ویترین

رشته داروسازی در بحرین

رشته داروسازی در بحرین

به غیر از جامعه البحرین، امکان ورود به رشته داروسازی در بحرین برای دانشجویان علاقمند به این رشته تحصیلی وجود ندارد. به همین دلیل است که شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه برای بسیاری از دانشجویان خارجی مناسب نیست. باید به این نکته توجه داشت که ورود به این کشور برای تحصیل چندان نیز منطقی به نظر نمی رسد. نامی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دیده نمی شود. همین مسئله سبب شده است تا بسیاری مجبور به حذف این کشور از لیست کشورهای مورد نظر خود شوند. ورود به بحرین به عنوان دانشجوی خارجی نیازمند در اختیار داشتن انگیزه های اقامتی است نه این که فرد بخواهد یک مدرک علمی مناسب را به دست آورد.

  • آیا بحرین مقصد مناسبی برای تحصیل رشته داروسازی است؟
  • هزینه های تحصیل رشته داروسازی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان از طریق تحصیل رشته داروسازی، در این کشور به کار مشغول شد؟
  • زبان ارائه رشته داروسازی در این کشور چیست؟
  • محدودیت های انتخاب این رشته برای تحصیل چیست؟

باید به این نکته اشاره داشت که بحرین یکی از کشورهای کوچک آسیایی است. به طور کلی دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد. همین مسئله باعث شده است تا انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر در این کشور سخت تر شود. برای این موضوع است که به بسیاری از افراد توصیه می شود که در همان روز انتخاب، بحرین را از لیست گزینه های خود خارج کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه می توانند به شما اطلاعات دقیق تری ارائه کنند.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در بحرین

همانطور که گفته شد، بحرین کشوری است که فقط یک دانشگاه برای تحصیل در این رشته دارد. دانشجویان خارجی در این کشور امکان دریافت پذیرش را نیز خواهند داشت. در این شرایط است که دانشجویان می توانند به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنند. برای شرکت در دوره های آموزش داروسازی در این کشور، شرکت در آزمون های ورودی بین المللی الزامی است. دانشجویان باید نشان دهند که توانایی علمی مناسبی دارند. همچنین در اختیار داشتن مدرک زبان نیز الزامی است.


با توجه به کیفیتی که آموزش در دانشگاه بحرین در این رشته دارد، می توان به این نکته اشاره کرد که رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور سنگین نیست. همین مسئله می تواند شانس دریافت پذیرش را برای دانشجویان خارجی به صورت قابل توجهی افزایش دهد. از طرفی اما باید به این نکته اشاره کرد که مدرک دریافت شده از دانشگاه های این کشور نمی تواند اعتبار بالایی به همراه داشته باشد.

فرایند تحصیل داروسازی در استرالیا

گزینه های جایگزین بحرین برای داروساز شدن

برای این که فرد بتواند دوره آموزش داروسازی خود را با موفقیت به پایان برساند، گزینه های متعددی را پیش روی خود خواهد داشت. باید به این نکته توجه داشت که در آسیا نیز دانشگاه های متعددی در دسترس است تا بتوان به ادامه تحصیل رشته داروسازی پرداخت. دانشگاه های ژاپنی در این رشته بهترین جایگاه ممکن را در اختیار دارند. در چنین شرایطی است که می توان با آسودگی خاطر آن ها را انتخاب کرد.

گزینه های جایگزین بحرین برای داروساز شدن

با این وجود، در صورتی که فردی به دنبال تحصیل در شرایط مشابه با بحرینا است، می تواند به کشورهای قطر و عمان بیاندیشد. البته که کشورهای امارات، عربستان سعودی و لبنان نیز گزینه های دیگری برای تحصیل داروسازی در بین کشورهای عربی هستند.

شرایط تحصیل داروسازی در نیوزلند

هزینه های تحصیل رشته داروسازی در بحرین

متقاضیان تحصیل رشته داروسازی در بحرین باید به این نکته توجه داشته باشند که در شرایط کنونی، انتخاب این کشور مستلزم در اختیار داشتن تمکن مالی بالا است. در حال حاضر، شهریه دانشگاه های بحرینی از 9000$ (دلار) در سال برای دانشجویان خارجی آغاز می شود و به همین دلیل نمی توان به راحتی انتظار داشت که فردی این کشور را برای تحصیل خود آن هم در رشته داروسازی انتخاب کند. دانشجویان در این کشور مدرکی دریافت می کنند که از نظر اعتبار بالا نیست اما هزینه های بالایی را به همراه دارد.

شهریه و هزینه های سالانه زندگی در بحرین برای دانشجویان خارجی رشته داروسازی را می توان چنین دانست:

هزینه های تحصیل رشته داروسازی در بحرین

در چنین شرایطی است که تحصیل در این کشور از نظر اقتصادی هیچ گونه صرفه ای نخواهد داشت. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب بحرین برای تحصیل می تواند یکی از چالش های اصلی و اشتباه افراد باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با تکیه بر دانش خود در رابطه با موضوعات روز، بهترین گزینه های تحصیل را در اختیار شما قرار دهند.

سوال های پرتکرار درباره رشته داروسازی در بحرین

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا هزینه های تحصیل در رشته داروسازی برای دانشجویان خارجی در این کشور زیاد است؟ بله دانشجویان باید حدود 20000$ (دلار) و بیشتر را برای هر سال تحصیلی خود در نظر داشته باشند.
  • زبان تحصیل رشته داروسازی در این کشور چیست؟ دانشجویان هم به زبان عربی و هم انگلیسی امکان تحصیل در این رشته را خواهند داشت.
  • آیا داروسازان در بحرین درآمد خوبی دارند؟ بله داروسازان می توانند در این کشور به درآمد مناسبی دسترسی داشته باشند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *