگری است. معمولا دانشجویان دوره های تخصص پزشکی بخشی از هزینه های تحصیلی خود را به عنوان بورسیه دریافت می کنند. هزینه زندگی در اسلواکی نیز از طریق کار ضمن تحصیل قابل جبران است.

به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی برای دانشجویان در این کشور در حدود 300€ (یورو) در ماه است که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان، هزینه ای اندک به حساب می آید. از طرف دیگر شهریه دانشگاه های اسلواکی نیز چندان زیاد نیست و دانشجویان با دراختیار داشتن بودجه ای در حدود 4500€ (یورو) در سال می توانند شهریه خود را به صورت کامل پرداخت کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلواکی

شرایط کار یک جراح پلاستیک در اسلواکی

بلافاصله پس از تحصیل در اسلواکی، به مانند اکثر کشورهای اروپایی، دانشجویان این فرصت را به دست می آورند که در این کشور به کار مشغول شوند. با این حال کیفیت زندگی در اسلواکی با بسیاری از کشورهای جهان در مغایرت است و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان پیش از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، قصد مهاجرت دوباره می کنند.

یک جراح پلاستیک در این کشور به طور متوسط 8080€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند که به صورت تقریبی، 4 برابر متوسط درآمد در این کشور است و به خوبی مشخص می کند که جراحان پلاستیک در این کشور از سطح اقتصادی بسیار خوبی برخوردار هستند.

با همه این تفاسیر باید به این نکته اشاره داشت که کمتر کسی اسلواکی را مقصد قطعی زندگی خود می داند و به این کشور بیشتر به عنوان یک سکوی پرتاب به کشورهای برتر اروپایی نگاه می شود. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *