ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در گرجستان

رشته جراحی پلاستیک در گرجستان

انتخاب کشور مقصد تحصیل از درجه اهمیت برخوردار است و برای مثال انتخاب رشته جراحی پلاستیک در گرجستان یک اشتباه است. افرادی که رشته های پزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کیفیت آموزش در مقصد تحصیلی آن ها از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افرادی که گرجستان را برای تحصیل انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور به ویژه در رشته های پزشکی و تخصص پزشکی، در سطح بین المللی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را در اختیار داشته باشند و به همین دلیل است که فرایند دریافت پذیرش در این کشور چندان مناسب نیست.

رشته جراحی پلاستیک به عنوان یکی از رشته های تخصصی علوم پزشکی، در حال حاضر با کیفیت مناسبی در بسیاری از کشورهای شرق اروپا ارائه می شود اما نمی توان انتظار داشت که در گرجستان به دانشگاه های مناسبی در این رشته دسترسی پیدا شود. فرایند ورود به این رشته در گرجستان چندان دشوار نیست اما آنچه که از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، کیفیت آموزش در طول دوره تحصیل است که چندان مناسب نیست. با این وجود، بسیاری از افراد همچنان تمایل دارند که به دلیل نزدیکی به ایران و سهولت رفت و آمد این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در گرجستان را مورد مطالعه خود قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در گرجستان چقدر است؟
  • آیا می توان گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد؟
  • شرایط رسیدن به کار در این حوزه در گرجستان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در گرجستان

افرادی که رشته جراحی پلاستیک را برای ادامه تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور به عنوان کشوری درخور برای تحصیل معرفی نشده است و کیفیت آموزش در آن چندان مناسب نیست. رتبه بندی های جهانی بیش از 1000 دانشگاه معتبر را در این رشته نشان می دهند اما اثری از دانشگاه های گرجستان دیده نمی شود. نکته قابل تامل در این رابطه آن است که دانشگاه های این کشور، مانند دانشگاه تفلیس، این رشته را ارائه می کنند اما در رتبه بندی های جهانی اثری از آن نیست.

تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی نیز امکان پذیرش شده است و این یکی از معدود امتیازاتی است که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد. باید در نظر داشت که در حال حاضر تناسبی میان هزینه های تحصیل و کیفیت آن در گرجستان نیز دیده نمی شود. در مجموع می توان گفت که تحصیل رشته جراحی پلاستیک در گرجستان یکی از انتخاب های نه چندان مناسبی است که فرد می تواند برای آینده خود اتخاذ کند.

در یک جمع بندی کلی می توان امتیازات مثبت و منفی تحصیل در گرجستان در رشته جراحی پلاستیک را به شرح زیر معرفی کرد.

امتیازات مثبت و منفی تحصیل در گرجستان در رشته جراحی پلاستیک

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در گرجستان

در بخش قبل اشاره شد که تحصیل در کشور گرجستان هزینه های نسبتا زیادی را در رشته جراحی پلاستیک به دانشجویان خارجی تحمیل می کند که به نسبت کیفیت تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست. هزینه هایی که به عنوان شهریه تحصیلی از دانشجویان دریافت می شود، از دانشگاهی تا دانشگاه دیگر می تواند متفاوت باشد و به همین دلیل است که شهریه تحصیل در این رشته در کشور گرجستان بین 5500$ تا 12800$ (دلار) در سال متغیر است و این مبلغی است بسیار بیشتر از هزینه های تحصیل در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، اتریش و غیره.

هزینه زندگی در گرجستان اما نسبتا مناسب است و می توان گفت که در اختیار داشتن 400$ (دلار) در ماه نیز برای تامین همه هزینه های زندگی در این کشور کفایت می کند. دانشجویانی که به زبان گرجی تسلط داشته باشند، می توانند به کاریابی ضمن تحصیل در این کشور نیز روی آورند. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشت که نرخ بیکاری بالا در این کشور، دسترسی به بسیاری از کارهای دانشجویی را دشوار می کند.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در گرجستان

شرایط کار یک جراح پلاستیک در گرجستان

انتخاب گرجستان به عنوان محل اقامت دائمی چندان منطقی به نظر نمی رسد چراکه این کشور از نظر اقتصادی بسیار بسته و البته دارای مشکلات خاص خود است. یک جراح پلاستیک در این کشور به طور متوسط 21200GEL (لاری) در ماه درآمد کسب می کند و به همین دلیل شرایط زندگی او با سایر شهروندان این کشور متفاوت است. به منظور زندگی بهتر، بهتر است فرد پس از تحصیل این کشور را ترک کند ولی بهترین گزینه، انتخاب کشوری به غیر از گرجستان برای تحصیل است. در صورتی که در رابطه با انتخاب کشور مقصد خود تردید دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *