ویترین

رشته داروسازی در اردن

رشته داروسازی در اردن

رشته داروسازی در اردن فرصتی منحصر به فرد برای دانش آموزان فراهم می کند تا در مورد عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و علوم دارویی را بیاموزند. جمعیت متنوع و تاریخ غنی این کشور یک محیط ایده آل برای دانشجویان فراهم می کند تا درک عمیقی از چالش ها و فرصت های پیش روی حرفه داروسازی در خاورمیانه ایجاد کنند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان داروسازی در اردن به خوبی برای دنبال کردن مسیرهای شغلی مختلف، از جمله داروسازی اجتماعی، داروسازی بیمارستانی، صنعت داروسازی و دانشگاه، مجهز هستند. با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه های اردن بیشتر آشنا شوید.

مروری بر آموزش رشته داروسازی در اردن

اردن یکی از مقاصد برتر برای دانشجویانی است که آرزوی تحصیل در رشته داروسازی را دارند. دانشگاه های اردن با سابقه ای طولانی از برتری آکادمیک، برنامه های جامعی در داروسازی ارائه می دهند که نیازهای آموزشی دانشجویان سراسر جهان را برآورده می کند. دانشجویان داروسازی در اردن در معرض یک برنامه درسی دقیق هستند که شامل اجزای نظری و عملی است. آنها توسط اعضای هیئت علمی بسیار ماهر که تجربه زیادی در زمینه داروسازی دارند تدریس می شوند.


برنامه درسی رشته داروسازی در اردن طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله فارماکولوژی، توسعه دارو، مراقبت های دارویی و دارو درمانی را پوشش می دهد. علاوه بر برنامه درسی دانشگاهی، در دانشگاه های اردن دانش آموزان در اردن تشویق می شوند تا در فعالیت های فوق برنامه شرکت کنند.

این فعالیت ها شامل موارد زیر می باشد:

فعالیت های اضافه بر سازمان در رشته داروسازی در اردن

دانشجویان در دانشگاه های دندانپزشکی اردن همچنین این فرصت را دارند که در کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی شرکت کنند، جایی که می توانند در مورد آخرین پیشرفت ها در زمینه داروسازی و شبکه با سایر متخصصان مطلع شوند. دانشگاه های اردن نیز امکانات و تجهیزات پیشرفته ای را برای دانشجویان داروسازی خود فراهم می کنند. این آزمایشگاه ‌ها به جدیدترین فناوری ‌ها و تجهیزات مجهز شده ‌اند و به دانشجویان اجازه می‌دهند تا آزمایش ‌ها و پروژه‌ های تحقیقاتی را انجام دهند که برای یادگیری آنها حیاتی است. در ادامه به طور دقیق تر متقاضیان را با بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در اردن آشنا خواهیم ساخت.

انتخاب رشته داروسازی در فنلاند

دانشگاه اردن و شرایط تحصیل داروسازی در این دانشگاه

دانشکده داروسازی دانشگاه اردن برای چندین دهه، به لطف دیدگاه خردمندانه مدیریت عالی، روسای متعهد، پرسنل استثنایی و دانشجویان عالی، پیوسته در مسیری پرشیب از پیشرفت ها و موفقیت ها به سمت بالا حرکت می کند. دانشکده داروسازی دانشگاه اردن به نقطه ‌ای رسیده است که مدرسه به دلیل تمایزش هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی شناخته شده است و همچنان در حال پیشرفت است.

این دانشکده که امسال چهل و یکمین سالگرد خود را جشن می گیرد، با دو برنامه کارشناسی و 3 برنامه تحصیلات تکمیلی که شامل موارد زیر است:

  • کارشناسی ارشد در علوم دارویی
  • کارشناسی ارشد در داروسازی بالینی
  • دکترا در علوم دارویی

اخیراً یک برنامه کارشناسی ارشد جدید در دانشکده داروسازی دانشگاه اردن تصویب شده است که با عنوان کارشناسی ارشد مدیریت داروسازی شناخته می شود.

برخی از اهداف استراتژیک دانشکده داروسازی دانشگاه اردن عبارتند از:

اهداف استراتژیک دانشگاه های داروسازی اردن

فلسفه درسی و مدل برنامه داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه اردن، برنامه درسی را به ارائه دانش، مهارت ها، توانایی ها، نگرش ها و ارزش ها هدایت می کند که شامل مشارکت موثر در تولید محصولات دارویی ایمن و موثر، توزیع ایمن و موثر محصولات دارویی و ارائه مراقبت بیمار محور می شود. شایان ذکر است که در این دانشکده، برنامه درسی دوره کارشناسی بر اساس ساعات اعتبار و دروس پیش نیاز طراحی شده است. مدت زمان 162 ساعت اعتبار برنامه BSc به طور معمول 5 سال (10 ترم) طول می کشد.

از صفر تا صد رشته داروسازی در ایتالیا

جزئیات برنامه داروسازی در دانشگاه اردن به صورت زیر است:

مواردجزئیات
دانشکدهداروسازی
بخشگروه علوم دارویی
گروه داروسازی و فناوری دارویی
گروه بیوداروسازی و داروسازی بالینی
شرایط آموزشتمام وقت
زبان آموزشانگلیسی
تعداد دانشجویان فعلی1162

آشنایی با شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه یرموک اردن

دانشکده داروسازی پس از انتقال به دانشگاه علم و صنعت اردن در سال 1986 به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی در سال 2013 در دانشگاه یرموک بازگشایی شد. لیسانس رشته داروسازی در دانشگاه یرموک در سال 2013 با تصمیم شورای عالی آموزش راه اندازی شد و این مدرک پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه در مدت حداکثر 5 سال (165 ساعت اعتبار) اعطا می شود. دانشکده داروسازی در دانشگاه یرموک شامل گروهی از اعضای هیئت علمی از طیف گسترده ای از رشته های علمی است که برای کشف و توسعه داروها و درمان های جدید حیاتی هستند. این دپارتمان داروسازی فیزیکی، ترکیب دارویی، فناوری داروسازی و داروسازی صنعتی را آموزش می دهد. دانشکده داروسازی در دانشگاه یرموک همچنین از طریق دوره های آزمایشگاهی عملی به دانشجویان آموزش آزمایشگاهی و راهنمایی عملی ارائه می دهد.

آشنایی با شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه یرموک اردن

این دپارتمان همچنین تعدادی دروس انتخابی را ارائه می دهد که باعث افزایش دانش دانشجویان در رشته های متمرکز علوم دارویی می شود.

شایان ذکر است که دانشکده داروسازی دانشگاه یرموک داروسازی همچنین دوره های تکمیلی مربوط به موضوعات زیر را ارائه می دهد:

  • آمار زیستی
  • میکروبیولوژی دارویی
  • ایمونولوژی و سرولوژی
  • بیوتکنولوژی دارویی

دانشکده داروسازی دانشگاه یرموک ارتباطات بین اعضای هیئت علمی، دانشجویان و مدیریت را تشویق و تسهیل می کند. یکی از اهداف مهم این دانشکده، پر کردن شکاف بین نیازهای بخش داروسازی و خروجی انسانی دانشگاهی است. یکی از جنبه هایی که در این زمینه وجود دارد، بخش عملی برنامه درسی است که در اکثر دروس نیاز به دروس عملی یا جنبه های عملی بیشتر است. هموطنان عزیزی که مایل به اخذ پذیرش در دانشگاه های اردن یا سایر کشورهای دنیا هستند، می توانند برای انجام امور مربوطه، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *