ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در نیوزلند

تحصیل داروسازی در نیوزلند

سالانه افراد زیادی متقاضی تحصیل داروسازی در نیوزلند می باشند و از طریق دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند به این کشور مهاجرت می نمایند. برای فراهم شدن شرایط کار پس از تحصیل در نیوزلند و کار به عنوان یک داروساز در نیوزلند یک برنامه تحصیلی به همراه کارآموزی 4 ساله پیش روی فرد قرار می گیرد.

  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در کشور نیوزلند چیست؟
  • نحوه اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی حق کار دانشجویی در نیوزلند دارند؟
  • چگونه می توان در نیوزلند به عنوان یک داروساز کار کرد؟
  • متوسط درآمد داروسازان در نیوزلند چقدر است؟

افراد پس از گذراندن این دوره موفق به کسب مدرک لیسانس خواهند شد و همین طور پس از گذراندن 52 هفته کارآموزی در این رشته تایید فعالیت در حوزه داروسازی برای فرد صادر می شود. تحصیل داروسازی در نیوزلند یکی از فرصت های مناسب ورود به دنیای پزشکی است و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو اطلاعاتی در این خصوص ارائه کرده اند.

اخذ پذیرش داروسازی در نیوزلند

متقاضیانی که تمایل به تحصیل داروسازی در کشور نیوزلند را دارند می بایست به ابتدا شرایط اخذ پذیرش را بررسی نمایند. دانشحویان باید در ابتدا درس بهداشت سال اول دانشگاه اوتاگو را تکمیل کنند. پذیرش سال دوم در برنامه کارشناسی در رشته داروسازی می بایست توسط کمیته پذیرش داروسازی تعیین گردد. الزامات اخذ پذیرش در گروه علوم بهداشت و درمان در سال اول عبارتست از:

  • ثبت نام در دوره علوم بهداشت دانشگاه اوتاگو
  • متقاضیان باید حداقل بیش از نیمی مقالات توصیف شده را برای دانشگاه اوتاگو سپری کرده باشند.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در نیوزلند

دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در نیوزلند

برای تحصیل در دانشگاه های داروسازی نیوزلند باید تمامی شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام و اخذ ویزا را داشت. در نیوزلند دانشگاه های زیر در مقطع کارشناسی و در رشته داروسازی در صورت داشتن مدارک مورد نیاز پس از ثبت نام خدمات ارائه می دهند:

  • دانشگاه اوتاکو نیوزلند
  • دانشگاه اوکلند
  • دانشگاه ماسایی (واقع در پالمرستون شمالی)

دانشگاه اوتاکو به عنوان دانشگاه ملی نیوزلند در رشته داروسازی به شمار می رود و در تمامی مقاطع پذیرش دانشجوی داروسازی را انجام می دهد. در حال حاضر مدرک دانشگاه اوتاگو معتبر ترین و معروف ترین مدرک داروسازی در نیوزلند است. این دانشگاه در لیست برترین دانشگاه های جهان در QS است. در این دانشگاه بیش از 190 رشته در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. همچنین این دانشگاه قدیمی ترین و یا اولین دانشگاه داروسازی نیوزلند است.

دانشگاه اوکلند نیز از دیگر دانشگاه های معتبر نیوزلد به شمار می رود اما در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجوی خارجی را انجام نمی دهند و دانشجویان خارجی متقاضی باید در سایر مقاطع نسبت به پذیرش در این دانشگاه اقدام کنند. دانشگاه ماسایی نیز 35000 دانشجو دارد و از این میان بیش از نیمی از این تعداد دانشجویان بین الملل هستند. معمولا شانس قبولی در این دانشگاه برای دانشجویان بین الملل بیشتر است. این دانشگاه از نظر تعداد دومین دانشگاه بزرگ نیوزلند است.

برترین دانشگاه های نیوزلند رو میشناسی؟

شرایط کار به عنوان داروساز در نیوزلند

شغل داروسازی نیز همانند دیگر مشاغل حوزه بهداشت و درمان در نیوزلند دارای قوانین خاص خود می باشد. یکی از قوانین در این خصوص در رابطه با شرایط اخذ مجوز کار حرفه ای توسط داروسازان می باشد. بر طبق قوانین کشور نیوزلند متقاضیان کار داروسازی در نیوزلند ابتداء بایستی از داشتن مدرک معتبر داروسازی و نیز مدرک زبان انگلیسی مطمئن باشند. سپس در مرحله دوم آنها بایستی یک دوره انترنی یک ساله را با کار در یک بیمارستان و یا یک داروخانه عمومی بگذرانند. سپس بعد از ثبت نام در انجمن داروسازی نیوزلند می توانند منتظر صدور مجوز کاریشان باشد.

کل فرآیند مذکور از این قرار است:

شرایط کار به عنوان داروساز در نیوزلند

چشم انداز شغلی تحصیل داروسازی در نیوزلند

اصلی ترین مزیت تحصیل داروسازی در نیوزلند، چشم انداز شغلی مناسب در این کشور برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های نیوزلند با همکاری دولت این کشور، چشم انداز شغلی مناسبی را برای تمامی فارغ التحصیلان رشته داروسازی در نظر گرفته است. به طور کلی داروسازان و خدمات دارویی در نیوزلند ضروری هستند. بنابراین مدرک داروسازی در نیوزلند مسیرهای شغلی را برای دانشجویان در این کشور باز می کند. علاوه بر این، با اخذ مدرک داروسازی دانشجویان واجد شرایط کار در چندین موسسه مختلف خواهند بود.

برای آشنایی بیشتر با فرصت های شغلی گسترده در رشته داروسازی در نیوزلند به موارد زیر توجه فرمایید:

فرصت های شغلی گسترده در رشته داروسازی در نیوزلند

شهریه تحصیل داروسازی در نیوزلند در سال 2024

یکی از نکاتی که در خصوص مهاجرت تحصیلی بسیار حائز اهمیت است میزان هزینه های لازم برای مهاجرت و خرج و مخارج، شهریه و هزینه های جانبی در طول تحصیل است. همچنین در خصوص میزان شهریه رشته داروسازی در نیوزلند باید گفت به طور معمول برای هر دانشجویی با توجه به نمره های وی و یا سوابق تحصیلی و مقالات علمی تخفیف و یا حتی امکان بورسیه وجود دارد اما معمولا برای هر ترم در سال 2024 به صورت میانگین 24000$ (دلار نیوزلند) تنها برای شهریه دانشگاه باید پرداخت گردد. همچنین دانشجو برای زندگی در خوابگاه های دانشگاه و هزینه های خوراک و مخارج جانبی در ماه حدود 1500$ تا 2200$ (دلار نیوزلند) باید پرداخت نماید.

هزینه زندگی در کشور نیوزیلند

در ادامه جدولی از هزینه های زندگی در نیوزلند ارائه می شود.

اقلامهزینه (دلار نیوزلند)اقلامهزینه (دلار نیوزلند)
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت$20.00راسته گوشت گاو (1 کیلوگرم)$19.52
غذا برای 2 نفر، رستوران عادی$30.00سیب (1 کیلوگرم)$3.75
آب معدنی کوچک$3.03تاکسی شروع (تعرفه عادی)$3.50
شیر (1 لیتر)$2.64تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)$3.00
برنج (1 کیلوگرم)$2.97کارت یک ماهه حمل و نقل عمومی$165.00
تخم مرغ (12 عددی)$5.39آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر$1617.00
پنیر محلی (1 کیلوگرم)$10.77آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر$2646.00
گوشت سینه مرغ (1 کیلوگرم)$13.04

کار پس از تحصیل داروسازی در نیوزلند

در اروپا و آمریکا توجه ویژه ای به رشته حساس داروسازی می شود و برای کار در این حوزه فیلترهای زیادی برای عبور وجود دارد. تنها در نیوزلند سالانه بیش از 50 میلیون نسخه دارو تجویز می شود و بدین جهت نیاز جامعه نیوزلند به داروسازی و پیشرفت علم شیمی و دارو بیش از بیش خواهد شد و برای دانشجویان این رشته در نیوزلند فرصت های شغلی خوبی پیش رو خواهد بود. برای اخذ مدرک داروسازی در نیوزلند باید 4 سال در دانشگاه های داروسازی این کشور تحصیل کرد و سپس بعد از اتمام دوره آکادمیک (BPharm) موظف به گذراندن یک دوره 52 هفته ای کار آموزی در بیمارستان ها و مراکز تولیدی دارو زیر نظر دانشگاه هستند.

کار پس از تحصیل داروسازی در نیوزلند

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نیوزلند

برای تحصیل در دانشگاه های نیوزلند و مهاجرت تحصیلی به این کشور باید در ابتدا بتوانید موفق به کسب پذیرش در یکی از دانشگاه ها شوید. موارد زیر حداقل شرایط مورد نیاز تحصیل در کشور نیوزلند است:

  • معدل و ریز نمرات بالا (حداقل 17 به بالا)
  • مدرک زبان آیتلس حداقل 6.5
  • انگیزه نامه تحصیلی و فرم های درخواست ثبت نام
  • معرفی نامه اساتید مربوط با رشته تحصیلی دانشجو که به صورت رسمی دارای مهر مرکز آموزشی است
  • پرداخت فیش های اولیه درخواست ثبت نام
  • سرتیفیکیت های رسمی دارای اعتبار و سوابق تحصیلی
  • مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم ترجمه شده با مهر وزارت امور خارجه و دادگستری

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

از آن جایی که نیوزلند کشوری فوق العاده توسعه یافته و انگلیسی زبان است، تحصیل در این کشور طرفداران زیادی از سرتاسر دنیا دارد. مدارک و نکاتی نیز که برای موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند باید رعایت شود نیز زیاد است. اما مهم ترین مدارک عبارتند:

مدرکتوضیحات
کپی برابر اصل پاسپورتپاسپورت باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد
نامه پذیرش دانشگاه یا کالجبا قطعیت ثبت نام نسخه الکترونیکی آن برای فرد ارسال می شود
گواهی تمکن مالینامه بانک مبنی بر حسابی به میزان 15000$ (دلار نیوزلند)
گواهی عدم سوءپیشینهترجمه رسمی گواهی پلیس بعلاوه 10
گواهی تهیه خوابگاه، هتل یا اجاره خانهمدرکی که نشان دهنده تهیه محلی برای اقامت فرد باشد

نگران دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند نباش

متوسط درآمد داروسازان در نیوزلند

داروسازان در نیوزلند فرصت های شغلی زیادی در پیش رو دارند. چرا که نرخ بیکاری در نیوزلند در مجموع پایین است و این کشور بازار کار باثباتی دارد. البته داروسازی نیز اغلب جزو مشاغلی است که مورد نیاز کشور نیوزلند می باشد. در جدول ذیل نرخ بیکاری در نیوزلند و چند کشور توسعه یافته دیگر طی سال 2024 با هم مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2024
نیوزلند%3.9
استرالیا%3.4
آلمان%5.8
اتریش%11.4
مجارستان%4.3
هلند%6.4

علاوه بر فرصت های شغلی زیاد، سطح درآمد داروسازان نیز در کشور نیوزلند بالا است به حدی که حتی از متوسط درآمد ملی نیز بالا است. در نمودار ذیل متوسط درآمد داروسازان با متوسط درآمد عموم مردم در نیوزلند مقایسه شده است:

مقایسه متوسط درآمد عمومی و داروسازان در نیوزلند

البته در نیوزلند نیز همانند سایر کشورهای دنیا متاسفانه تبعیض جنسیتی وجود دارد؛ به عبارت دقیق تر در این کشور زنان در موقعیت شغلی مشابه مردان، حدودا 6% کم تر از آنان حقوق دریافت می کنند. تحصیل داروسازی در نیوزلند یکی از راه های مهاجرت به نیوزلند و رشته داروسازی یکی از فرصت های فراهم شده برای دانشجویان در نیوزلند است. از دیگر مقالات مرتبط می توان به هزینه های زندگی در اوکلند نیوزلند و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند اشاره کرد. علاقه مندان به تحصیل در نیوزلند همچنین می توانند علاوه بر مطالعه مقالات سایت، جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

برترین روش های مهاجرت به نیوزلند

سوالات متداول در خصوص تحصیل داروسازی در نیوزلند

متقاضیان تحصیل داروسازی در نیوزلند در سال 2024 سوالات زیر را مورد توجه قرار می دهند:

  • دانشگاه هایی که در نیوزلند می توان در رشته داروسازی تحصیل نمود چیست؟ دانشگاه اوتاکو نیوزلند، دانشگاه اوکلند، دانشگاه ماسایی.
  • معروف ترین دانشگاه نیوزلند در رشته داروسازی چیست؟ در حال حاضر مدرک دانشگاه اوتاگو معتبرترین و معروف ترین مدرک داروسازی در نیوزلند است.
  • هزینه تحصیل داروسازی در نیوزلند 2024 چه میزان است؟ برای هر ترم به صورت میانگین 24000$ (دلار نیوزلند) برای شهریه دانشگاه باید پرداخت گردد.
  • کار پس از تحصیل داروسازی در نیوزلند چطور است؟ برای اخذ مدرک داروسازی در نیوزلند باید 4 سال در دانشگاه های داروسازی این کشور تحصیل کرد و سپس بعد از اتمام دوره آکادمیک BPharm موظف به گذراندن یک دوره 52 هفته ای کار آموزی در بیمارستان ها و مراکز تولیدی دارو زیر نظر دانشگاه هستند.
  • برای تحصیل داروسازی در این کشور چه مدارکی نیاز است؟ معدل و ریزنمرات، مدارک زبان آیلتس، انگیزه نامه تحصیلی و فرم های درخواست ثبت نام.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *